Poes rent weg van eten

Forum voor vragen over overgeven, maagzuur, verstopping, diarree en andere spijvertering- en ontlastingproblemen.
Plaats reactie
Danielle1001
Huiskat
Huiskat
Berichten: 23
Lid geworden op: 18 nov 2009 19:19

Poes rent weg van eten

Bericht door Danielle1001 »

Hi,

Iemand ervaring met het volgende:

Mijn poes van 7 begon een paar weken terug raar gedrag te vertonen. Wegrennen van haar voerbak en er naar kijken alsof het iets heel raars was. Uiteindelijk gedroeg ze zich helemaal anders en na een paar dagen aankijken zijn we naar de DA geweest. Die zei dat ze koorts, een virus waarschijnlijk, en last van haar maag waardoor ze weg rent van haar eten als de sappen worden aangemaakt als ze het eten ruikt. Ik dacht zelf niet aan een virus omdat het echt begon met dat wegrennen en denk dat de koorts uiteindelijk is gekomen door een ontsteking?

Antibiotica, infuusje e.d. gehad. Drie dagen later terug voor nog een antibiotica prik (dat is nu bijna 2 weken terug) en at weer normaal. Nu begint ze weer met het wegrennen en blaast ze zelfs naar haar eten. Af en toe eet ze weer wel dus ik weet het niet meer!

DA zegt dat het niet haar bekkie is maar verwacht eerder haar maag...

Wat zou dit kunnen zijn? Ik ga sowieso wel weer naar de DA maar ben even benieuwd of iemand dit (her)kent.

Groetjes!
DeTut
Lynx
Lynx
Berichten: 189
Lid geworden op: 02 aug 2010 20:22

Re: Poes rent weg van eten

Bericht door DeTut »

sowieso heel goed dat je teruggaat naar d.a. Ik zou het eerst denken aan iets in de bek; maar dat heeft hij echt uitgesloten? Zijn vermoeden van maag (darm) probleem lijkt dan me aannemelijk; ze zou misselijk of maagzuur kunnen hebben. bloedonderzoek en buik goed onderzoeken lijkt me volgende stap. is ontlasting normaal en vlot en voldoende? geen braken? d.a. zou anti-misselijkpillen kunnen proberen, om 'bewijs' te vinden.
als je kat vaak zich akelig gaat voelen door ruiken/eten van voer, dan koppelt ze dit aan de voerbak > blazen. wat je zou kunnen proberen om uit te testen (maar is geen geneesmiddel!): bied het eten op een andere plek aan. en als ze last van maagzuur zou hebben: zet het voerbakje op een verhoging, zodat ze de kop niet hoeft te buigen. Hoop dat d.a. snel oorzaak vindt.
bescherm de dieren tegen de beesten...
Danielle1001
Huiskat
Huiskat
Berichten: 23
Lid geworden op: 18 nov 2009 19:19

Re: Poes rent weg van eten

Bericht door Danielle1001 »

Nou ik twijfel ook aan haar bek. Vanmorgen weer nat voer met water geprobeerd omdat ik vind dat ze ook steeds minder drinkt. Het sap van het nat voer en het water drinkt ze op. Zodra ze gaat eten gaat het 2 happen goed en dan rent ze weer weg.

Als het haar maag zou zijn zou ze dan niet ook al van het water met het smaakje van het voer en het sap al last krijgen?

Zo zielig... ze probeert t wel steeds. 2 kattensnoepjes neemt ze en daarna houdt t ook op en kijkt ze ernaar alsof het iets heel engs is.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11244
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Poes rent weg van eten

Bericht door Adriana »

welkom op het forum!
antibiotica werkt niet tegen een virus en ik neem aan dat je dierenarts dat weet...
dus het is waarsch geen virus en missch zit er iets in die maag of weg daarnaartoe niet helemaal goed..
bloedonderzoek is niet gedaan?
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Danielle1001
Huiskat
Huiskat
Berichten: 23
Lid geworden op: 18 nov 2009 19:19

Re: Poes rent weg van eten

Bericht door Danielle1001 »

Hoi Adriana,

Ik ken je nog van het nierfalen topic! (mijn bijna 2 jarige kater uiteindelijk moeten laten inslapen in maart :( )

Nee het zat me al niet lekker dat bezoekje. Mijn vriend is gegaan en ik kon niet mee. Ik stel altijd 1000 vragen. Geen bloedonderzoek gedaan. Wel onderhuids infuus, metacam (wil ik absoluut niet meer) en een paar dagen later dus nog antibiotica prik. 2 weken goed gegaan. Brokjes at ze die 2 weken evengoed niet behalve als ik het haar echt aanbood als ze ergens lag of zat (dus niet vanuit haar voerbak). Net likt ze wel wat yoghurt van mijn vinger maar het gaat niet van harte.

Morgen ga ik denk ik naar een andere DA die ik nog ken van mijn nierkat. Kijken wat die ervan zegt.
Danielle1001
Huiskat
Huiskat
Berichten: 23
Lid geworden op: 18 nov 2009 19:19

Re: Poes rent weg van eten

Bericht door Danielle1001 »

Nou ze gaan haar onder narcose eens beter bekijken. Meteen haar gebit reinigen want ze slaapt dan toch. DA vond het achterin haar bek een beetje geirriteerd eruit zien.

Mag haar vanmiddag weer ophalen.. Arm kattenkind
Plaats reactie