HELP HELP HELP

Forum voor vragen over overgeven, maagzuur, verstopping, diarree en andere spijvertering- en ontlastingproblemen.
Gebruikersavatar
deruijter
Huiskat
Huiskat
Berichten: 23
Lid geworden op: 05 dec 2013 14:49

Re: HELP HELP HELP

Bericht door deruijter »

Heb nu nog 4 blikken AD dat is voor 8 dagen als ze daarna nog extra nodig heeft zal ik ff kijkem naar de RC. Ze was net weer naar bak gegaan en poep bleef dikkig geen water diarree meer. En ze zit nu naast me zonder dat ik bezwijk vd stank hihi. Ik hoop zoooo dat goed blijft gaan. Elke dag naar DA is ook geen pretje. Voor ons beide niet, en mijn €. Maar dat is minst. Gelukkig heb ik tijd en aandacht voor haar en begrijpen me kids dat ze ziek is en moet rusten. Alle tips zijn welkom.
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6809
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: HELP HELP HELP

Bericht door Dinky »

Kan je wel zeggen dat je in elk geval goed bezig bent ;-) Dat de diarree niet meer waterdun is is in elk geval stapje vooruit :-)

Enige tip die ik je kan geven is al je vragen hier neer te zetten net als medicijnen en veranderingen zodat we met zijn allen mee kunnen blijven denken ;-)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: HELP HELP HELP

Bericht door mittenslief »

dit is zeer zeker het calicivirus, een stam wat ook onder niesziekte valt, dit kan inderdaad heel heftig zijn, ook ik raad je aan om convelesance te geven....jullie hebben echt veel te snel die enting gegeven en dat is de trigger geweest van al deze ellende, jullie moeten je dit als nieuwe baasjes niet aantrekken maar ik vindt dit wel heel fout van jullie dierenarts...kan je in haar boekje zien wat voor enting ze heeft gehad, want ook daar zit nog heel veel verschil in...je kan eens proberen om een stukje kipfilet te koken en fijn snijden om haar weer aan het eten te krijgen...soms is het hard werken om zo'n uk er weer bovenop te krijgen...ook kan je beter RC intestinal brokken gaan geven, voor de diarree
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
Gebruikersavatar
deruijter
Huiskat
Huiskat
Berichten: 23
Lid geworden op: 05 dec 2013 14:49

Re: HELP HELP HELP

Bericht door deruijter »

Yeah vanmorgen een gewone drol weer geen diarree. En ze ging zelf eten wat brokken en wat blikvoer. Straks nig ff spuitvoer geven voor de extra kracht en vocht. Pfff wat een opluchting
Gebruikersavatar
deruijter
Huiskat
Huiskat
Berichten: 23
Lid geworden op: 05 dec 2013 14:49

Re: HELP HELP HELP

Bericht door deruijter »

Ze heeft nobivac tricat trio nr 13 en 14 gehad. Da zij ook dat ze niet had mogen hebben ik had voor de enting een ander. Ze hebben daarom ook veel kosten niet gerekend vond ik wel netjes. Moet ik blijven dwangvoeren als ze mondjesmaat weer zelf wat eet. ad blik voer eet ze echt niet van ern bordje of blik. Ik denk dat ze die geur nu geassocieerd heeft met het dwangvoeren en daarom niet echt moet. Ze eet wel nu haar carocroc brokken.
Gebruikersavatar
deruijter
Huiskat
Huiskat
Berichten: 23
Lid geworden op: 05 dec 2013 14:49

Re: HELP HELP HELP

Bericht door deruijter »

Nog ff een vraagje ze moet nu ook haar stronghold weer wachten nu of kan ik haar dit wel nu geven. Bedankt maar weer gr mariska
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: HELP HELP HELP

Bericht door mittenslief »

nee nog even wachten hoor met alles wat met gif te maken heeft....eerst een beetje opknappen...hier zijn er erg verzot op de blikjes van AH exelllent en de miamor..wel iets duurder maar kwalitatief veel beter vlees dan goedkoper spul....hoop dat ze snel weer opknapt en een hele grote meid mag worden...ik zal als ik jou was wel even nog elke dag wegen, dan kan je zien of het de goede kant opgaat
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
Gebruikersavatar
deruijter
Huiskat
Huiskat
Berichten: 23
Lid geworden op: 05 dec 2013 14:49

Re: HELP HELP HELP

Bericht door deruijter »

Ik heb geen weegschaal en die vd keuken gaat maar tot halve kilo. Straks maar ff kopen. Ik had de bio pathe vd ah. Maar dat at mevrouwtje niet. Eerder al niet hoor. Heb gister en vanmorgen gekookte vis geprobeerd ook een nee. Ze eet nu steeds 5 brokjes per keer en heeft net een grote spuit ad weer gehad. ze is finds vanmorgen ongeveer 4x bij haar brokken wat gaan eten. ik ben al zoveel geld kwiht geweest aan proberen van eten dat ik nu eerst de ad wil opmaken en haar de eigen brokken wil aanbieden. Te veel veranderingen lijkt me nu ook niet goed. Maak straks kippensoep kan dan wel wat gekookte kip geven neutraal natuurlijk. Voeren met de spuit vind ze echt niet leuk ze wordt sterker hihi. En ondeugender gelukkig.
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: HELP HELP HELP

Bericht door mittenslief »

das is alleen maar goed...hoe meer dat ze gaat tegenstribbelen des te meer kracht er weer in komt....gekookte kip is top
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: HELP HELP HELP

Bericht door mittenslief »

das is alleen maar goed...hoe meer dat ze gaat tegenstribbelen des te meer kracht er weer in komt....gekookte kip is top
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
Gebruikersavatar
deruijter
Huiskat
Huiskat
Berichten: 23
Lid geworden op: 05 dec 2013 14:49

Re: HELP HELP HELP

Bericht door deruijter »

Het gaat heel goed met diva, ze eet weer zelf en dwangvoeren is niet meer nodig. Ze heeft weer goede drollen en drinkt goed. Wel nog extra vocht gegeven door voer maar wat een opluchting. En ze is weer goed levendig en aanwezig. Stoute kitten :)
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: HELP HELP HELP

Bericht door mittenslief »

heel mooi.....stout zijn is dan heel fijn vindt je niet?
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
Gebruikersavatar
BloemTetsu
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 17 jul 2012 09:00

Re: HELP HELP HELP

Bericht door BloemTetsu »

Gelukkig!
Houden zo :)
Groetjes Bianca kopjes Bloem en Tetsu
Ducky*(6-4-12) Kathy*(28-1-11) Elfie*(20-2-14)
Excuses aan de kikkers, eksters, merel, duif en koolmees
Gebruikersavatar
deruijter
Huiskat
Huiskat
Berichten: 23
Lid geworden op: 05 dec 2013 14:49

Re: HELP HELP HELP

Bericht door deruijter »

Ja zeker dan zie je wat ze heeft ingeleverd
Plaats reactie