Flo is erg ziek. Advies gevraagd

Forum voor vragen over overgeven, maagzuur, verstopping, diarree en andere spijvertering- en ontlastingproblemen.
Plaats reactie
Anne87
Jaguar
Jaguar
Berichten: 631
Lid geworden op: 13 mar 2013 00:33

Re: Flo is erg ziek. Advies gevraagd

Bericht door Anne87 »

Ik moet zeggen dat het erg stressvol is ja. We hebben gedacht dat ze kanker had, dat ze niet te redden was, en nu dit. Het is prettig dat we weer een stapje verder zijn, maar we weten nog steeds niks concreets. Ik hoop gewoon dat we heel snel duidelijkheid hebben, want Flo verzwakt steeds meer en de vraag is tot hoe ver je kan en moet gaan om het voor haar een katwaardig leven te laten blijven. Ze heeft duidelijk pijn, maar mag geen pijnstilling omdat de Prednison van de vorige DA nog niet is uitgewerkt. Ze heeft geen zin meer in de DA bezoeken (ze heeft vanochtend zelfs de kooi gesloopt), terwijl ze normaal rustig is. Ze eet thuis nog steeds niet, ze krijgt onderzoek na onderzoek, noem maar op. Het is stressvol, het is niet prettig.
Ik hoop dat het snel duidelijk is hoe en wat.
Renatevanderveer

Re: Flo is erg ziek. Advies gevraagd

Bericht door Renatevanderveer »

Ik kan het me goed voorstellen dat Flo er helemaal klaar mee is en jullie ook..
Ik vind het wel heel goed dat jullie overgestapt zijn naar deze dierenarts, het klinkt vooralsnog als een fijne praktijk.
Het is jammer dat het zo lang op zich heeft laten wachten, maar er gebeurt eindelijk iets.
Ik hoop dat als het een alvleesklierontsteking is, dat dit goed te behandelen is!

Heel veel sterkte en succes!
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5453
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Flo is erg ziek. Advies gevraagd

Bericht door nellebel »

is ze nu dus wel leeg qua ontlasting? arm ding, zal ook wel pijn hebben gedaan dat laxeermiddel. wat fijn dat deze DA zo reageert, meteen actie ondernemen.
kan me voorstellen dat het veel stress oplevert, maar als ze haar kunnen behandelen als ze weten wat het is hoop ik dat ze snel opknapt.
en fijn dat je DA haar opneemt overdag, haalt bij jullie misschien ook wat druk weg want dwangvoederen is geen lolletje. maar wel hard nodig.
de duimpjes draaien hier op volle toeren
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
kansarmedieren
Jaguar
Jaguar
Berichten: 642
Lid geworden op: 11 jun 2011 14:46
Locatie: Eck en Wiel
Contacteer:

Re: Flo is erg ziek. Advies gevraagd

Bericht door kansarmedieren »

Als pijnstilling kan je Tramadol geven kan samen met prednison het wordt vaak gegeven bij alvleesklierontsteking. Maar ik denk dat ze dat ook wel krijgt bij de dierenarts anders een opium preparaat kan ook bij prednison. Veel succes ik ga ook duimen..
Gebruikersavatar
Ikey
Jaguar
Jaguar
Berichten: 610
Lid geworden op: 13 nov 2012 12:26
Locatie: Omgeving Amsterdam

Re: Flo is erg ziek. Advies gevraagd

Bericht door Ikey »

succes vanavond! fijn dat eindelijk iets wordt gedaan :) ben benieuwd naar de uitslag. sterkte ermee en geniet ook een beetje van I's verjaardag :)
Groetjes, Paula
Pootje van Diesel, Skippy en engeltje Whisky. Likje van pup Isa

Kom je eens kijken welke avonturen wij beleven?
Anne87
Jaguar
Jaguar
Berichten: 631
Lid geworden op: 13 mar 2013 00:33

Re: Flo is erg ziek. Advies gevraagd

Bericht door Anne87 »

Even snel, want wij moeten zo naar een feest. Flo is thuis. We hebben hills a/d en viyo voer mee. We wachten nu het bloed af en zien maandag verder...
kansarmedieren
Jaguar
Jaguar
Berichten: 642
Lid geworden op: 11 jun 2011 14:46
Locatie: Eck en Wiel
Contacteer:

Re: Flo is erg ziek. Advies gevraagd

Bericht door kansarmedieren »

geen pijnstilling gekregen?
Anne87
Jaguar
Jaguar
Berichten: 631
Lid geworden op: 13 mar 2013 00:33

Re: Flo is erg ziek. Advies gevraagd

Bericht door Anne87 »

Nee. Ze zijn van mening dat het niet zozeer pijn was als wel misselijkheid. Ze heeft vandaag daar pillen tegen gehad en ging weer normaal zitten ed. Dus daar gaan we dit weekend ook mee door.
alyda
Huiskat
Huiskat
Berichten: 41
Lid geworden op: 05 mei 2013 18:49

Re: Flo is erg ziek. Advies gevraagd

Bericht door alyda »

Sterkte dit weekend.
Hopelijk komt flootje dit weekend goed door.
Dikke knuf.
Anne87
Jaguar
Jaguar
Berichten: 631
Lid geworden op: 13 mar 2013 00:33

Re: Flo is erg ziek. Advies gevraagd

Bericht door Anne87 »

Dank je!

