Giardia en ander slecht nieuws...

Forum voor vragen over overgeven, maagzuur, verstopping, diarree en andere spijvertering- en ontlastingproblemen.
Gebruikersavatar
DaVinci
Poema
Poema
Berichten: 252
Lid geworden op: 24 jan 2011 11:02
Locatie: Zuidland

Giardia en ander slecht nieuws...

Bericht door DaVinci »

Hallo allemaal!

Ik heb me al een poosje niet meer gemeld hier en helaas heeft dat een reden...

Begin april zijn Moos en Sepp hier komen wonen, 2 heerlijke scheten! Helaas kreeg Sepp na 4 weken diarree wat niet wegging na een Metrobac kuurtje en Finidiar. Ontlasting laten testen en bingo! Giardia... Allevier aan de Panacur voor 5 dagen. Maar daarna nog steeds Giardia in de ontlasting, dus nog een keer 5 dagen Panacur. En het was helaas nog steeds niet weg... Dus allemaal aan de Metrobac, 5 dagen lang, 3 dagen rust, en weer 5 dagen Metrobac. Tijdens de eerste kuur poepte Sepp op de vierde dag weer een mooie donkerbruine sigaar en een week na de tweede kuur was de ontlasting Giardiavrij. Hoera! Dacht ik... Twee weken later zag ik weer geelbruine derrie tussen zijn verder goede ontlasting zitten. Heb het een paar dagen aangekeken, maar helaas kreeg hij weer diarree. Ontlastingonderzoek wees weer Giardia aan. De dierenarts heeft nu weer twee Metrobac kuren voorgeschreven. 10 dagen, 3 dagen rust, en weer 10 dagen. We zitten nu op de 7e dag van de eerste kuur. En ondertussen ben ik al ruim 3 maanden alles aan het wassen, soppen, ontsmetten. Ik word er niet goed van... Nog een "geluk" bij een ongeluk, dat ik inmiddels ontslagen ben en sinds 1 augustus geen baan meer heb...

Een paar dagen voor ik die geelbruine derrie tussen Sepp zijn ontlasting zag, werd Eusie ziek... Hij at al een paar weken slecht en ik was al een tijdje af en toe aan het dwangvoeren. Omdat hij wel eens meer van die periodes heeft en verder vrolijk en alert was, maakte ik me niet zoveel zorgen. Zijn schildklierwaarde was weer iets te hoog en hij was behoorlijk afgevallen, 5 ons in 6 weken. Ik dacht dat hij een behoorlijke knauw van al die kuren had gehad en even aan moest sterken. Tot ik op een ochtend zag dat hij buikpijn had. Zijn achterkantje hield hij wat naar beneden en hij maakte persbewegingen. Direct de dierenarts gebeld die zich tot overmaat van ramp net had ziek gemeld... Dus naar een andere praktijk. Daar bleek Eusie verstopt te zitten en hij heeft ter plaatse een klysma gehad. Verder nog wat vocht toegediend gekregen. Een paar minuten later poepte hij bloed, slijm en een keiharde keutel uit. In 24 uur moest ik nog 4 van die keutels vinden, anders moest ik de volgende dag terugkomen. Helaas geen keutels gevonden, dus de volgende dag terug. Hij zat nog steeds vol met harde ontlasting en de enige mogelijkheid was om onder narcose de ontlasting er uit te masseren. Met pijn in mijn hart heb ik hem toen achtergelaten om hem een uurtje later weer op te halen. En oh mijn god, wat was dat diertje ziek...! Hij had tijdens de narcose gespuugd en zag er doodongelukkig en lodderig uit. Mijn hart brak... Onderweg heeft hij nog een keer gespuugd en dat bleef hij doen toen we thuis waren. Ik heb de kliniek gebeld en daar zeiden ze dat dat door de narcose veroorzaakt werd. Hij had nog wel een injectie met Cerenia gekregen en ik moest hem maar wat gekookte kipfilet geven 's avonds. Maar hij wilde echt niet eten en bleef maar spugen... Hij verloor ook druppeltjes waterige ontlasting uit zijn kontje en waste zich niet... Oh, oh, oh, wat maakte ik me een zorgen! De volgende ochtend heb ik weer direct de kliniek gebeld dat het nog steeds niet goed ging met Eusie en ik mocht direct komen. Daar hebben ze hem opgenomen en een aantal keer onderhuids vocht toegediend en gedwangvoerd met A/D. 's Middags ben ik even bij hem gaan kijken en toen ging het gelukkig weer wat beter. Hij keek wat helderder uit zijn oogjes en was alerter. 's Avonds mocht ik hem ophalen en bij thuiskomst ging hij gelijk wat drinken en daarna lekker op zijn eigen bedje liggen. Af en toe kwam hij naar beneden om wat te drinken en wat aandacht. Nog steeds niet helemaal in orde, maar wel weer een beetje mijn eigen Eusie...

