Kat zachte ontlasting en af en toe spugen.

Forum voor vragen over overgeven, maagzuur, verstopping, diarree en andere spijvertering- en ontlastingproblemen.
Plaats reactie
Skirt
Huiskat
Huiskat
Berichten: 16
Lid geworden op: 27 mei 2013 10:35

Kat zachte ontlasting en af en toe spugen.

Bericht door Skirt »

Hallo allemaal,

Ik wil hier graag even een snelle vraag stellen.
Mijn kat Marley is nu ongeveer 7 maanden. HIj is vorige maand geholpen en sindsdien heeft ie weer last van wat dunne ontlasting en af en toe spugen. Vanochtend lag er een behoorlijke hoop bruine drab (geen idee of het ontlasting of spuug was) op mijn badkamermatje. (matje is zo de prullenbak in gegaan). Het stonk verder niet en Marley is ook gewoon nog heel vrolijk en heel erg actief en hij eet ook nog heel normaal. Drinkt ook nog gewoon.

Ik ben even een beetje uit het veld geslagen. Moet ik me zorgen gaan maken en snel de dierenarts gaan bellen of moet ik het nog even aankijken.

Hopelijk kunnen jullie mij een beetje helpen.
Groetjes Skirt.
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: Kat zachte ontlasting en af en toe spugen.

Bericht door eveline1982 »

Stinkt de ontlasting erg? Want dan zou je kunnen denken aan een parasiet. En die krijg je niet weg met normaal ontwormingsmiddel.
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Skirt
Huiskat
Huiskat
Berichten: 16
Lid geworden op: 27 mei 2013 10:35

Re: Kat zachte ontlasting en af en toe spugen.

Bericht door Skirt »

Het ruikt wat ja. Maar het stinkt niet heeeeel erg in mijn ogen.
Ze krijgen nat en droogvoedsel dan stinkt de ontlasting toch altijd een beetje?
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: Kat zachte ontlasting en af en toe spugen.

Bericht door eveline1982 »

Tuurlijk stinkt de ontlasting altijd wat, doet die van ons ook ;) . Maar meestal ruikt de ontlasting echt verschrikkelijk van parasieten. Wanneer is hij voor het laatst ontwormd? Want van wormen kunnen ze ook gaan spugen en diaree krijgen
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Skirt
Huiskat
Huiskat
Berichten: 16
Lid geworden op: 27 mei 2013 10:35

Re: Kat zachte ontlasting en af en toe spugen.

Bericht door Skirt »

Hij is met 6 maanden voor het laatst ontwormd. Ik had van de dierenarts gehoord dat hij het nu pas weer over ongeveer een half jaar moet krijgen. Is het handig als ik het nu weer doe? Ik heb namelijk nog een kitten van ongeveer 6 maanden en die heeft verder nergens last van.
Plaats reactie