Iemand ervaring met probiotica

Forum voor vragen over overgeven, maagzuur, verstopping, diarree en andere spijvertering- en ontlastingproblemen.
Plaats reactie
Tarah8
Huiskat
Huiskat
Berichten: 25
Lid geworden op: 25 mar 2012 12:38

Iemand ervaring met probiotica

Bericht door Tarah8 »

Goedemorgen Allemaal,

Mijn kat Kyra heeft 3 weken kuur antibiotica gehad voor hardnekkige keel- en luchtwegenontsteking.
Nu heb ik gehoord dat je na antibiotica kuur probiotica moet geven, omdat de slechte en de goede bacterien dood zijn.
En probiotica zorgt dat de goede bacterien uitgenodigd worden. Dus voor een optimaal darmflora.
Nu zoek een hoogwaardige kwalitatieve biologische probiotica zonder geur-, smaak en kleurstoffen. Zonder suiker. Bestaat er zoiets? Kan iemand mij advies geven? Verder moet ik zeggen dat de 3 weken antibiotica niet echt geholpen heeft. Ze heeft maakt nog steeds dat aparte geluidje. De dierenarts heeft toen voor dat de kuur gegeven heeft gekeken in haar keel toen ze onder narcose was en ook rotgenfotos gemaakt en zag op de foto' s een lichte versluiering vanaf haar keel tot in haar luchtwegen.
Graag hoor ik wat jullie advies is voor probiotica.

Groeten van Kyra
Renatevanderveer

Re: Iemand ervaring met probiotica

Bericht door Renatevanderveer »

Ik heb zelf onze poes lange tijd Doxoral moeten geven..
Gevolg: spijsvertering van het padje af.
Om diarree tegen te gaan hebben we een tijdje Pro Kolin gebruikt.

Anne87 heeft goede ervaringen met Viyo, dit heeft voor haar poes* goed gewerkt.

Zelf ben ik nu weerstandverhogers gaan geven.
In eerste instantie ter ondersteuning van de luchtwegen, maar de ontlasting van onze poes is er wel door verbeterd.

Ik geef niet echt antwoord op je vraag, maar wellicht heb je er iets aan.
Cerna

Re: Iemand ervaring met probiotica

Bericht door Cerna »

Ik weet van iemand die een tijdje op het forum is geweest dat ze Orthiflor Original, op advies van een hom. dierenarts, gaf omdat bij haar kat de darmflora ook helemaal van streek was.
Dit zijn capsules (gebruik ze ook voor mezelf) met poeder erin. Een mens neemt hier een capsule per dag van, maar dat lijkt me wat veel voor een kat. Ik zou dus - wanneer je dit wilt aanschaffen - niet meer dan een kwart van de poeder geven (rest dus in een afgesloten potje bewaren) en dat over het eten strooien (tenminste zo deed zij dat).

Toen ik zelf net met de Orthiflor begon, werden mijn darmen heel onrustig en ben ik het om de dag gaan gebruiken. Nu zijn ze eraan gewend en gaat het goed met 1 capsule per dag. En daarom bij een kat ook heel voorzichtig opbouwen!
Ik weet van de forumbezoekster dat het bij haar kat heel snel een positief resultaat gaf.

Orthiflor Original is te koop bij reform- en natuurvoedingswinkels en ik kan het hier ook bij de apotheek kopen.
Anne87
Jaguar
Jaguar
Berichten: 631
Lid geworden op: 13 mar 2013 00:33

Re: Iemand ervaring met probiotica

Bericht door Anne87 »

Ik heb Flo* heel lang Viyo Recuperation gegeven. Ook Noodle heeft na al zijn AB-kuren bij ons lekker meegesnoept van die Viyo Recuperation. Zij reageerden er beiden heel goed op en waren er gek op, maar Bounty (van Renate) ging ervan braken en wilde het niet meer hebben.

Daarnaast krijgt Noodle bij mij visolie (Megaderm) en L-lysine als weerstandsverhogers.
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5451
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Iemand ervaring met probiotica

Bericht door nellebel »

flippie haar darmen waren ook helemaal van de leg door de AB, die gebruikte ze bijna een half jaar lang. ze kreeg dr cat vitaal en fit. is voor de weerdstand maar werkte ook prima voor haar darmen en ontlasting
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Plaats reactie