Braaksel: slijm met wit schuim.

Forum voor vragen over overgeven, maagzuur, verstopping, diarree en andere spijvertering- en ontlastingproblemen.
Plaats reactie
rgkamminga
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 jul 2013 17:11

Braaksel: slijm met wit schuim.

Bericht door rgkamminga »

Gisteravond heb ik rond een uur of 10 mijn kat voor het laatst eten gegeven en ben ik zelf naar boven gegaan en ben verder niet meer beneden geweest. Maar toen ik vanochtend weer beneden kwam zag ik op verschillende plekken in huis kleine plasjes speeksel liggen met daarin wit schuim. Ik begon me zorgen te maken en verder gaan zoeken naar enig iets als braaksel. Toen vond ik op het kleed twee korte strookjes braaksel wat verder al helemaal in het kleed was getrokken. Ook vond ik op een andere plek een redelijke hoeveelheid braaksel.

Ik maak me zorgen omdat dit me nog nooit eerder is overkomen, het speeksel met wit schuim. Moet ik me hier ook zorgen om maken of is dat helemaal niet nodig? Ook zou ik wel willen weten wat het precies is en wat er aan moet doen.

Ik heb mijn kat zelf nog wat aandacht gegeven toen ik vanochtend beneden kwam. Toen begon die nog wat te spinnen. Maar vlak daarna begon die ook al weer op een hoge toon geluiden te maken, echt miauwen zou ik het niet willen noemen.

Zoals gewoonlijk rond deze tijd van het jaar heb ik de deur opengezet en is hij zelf naar buiten gegaan. Maar is nog steeds niet terug geweest, terwijl hij normaal zeker om het uur thuis komt. Ik weet niet zo goed wat ik moet doen.
Brittenbolletje
Tijger
Tijger
Berichten: 1143
Lid geworden op: 22 okt 2012 16:22

Re: Braaksel: slijm met wit schuim.

Bericht door Brittenbolletje »

Je kat gaan zoeken en kijken of hij wel in orde is. Klinkt niet zo goed. Eet en drinkt de kat wel? Heeft het koorts? Daar zou je eerst achter moeten komen.
Gebruikersavatar
mrijkj
Huiskat
Huiskat
Berichten: 38
Lid geworden op: 04 aug 2013 19:02
Locatie: Krimpen aan de Lek

Re: Braaksel: slijm met wit schuim.

Bericht door mrijkj »

Hoe is het verder verlopen? Mijn katten braken ook schuim en slijm of speeksel. Dat is altijd in combinatie met grassprietjes. Ik maak me er geen zorgen over, maar is dat terecht?
Kopjes van Pippi en Bibi
rgkamminga
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 jul 2013 17:11

Re: Braaksel: slijm met wit schuim.

Bericht door rgkamminga »

@mrijkje

Ik ben opzoek gegaan omdat die enkele dagen weg was van huis. En nog steeds is die niet gevonden of terug gekomen. We zijn nu ruim 7 week verder..
Plaats reactie