Diarree bij mijn kitten

Forum voor vragen over overgeven, maagzuur, verstopping, diarree en andere spijvertering- en ontlastingproblemen.
Gebruikersavatar
BillyJean
Jaguar
Jaguar
Berichten: 781
Lid geworden op: 22 feb 2011 10:57
Locatie: Bovenkarspel
Contacteer:

Re: Diarree bij mijn kitten

Bericht door BillyJean »

Fijn dat het goed gaat . Dan maar wat duurder...je ziet het resultaat. Een DA is ook duur...
Groetjes van Elly, Fayline (29-02-2008) en Taffy ( 29-10-2012)
* BillyJean * * Bowie *

Hier vind je ons fotoalbum
Cerna

Re: Diarree bij mijn kitten

Bericht door Cerna »

Oh jee, 10 kilo voor een kitten alleen? Hoe lang wil je hiermee doen? Een jaar?
Ik zou in het vervolg zakken van 1,5 kilo kopen (ik heb zelf zakjes van 400 gram) wanneer je de hele kleine zakjes te duur vindt. Je loopt nu grote kans dat je kitten - ook al verpak je het nog zo goed - over 6 weken zegt: ik hoef het niet meer. En dan zit jij met zo'n enorme voorraad van 57 euro.
SharonVerhaal
Huiskat
Huiskat
Berichten: 14
Lid geworden op: 21 mei 2013 00:07
Locatie: Schiedam

Re: Diarree bij mijn kitten

Bericht door SharonVerhaal »

Ik verpak de zak goed en ga er nog tot een jaar mee doen, dus tot januari volgend jaar. Dat komt wel op. Je doet er gemiddeld 150 dagen mee :-)
Mn kitten is heek makkelijk met eten :-)
Groetjes Sharon
Een lik en een speelse krabbel van Siërra
Cerna

Re: Diarree bij mijn kitten

Bericht door Cerna »

Ja, nu nog wel, maar niet wanneer de zak 4 maanden open is. Zulke grote verpakkingen zijn voor catteries, niet voor mensen met één kat. En je kat moet aardig dooreten wil het er 5 maande mee doen (ik heb 4 katten en doe een week met twee zakjes van 400 gram, dat is dus 200 gram per kat per week, 800 gram per maand, 8000 gram (8 kilo) per 10 maanden).
En mijn katten eten ook bijna alleen brokjes.

Maar goed, de tijd zal het leren.
SharonVerhaal
Huiskat
Huiskat
Berichten: 14
Lid geworden op: 21 mei 2013 00:07
Locatie: Schiedam

Re: Diarree bij mijn kitten

Bericht door SharonVerhaal »

200 gram per kat??? Dat is wel heel weinig!!!!
Sierra eet 80 gram PER DAG!
Groetjes Sharon
Een lik en een speelse krabbel van Siërra
SharonVerhaal
Huiskat
Huiskat
Berichten: 14
Lid geworden op: 21 mei 2013 00:07
Locatie: Schiedam

Re: Diarree bij mijn kitten

Bericht door SharonVerhaal »

En ze is erg slank en klein, ze is nu 4,5 maand en weegt nog maar 2 kilo. Normale katten zijn al groter en zwaarder en horen zelfs nog meer te eten. Kittens horen 75 gram per dag te eten!
Groetjes Sharon
Een lik en een speelse krabbel van Siërra
Gebruikersavatar
Ms Maaike
Tijger
Tijger
Berichten: 1611
Lid geworden op: 25 okt 2012 13:17

Re: Diarree bij mijn kitten

Bericht door Ms Maaike »

Dat hangt af van het voer dat je geeft. :)
Met diervriendelijke groeten,
Maaike

Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: Diarree bij mijn kitten

Bericht door eveline1982 »

Kittens horen tot hun 6de maand onbeperkt toegang tot brokken te hebben. En beter kan je ze vanaf kitten af aan leren dat er brokken volop zijn, zodat het later geen schrokkers worden en ze problemen gaan ontwikkelen. Mochten ze toch te zwaar worden, kan je er altijd nog voor kiezen om ze beperkt te geven. Maar op deze leeftijd heeft de kitten nog volop eten nodig om te groeien.
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Cerna

Re: Diarree bij mijn kitten

Bericht door Cerna »

Ja, dat klopt helemaal Eveline en een kitten speelt natuurlijk ook nog volop en verbrandt dus veel meer, maar dan heb ik nog mijn twijfels bij 10 kilo in 5 maanden.

De verpakkingen zijn altijd zeer ruim in hun doseringen. Wanneer ik alle adviezen op de verpakkingen had opgevolgd, waren alle katten tonnetje rond geworden en de twee oudsten, Cerná en Amber wegen nu al resp. 7 en 6,3 kilo en dat op gemiddeld 200 gram brokjes per week :cry:
SharonVerhaal
Huiskat
Huiskat
Berichten: 14
Lid geworden op: 21 mei 2013 00:07
Locatie: Schiedam

Re: Diarree bij mijn kitten

Bericht door SharonVerhaal »

Ja, dan vind ik het inderdaad niet raar dat je ze minder geeft.
Sierra heeft gewoon veel nodig, maar ze is dan voor een gemiddelde kitten ook wel heel erg levendig! Ze vliegt gemiddeld 18 uur per dag door het huis. Maar dan ook echt VLIEGEN! Slaapt heel weinig en haalt veel energie uit haar voer. Ze kan makkelijk 90 gram per dag eten!
Groetjes Sharon
Een lik en een speelse krabbel van Siërra
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9340
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Diarree bij mijn kitten

Bericht door castratenkoor »

10 kg zak voor 1 kat is een heel slecht idee. De kwaliteit gaat per maand heel snel achteruit na openen.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6820
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Diarree bij mijn kitten

Bericht door Dinky »

Ik reken met mijn poes ongeveer een kilo per maand en kan bij een zak van 3 kilo al merken dat het laatste met minder smaak gegeten wordt. Je zou er aan kunnen denken om de zak te verdelen over vacuüm afgesloten zakken van bijvoorbeeld een kilo zodat er niet elke keer lucht komt bij al het voer (wat bederven in de hand werkt).
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
SharonVerhaal
Huiskat
Huiskat
Berichten: 14
Lid geworden op: 21 mei 2013 00:07
Locatie: Schiedam

Re: Diarree bij mijn kitten

Bericht door SharonVerhaal »

Ik heb een deel in een afgesloten ton, dat gebruik in dagelijks.
De rest heb ik in de zak gelaten, zoveel mogelijk lucht eruit laten lopen, met een klem de opening vast gedaan en ook nog in een afgesloten tupperware bak... Zou dat niet voldoende zijn om het goed te houden? Hihi
Groetjes Sharon
Een lik en een speelse krabbel van Siërra
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Diarree bij mijn kitten

Bericht door Chiquita98 »

Antwoord is nee. In de zak houden blijft het niet vers. Ik heb een groot deel in een bak en ik geef ze het voer uit een kleine bak. Ik heb 5 katten. Zou zelf inderdaad nooit een 10 kilo zak kopen voor 1 kat. Voor mezelf koop ik ook geen 5 kilo zak aardappelen om het daar maar even mee te vergelijken
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6820
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Diarree bij mijn kitten

Bericht door Dinky »

Het zal in elk geval wel schelen dat je niet de volledige voorraad elke dag opent ;)
Voor een volgende bestelling zou ik toch kijken naar verpakkingen van maximaal 3 kg (1,5 of 2 kilo is nog beter). Je houdt het namelijk nooit helemaal vers wanneer je de zak open hebt.
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Plaats reactie