Gisteren heeft Flo 80 ml Viyo Recuperation op. Dat gaat er goed in. Vandaag heeft ze tot nu toe 30 ml op. De Hills a/d wil ze gewoon niet hebben. Gisteren nog een paar hapjes van genomen, maar vandaag haalt ze er gewoon haar neusje voor op. Dat ga ik zometeen proberen te verdunnen om het ook als spuitjesvoeding te kunnen geven.
Net op medpets even extra Viyo Recuperation besteld. Maakt nogal een verschil. 2x150ml voor E21,65 bij de DA, of 3x150ml voor E21,61 bij medpets vanwege een kortingscode. Ik vermoed dat ze dat voorlopig - wat ze ook heeft - wel zal blijven krijgen, dus het is de moeite waard.

Noodle is gelukkig rustiger tegenover Flo. Hij houdt haar goed in de gaten en blijft bij haar in de buurt. Af en toe snuffelt hij aan haar, om er dan weer tegenaan te kruipen. Heel schattig.

Flo ligt vandaag alweer de hele dag in ons bed. Lekker weggestopt onder de dekens met alleen een staartpuntje eruit. Ach ja, als ze dat graag wil...

Morgen bel ik de DA sowieso voor een update, eventueel aanpassen van behandeling en hopelijk de uitslag van het bloed.
alyda
Huiskat
Huiskat
Berichten: 41
Lid geworden op: 05 mei 2013 18:49

Re: Flo is erg ziek. Advies gevraagd

Bericht door alyda »

Ik ben blij dat ze niet achter uit gegaan is.
Het is een ellende als ze niet willen eten, ik ken het.
Gelukkig wil ze wel vyo.
Wat ook nog wil helpen bij katten die niet willen eten is nutrigel geven.
Krijgen ze toch nog wat binnen.
En dat gewoon in de mond smeren.
Nogmaals, ik hoop dat morgen wat meer te weten komt.
Anne87
Jaguar
Jaguar
Berichten: 631
Lid geworden op: 13 mar 2013 00:33

Re: Flo is erg ziek. Advies gevraagd

Bericht door Anne87 »

Dankjewel voor het meedenken! Ik ga me erover inlezen en zal het morgen ook meenemen in het gesprek met de DA. Gelukkig lijkt ze niet slechter geworden. Ze heeft vanmiddag zelfs een poosje in de vensterbank gezeten op de kattenkamer. Stom waar je al blij mee kan zijn, maar ze wilde nooit weg uit haar donkere verstopplekjes (bed, krabpaal-hokje, etc). Dus het is al heel wat. En inmiddels ligt ze lekker op de rugleuning van de bank te slapen, met Noodle ervoor.
alyda
Huiskat
Huiskat
Berichten: 41
Lid geworden op: 05 mei 2013 18:49

Re: Flo is erg ziek. Advies gevraagd

Bericht door alyda »

Dat is fijn dat ze zich niet zo meer verstopt.
Ik heb er eentje ook wat ziekig en zij verstopt zich ook snel.
Tamara was een aantal dagen misselijk en aan de diarre.
Ook slecht eten en daar helpt nutrigel bij.
Ook geven wij haar norit en ze voelt zich al een stuk beter.
En blijft gewoon verschrikkelijk als een lieverd ziek is.
Flo blijft ook steeds in mijn gedachten al ken ik haar niet persoonlijk.
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6814
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Flo is erg ziek. Advies gevraagd

Bericht door Dinky »

Fijn dat Flo zich iets meer heeft laten zien :)
Succes vandaag met het gesprek met de DA!
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Anne87
Jaguar
Jaguar
Berichten: 631
Lid geworden op: 13 mar 2013 00:33

Re: Flo is erg ziek. Advies gevraagd

Bericht door Anne87 »

En ik was weer terug van de DA!
De uitslag van het bloed is helaas nog niet terug, dus daar kunnen we nog niks mee. We gaan voorlopig volledig overschakelen naar Viyo voer. Ik heb van hun nog drie flesjes mee en krijg morgen of overmorgen nog drie flesjes thuisbezorgd van medpets. Fijn, want ik heb bijna niks meer. Ze mag net zoveel als ze wil, en aangezien ze makkelijk 80 - 100 ml per dag wegwerkt, komt dat wel goed.
Dus, tot het bloed terug is, weten we niks en gaan we gewoon door zoals het nu gaat... :)
Plaats reactie