overgeven en daarna 5 dagen niet eten!

Forum voor vragen over overgeven, maagzuur, verstopping, diarree en andere spijvertering- en ontlastingproblemen.
Plaats reactie
saar2011
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2011 10:53

overgeven en daarna 5 dagen niet eten!

Bericht door saar2011 »

Mijn poes Doortje (ongeveer 8jaar oud) heeft zaterdag staan spugen in de woonkamer (op het kleed :???: ) Sinds dien eet ze niet.
Zondag nam ze nog een hapje, maandag heeft ze ook een paar snoepjes gegeten, maar daarna niks meer! Ze wil nu ook geen snoepjes meer eten.
Ze drinkt nog wel, gisteren gezien en er komen iedere dag plasjes in de bak. Verder komt ze me begroeten als ik thuis kom en ligt ze heerlijk op schoot als ik op de bank lig.
Ook speelt ze soms met een balletje, ligt ze of op de bank of in de hangmat of zit ze op het platje van de krabpaal. Ze piept (mauwen heeft ze nooit gedaan) wel wat meer als ik tegen haar praat.

Wat kan dit zijn?
Moet ik het nog maar even aankijken, ander voer proberen, of toch maar de DA bellen?
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5434
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: overgeven en daarna 5 dagen niet eten!

Bericht door nellebel »

meteen naar de DA, een kat kan niet zo lang zonder eten wegens leververvetting. en eventueel dwangvoederen maar eerst naar de da
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Brittenbolletje
Tijger
Tijger
Berichten: 1143
Lid geworden op: 22 okt 2012 16:22

Re: overgeven en daarna 5 dagen niet eten!

Bericht door Brittenbolletje »

Uhhh een kat die zo lang niet eet zou allang nog zieker moeten zijn zie wat Wendy schrijft, maar nooit zo lang afwachten en ga naar de dierenarts.
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6803
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: overgeven en daarna 5 dagen niet eten!

Bericht door Dinky »

DA bellen, zo lang niet eten is zeer slecht voor katten ;-)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9309
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: overgeven en daarna 5 dagen niet eten!

Bericht door castratenkoor »

ik zou ook niet zo lang wachten, gevaarlijk voor de lever, dus of dierenarts of in ieder geval spuitjes voeren - blikvoer tot soep gemaakt met water via spuit zonder naald.
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Plaats reactie