De volgende ochtend weer op controle. De dierenarts was redelijk tevreden met zijn herstel en ik mocht hem mee naar huis nemen. Ik mocht hem ook nog een dagje daar laten blijven als ik dat prettiger vond. Omdat hij nog niet zelf at en hij daar in goede handen was, leek het me beter als hij daar nog wat vocht toegediend zou krijgen en gedwangvoerd zou worden. Toen ik 's middags de dierenarts belde zei ze dat Eusie wat down was. We dachten allebei dat dat kwam omdat hij zich ongelukkig voelde omdat hij niet thuis was, dus heb ik hem opgehaald. Thuis gekomen knapte hij niet echt op en hij lag er maar lusteloos bij. Hij lag zelfs achter ons bed, waar hij normaal gesproken nooit ligt... Als ik zijn vel optilde, leek hij wat uitgedroogd en ook zijn tandvlees was behoorlijk bleek. Ik vertrouwde het voor geen meter... Dus naar de dienstdoende dierenarts. Daar bleek hij koorts te hebben. Uitgedroogd was hij niet echt, maar hij heeft toch 150 cc onderhuids vocht toegediend gekregen. Zijn tandvlees was alweer iets roziger. Ook heeft hij een injectie met Novacam gekregen en amoxicilline (antiobiotica). Zijn ziek zijn leek echt in golven te komen. Een half uurtje later keek hij alweer iets helderder uit zijn oogjes. Maar goh, goh, goh, wat maakte ik me een zorgen om mijn lieve Eusie...

's Nachts heeft hij lekker op zijn eigen bedje geslapen en toen ik 's morgens bij hem ging kijken tilde hij zijn koppie op. Zijn temperatuur opgenomen en verdikkeme, nog steeds koorts. Kliniek gebeld waar hij onder behandeling was en die hadden van de dienstdoende dierenarts doorgekregen dat als hij nog steeds koorts had, er bloedonderzoek verricht moest worden. Dus hop, weer in de auto...

Eusie werd weer onderzocht en er werd bloed afgenomen. We mochten in de wachtkamer wachten op de uitslag. Toen we weer binnen geroepen werden werd mijn grootste nachtmerrie waarheid...

De diagnose luidde multiple organ failure. Zijn creatinine was dik in de 300, zijn ureum dik in de 20 en zijn bloedserum was geel. Ook had hij massaal eiwitverlies. De dierenarts kon niks meer voor Eusie doen... :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry:

Ik heb geloof ik nog wel 10 keer gevraagd of ze ècht niks meer kon doen. Een oppeppende injectie, aan het infuus, weet ik veel wat. Maar ze zei dat dat alleen maar tijd rekken was, dat Eusie in feite al aan het sterven was... Dus ik kon maar 1 juiste beslissing maken voor mijn allerliefste Eusie-scheet... Ondertussen was Eusie heerlijk languit gaan liggen in zijn mandje, alsof hij zeggen wilde: ik hoef niet meer...

Eusie is heel rustig en vredig in mijn armen ingeslapen...

En oh, mijn god, wat heb ik een verdriet... Allebei mijn stoere rode kerels weg, voor altijd... Wat doet het zeer, wat een gemis. Ik kan gewoon niet uitleggen wat deze jongens, Eusie en Gizmo, voor mij betekenen. Ik zeg vaak, mijn katten zijn mijn kindjes, maar bij Eusie en Gizmo gaat het verder dan dat. Ik zei al, ik kan het niet uitleggen... Ze zitten onder mijn vel, maken deel van mij uit, onze zielen zijn één...

Afbeelding
Mijn allerliefste Eusie...

Afbeelding
Dag m'n lieve jongens, tot ooit...

Your lifes were a blessing
Your memories a treasure
You are loved beyond words
And missed beyond measure
Groetjes van Jeannette, Sara, Moos & Sepp

Met heel veel liefde voor altijd in mijn hart, mijn allerliefste Eusie & Gizmo
Renatevanderveer

Re: Giardia en ander slecht nieuws...

Bericht door Renatevanderveer »

De tranen staan in mijn ogen.. Wat verschrikkelijk.

Heel, heel veel sterkte met dit immense verdriet!
Brittenbolletje
Tijger
Tijger
Berichten: 1143
Lid geworden op: 22 okt 2012 16:22

Re: Giardia en ander slecht nieuws...

Bericht door Brittenbolletje »

Heel erg veel sterkte. Ik heb er geen woorden voor. Maar weet wel hoe het voelt om je dier te verliezen.
Gizmobritsekorthaar
Tijger
Tijger
Berichten: 1235
Lid geworden op: 06 aug 2012 11:57
Locatie: Arnhem

Re: Giardia en ander slecht nieuws...

