Diarree bij mijn kitten

Forum voor vragen over overgeven, maagzuur, verstopping, diarree en andere spijvertering- en ontlastingproblemen.
SharonVerhaal
Huiskat
Huiskat
Berichten: 14
Lid geworden op: 21 mei 2013 00:07
Locatie: Schiedam

Diarree bij mijn kitten

Bericht door SharonVerhaal »

Hallo allemaal!
Ik lees vaak nuttige en leuke tips op dit forum! Erg handig als je met kittens begint en je er heeel weinig vanaf weet...

Nu zit ik met mijn handen in het haar, misschien maak ik me wel onnodig zorgen, maar delen kan natuurlijk geen kwaad!
Mijn kitten Siërra is 4 maanden oud morgen, ze is een onwijs speels maar vooral HEEL ondeugende kitten! Soms wordt je kierewiet van haar gesjees door de kamer of het uitlokken om te spelen. Dat is natuurlijk hartstikke leuk en goed :-)
Maar mijn schatje heeft al een tijdje diarree, al zeker 2 maanden heeft ze dan weer een week diarree en dan is het weer een week normaal.
Het wisselt af van een normale stevige drol ongeveer elke dag (dat wisselt) naar zachte poep, wat niet waterig is maar ook niet normaal, soms zit daar een heeeel klein beetje bloed bij.
Ik kijk dit natuurlijk niet al 2 maanden aan, ben al bij de DA geweest: geen Gardia, een pasta mee gekregen, gig niet over dus toen antibiotica. Toen hiels het 2 weken op...
WEER diarree, we dachten dat het aan het voer lag van Pets Place Kitten, nu overgestapt naar Purina Pro Plan voor kitten. Af en toe geef ik haar eens wat gekookte kip met rijstwater waarna het dus ook een aantal dagen goed gaat.

Hebben jullie misschien tips???
Is Purina Pro plan goed????

Alvast hartstikke bedankt!
Groetjes Sharon
Een dikke lik en speelse krabbel van Siërra!
Groetjes Sharon
Een lik en een speelse krabbel van Siërra
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Diarree bij mijn kitten

Bericht door Adriana »

diarree bij kittens is vaak een kwestie van voer.
probeer een klein zakje kitten 36 van Royal Canin of RC sensible 33 in combi met wat klein gesneden rauwe kip of kalkoen.

http://www.zooplus.nl/shop/katten/katte ... voer/22876
http://www.zooplus.nl/shop/katten/katte ... tten/22872

en zorg dat ie goed drinkt en plast.
wat voor natvoer geef je? en welkom op het forum!
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
SharonVerhaal
Huiskat
Huiskat
Berichten: 14
Lid geworden op: 21 mei 2013 00:07
Locatie: Schiedam

Re: Diarree bij mijn kitten

Bericht door SharonVerhaal »

Ik heb eens zitten kijken wat goed was voor diarree en dit voer werd aangeraden, het heet voluit Pro Plan optistart natural defenses en er staat bij dat het vooral goed is voor de spijsvertering. Ben net overgestapt dus denk niet dat het heel slim is om weer over te stappen toch? Kip geef ik nu ook elke dag een beetje.
Ik geef haar geen natvoer omdat het daarvan nog erger wordt, moet ik dat wel gaan doen dan?
Ze drinkt, eet en plast gewoon heel goed, dus daarom maak ik me minder zorgen omdat een zieke kat niks doet...
Bedankt!!
Groetjes Sharon
Een lik en een speelse krabbel van Siërra
SharonVerhaal
Huiskat
Huiskat
Berichten: 14
Lid geworden op: 21 mei 2013 00:07
Locatie: Schiedam

Re: Diarree bij mijn kitten

Bericht door SharonVerhaal »

Groetjes Sharon
Een lik en een speelse krabbel van Siërra
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5462
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Diarree bij mijn kitten

Bericht door nellebel »

je kunt het vochtgehalte wat testen door haar huid wat omhoog te trekken. als de huid niet meteen terug veert bij het loslaten dan is ze uitgedroogd.
jek unt evt ook nog lauw water over de brokken doen voor extra vocht. vonden ze hier altijd heerlijk. lekker natgesopte brokken
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
SharonVerhaal
Huiskat
Huiskat
Berichten: 14
Lid geworden op: 21 mei 2013 00:07
Locatie: Schiedam

Re: Diarree bij mijn kitten

Bericht door SharonVerhaal »

Gedaan en het veert gelijk terug, daar maakte ik me ook niet zo'n zorgen om omdat ze elke dag zeker 10 keer bij dr bakje zit om te drinken en te eten! :-)
Dank je voor de tip, die ga ik onthouden!
Groetjes Sharon
Een lik en een speelse krabbel van Siërra
Gebruikersavatar
Ikey
Jaguar
Jaguar
Berichten: 610
Lid geworden op: 13 nov 2012 12:26
Locatie: Omgeving Amsterdam

