prednisolon injectie

Forum voor vragen over overgeven, maagzuur, verstopping, diarree en andere spijvertering- en ontlastingproblemen.
Plaats reactie
exoticgirl
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 13 jan 2013 13:01

prednisolon injectie

Bericht door exoticgirl »

hallo,

Onze kat heeft een prednisolon injectie gehad omdat hij de ziekte van crohn heeft.
Dus alsjeblieft geen vragen over ontlastingonderzoeken enzo. Veel geld uitgegeven aan alle onderzoeken maar dit is wat hij echt heeft.
Maar nu weet ik dat dit middel niet goed is op de lange termijn maar het werkt echt. Hij heeft geen krampjes meer en hij poept nu echt een drolletje. Van tien keer op een dag naar de bak gaan naar nu twee keer ofzo.
Maar wat is verstandig denk ik steeds. De dierenarts heeft nog wel een ander medicijn wat niet zo heftig is als prednisolon maar net zo goed werkt. Ik pieker me suf. Aan de ene kant doet het me zo goed dat hij zich nu zo fijn voelt aan de andere kant denk ik moet ik misschien homeopathie proberen.
Ik vind het moeilijk.
margali
Poema
Poema
Berichten: 286
Lid geworden op: 27 feb 2007 19:45

Re: prednisolon injectie

Bericht door margali »

Ik vermoed dat je al een ellenlange weg bewandeld hebt voordat je dit te horen kreeg. Want zo is het mij lang geleden vergaan met Coco. Zij had Colitis, een ziekte die in heel veel opzichten op Crohn's lijkt. Vreselijke diarree met krampen, veel bloed en slijm, stukken darmwand zelfs die mee naar buiten kwamen. Ik vond de oplossing voor haar dankzij m'n zusje die zelf Crohn's heeft en die met dieet en acupunctuur stabiel is geworden.
Ik heb voor Coco heel lang gezocht en geprobeerd, en voor haar bleek Hill's Prescription Diet r/d - een heel vezelrijk dieetvoer - wonderen te doen. Binnen 48 uur was het bloed uit haar ontlasting, en na 1 week had ze mooie drolletjes.

Ik weet dat prednisolon de geijkte behandeling is voor IBD (de veramelnaam voor deze aandoeningen) maar ik heb het voor haar niet hoeven te gebruiken. Je moet bij pred erg bedacht zijn op diabetes ... sterkte!
exoticgirl
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 13 jan 2013 13:01

Re: prednisolon injectie

Bericht door exoticgirl »

Bedankt Margali. Ik heb inderdaad veel soorten voer ook geprobeerd en bij sommige soorten voer was de poep dan brijerig. Ook deze Hills heb ik geprobeerd maar hij wou die niet eten. Ik vond dat erg sneu.
Het is echt een zoektocht.
margali
Poema
Poema
Berichten: 286
Lid geworden op: 27 feb 2007 19:45

Re: prednisolon injectie

Bericht door margali »

Jammer! toch denk ik dat het de moeite waard is om nog even te blijven zoeken naar een dieetvoer.
Heb je Royal Canin Gastro-intestinal geprobeerd? o.a. voor katten met IBD - colitis-Crohn's.

En dan heb ik nog een wilde gok die echt nergens op gebaseerd is (maar zo ben ik indertijd ook op de r/d gekomen): ik geef momenteel Hill's Prescription Diet Metabolic. In natvoer en droogvoer. Ik heb 3 katten waarvan er twee nog wel eens diarree willen krijgen maar dat is geen probleem want snel weer over. Ik hield dus m'n hart vast toen ik ze allemaal op de Metabolic zette, maar tot mijn vreugde zie ik zeker 1x en soms 2x per dag een flinke hoeveelheid prachtig vaste ontlasting. Echt opvallende drollen die ik nog op geen ander voer heb gezien bij hen. Ik vermoed dat er vezels in zitten (ook om een verzadigingsgevoel te geven want het is net als r/d een afvaldieet) maar dat kan ik niet verifieren. Je zou het natuurlijk gewoon kunnen proberen, het is een volledig voer om af te vallen, en ook een vrij nieuw dieet dus misschien heb je dat nog niet geprobeerd.
Plaats reactie