Bericht door Gizmobritsekorthaar »

Ik zit te huilen na je verhaal
wat vreselijk zeg en dan ook nog allebei
ik snap wat je voor ze voelt het zijn voor mij ook ecgt me leven staan bovenaan
ik wens je ontzettend veel sterkte met dit grote verlies!!!
Knuffels
groetjes en knuffels van Cindy
En mijn 2 kattenkindjes Gizmo en Caya
Fotos van Gizmo en Caya
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6820
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Giardia en ander slecht nieuws...

Bericht door Dinky »

Wat verschrikkelijk voor jou zeg!
Heb het eerste deel van Gizmo toen gemist maar dat toentertijd bijgelezen vlak voor je hem hebt moeten laten gaan :( En dan nu zo snel er achteraan ook Eusie nog.

Kan niet anders doen dan hard voor je duimen dat de giardia op korte termijn is bestreden en je heel erg veel sterkte wensen met dit enorme verlies!
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Peej
Huiskat
Huiskat
Berichten: 53
Lid geworden op: 15 aug 2012 13:49
Locatie: Groningen

Re: Giardia en ander slecht nieuws...

Bericht door Peej »

Heel erg veel sterkte met het verlies van Eusie, en duimen dat Sepp er snel weer bovenop komt!
Gebruikersavatar
Ikey
Jaguar
Jaguar
Berichten: 610
Lid geworden op: 13 nov 2012 12:26
Locatie: Omgeving Amsterdam

Re: Giardia en ander slecht nieuws...

Bericht door Ikey »

Wat een nachtmerrie is het voor je geweest de afgelopen maanden :( De tranen staan in mijn ogen. Wat een prachtig gedicht ook op het eind.

Heel veel sterkte!
Groetjes, Paula
Pootje van Diesel, Skippy en engeltje Whisky. Likje van pup Isa

Kom je eens kijken welke avonturen wij beleven?
Anne87
Jaguar
Jaguar
Berichten: 631
Lid geworden op: 13 mar 2013 00:33

Re: Giardia en ander slecht nieuws...

Bericht door Anne87 »

Heel veel sterkte...
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5462
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Giardia en ander slecht nieuws...

Bericht door nellebel »

ach nee toch jeanette, wat krijg je toch te verduren. die arme eusie en arme jij. je 2 mooie rooie mannen zo snel achter elkaar. weet wat je voelt. ik moest in 1 jaar tijd 3 engeltjes inleveren.
hoe is het met moos en sepp, is er wat dat betreft nu wel meer duidelijkheid? kan me voorstellen dat je dat er nu echt niet ook nog bij kunt hebben.
heel veel sterkte en ik hoop echt dat er nu een tijd komt om weer te kunnen genieten en de problemen achterwege blijven. eusie en gizmo blijven in je hart. tot ziens kerel, eht ga je goed, lekker spelen met gizmo en af en toe als klein spookje je vrouwtje een knuffel komen geven.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9338
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Giardia en ander slecht nieuws...

Bericht door castratenkoor »

Sterkte met alweer een verlies.

En beterschap voor Sepp en Moos.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Giardia en ander slecht nieuws...

Bericht door Chiquita98 »

Wat een naar nieuws zeg. En wat een mooie foto van je mooie rooie mannen.
Heel veel sterkte gewenst!
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Gebruikersavatar
lisaasil12
Huiskat
Huiskat
Berichten: 71
Lid geworden op: 12 jun 2013 20:10

Re: Giardia en ander slecht nieuws...

Bericht door lisaasil12 »

ach, wat erg, ontzettent veel sterkte en liefde!
14 jarige trainster en verzorgster van onze 5 katjes :)
Jippy (2005), Snoety (2005), Koefke (2010), Mickey (23-7-2012) en Tijger (23-7-2012)
Gebruikersavatar
BloemTetsu
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 17 jul 2012 09:00

Re: Giardia en ander slecht nieuws...

Bericht door BloemTetsu »

:( heel veel sterkte met dit verlies.
Groetjes Bianca kopjes Bloem en Tetsu
Ducky*(6-4-12) Kathy*(28-1-11) Elfie*(20-2-14)
Excuses aan de kikkers, eksters, merel, duif en koolmees
Shimbalaya

Re: Giardia en ander slecht nieuws...

Bericht door Shimbalaya »

Heel veel sterkte gewenst met het verlies van Eusie.
Fly2005
Huiskat
Huiskat
Berichten: 19
Lid geworden op: 06 jun 2013 19:56

Re: Giardia en ander slecht nieuws...

Bericht door Fly2005 »

heel veel sterkte met je verlies
Plaats reactie