Re: Diarree bij mijn kitten

Bericht door Ikey »

Grote kans dat dit een kitten is die gewoon heel gevoelige darmen heeft. Hoe lang geef je nu Pro Plan? Als het na een maand ofzo niet beter wordt, zou ik toch weer overstappen, bijvoorbeeld naar het voer wat Adriana aanraadt. En als het dan niet beter wordt, weer een ander merk, tot je het juiste merk hebt gevonden waar jouw kitten het goed op doet :)
Groetjes, Paula
Pootje van Diesel, Skippy en engeltje Whisky. Likje van pup Isa

Kom je eens kijken welke avonturen wij beleven?
SharonVerhaal
Huiskat
Huiskat
Berichten: 14
Lid geworden op: 21 mei 2013 00:07
Locatie: Schiedam

Re: Diarree bij mijn kitten

Bericht door SharonVerhaal »

Gebruik het pas een weekje.
Ik ga inderdaad alles proberen! Dank jullie wel!!!
Groetjes Sharon
Een lik en een speelse krabbel van Siërra
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Diarree bij mijn kitten

Bericht door Adriana »

SharonVerhaal schreef:Ben net overgestapt dus denk niet dat het heel slim is om weer over te stappen toch? !
.......denk het toch wèl, want.. deze proplan heeft een zeer hoog eiwitgehalte (.... 42%..) en dat voor een kitten waarvan de darmflora en nierfunctie nog helemaal niet uitontwikkeld zijn.
ik bedoel het systeem kan zoiets helemaal niet aan...

ik zou hier onmiddellijk mee stoppen en overgaan op sensible of kitten van RC.., want met het huidige voer los het het probleem absoluut niet op en riskeer je erger..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
SharonVerhaal
Huiskat
Huiskat
Berichten: 14
Lid geworden op: 21 mei 2013 00:07
Locatie: Schiedam

Re: Diarree bij mijn kitten

Bericht door SharonVerhaal »

Oh oke, dan ga ik gelijk even bestellen op Zooplus!!!
Iemand interesse in het voer wat ik over heb? Zo zonde, want het is net aangebroken...
Groetjes Sharon
Een lik en een speelse krabbel van Siërra
SharonVerhaal
Huiskat
Huiskat
Berichten: 14
Lid geworden op: 21 mei 2013 00:07
Locatie: Schiedam

Re: Diarree bij mijn kitten

Bericht door SharonVerhaal »

Maar in RC zit ooj 36%... Dat is dan toch ook best wel veel?
Groetjes Sharon
Een lik en een speelse krabbel van Siërra
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Diarree bij mijn kitten

Bericht door Adriana »

ja maar deze zijn zo bewerkt dat ze veel lichter en makkelijker verteerbaar zijn..
lees de 68 klantenreacties er maar eens op na..
en op het forum en hier thuis blijkt dit voer vrij goed te vallen.. en het zou kunnen zijn dat je voor dit kitten met voer altijd aan de sensible kant moet gaan zitten..
maar dat is niet erg, lekker beetje kip erbij en yammie..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
SharonVerhaal
Huiskat
Huiskat
Berichten: 14
Lid geworden op: 21 mei 2013 00:07
Locatie: Schiedam

Re: Diarree bij mijn kitten

Bericht door SharonVerhaal »

Ik wil jullie bedanken voor de tips, nadat er na Purina geen verbetering kwam ben ik begonnen met Royal Canin Kitten 36, ze eet dit voer nu 2 weken en na 2 dagen was ze van de diarree af! Geweldig spul (helaas wel wat prijzig)
Maar ben allang blij dat mn moppie weer helemaal gezond is :-)
Groetjes Sharon
Een lik en een speelse krabbel van Siërra
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5462
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Diarree bij mijn kitten

Bericht door nellebel »

fijn om te lezen dat het goed gaat met sierra. voer is misschien wat duurder, maar je ziet het resultaat. via de site van RC of via de dierenspeciaalzaak kun je vaak aan kortingsbinnen komen voor het voer. scheelt toch weer. voor kittens krijg je sowieso het startpakket van RC met flinke kortingen op voer.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
SharonVerhaal
Huiskat
Huiskat
Berichten: 14
Lid geworden op: 21 mei 2013 00:07
Locatie: Schiedam

Re: Diarree bij mijn kitten

Bericht door SharonVerhaal »

Heb nu €57 betaald voor 10 kilo via Zooplus, ook niet al te duur :-)
Groetjes Sharon
Een lik en een speelse krabbel van Siërra
Plaats reactie