Diarree kitten 5 weken

Forum voor vragen over overgeven, maagzuur, verstopping, diarree en andere spijvertering- en ontlastingproblemen.
Brittenbolletje
Tijger
Tijger
Berichten: 1143
Lid geworden op: 22 okt 2012 16:22

Re: Diarree kitten 5 weken

Bericht door Brittenbolletje »

Wat Eveline al zegt. het is besmettelijk voor mensen. Je merkt niet altijd wat aan je kitten. Ik wel maar dat verhaal kent iedereen hier wel :).
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: Diarree kitten 5 weken

Bericht door mittenslief »

het gewicht is trouwens veel te weinig.......je moet er meer in krijgen.....
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
Gebruikersavatar
slien
Huiskat
Huiskat
Berichten: 18
Lid geworden op: 15 mei 2013 15:29

Re: Diarree kitten 5 weken

Bericht door slien »

Even een update! Ik had Lio sinds gisteren niet meer zien poepen, dus ik had het idee dat het beter ging (aangezien hij de eerste dagen ook maar 1/2x per dag ging en met de diarree veel vaker). Vanmiddag ging hij op de bak en had hij toch nog steeds diarree, maar wel al iets dikker dan vorige dagen. Toen hij van de bak afkwam, moest hij echter overgeven (vooral veel vocht en een beetje mousse). Ik schrok hier natuurlijk van, dus toen ben ik meteen met hem naar de dierenarts gegaan. De dierenarts schat hem 6 weken en zei dat hij er verder goed uitziet en lekker actief is! Ook had hij gelukkig geen verhoging. Ik heb voor de komende dagen speciaal natvoer van Hill's meegekregen en een poeder waarvan ik een beetje erdoorheen moet doen (isogel). Volgens de dierenarts hoeft er niet meteen gedacht te worden aan giardia of iets dergelijks, maar komt het waarschijnlijk door de overgang van de voeding enzo. Thuis kon hij bijna niet wachten om het natvoer te krijgen en de eerste portie heeft hij in 1 keer opgegeten!

Ben gelukkig weer een beetje gerustgesteld, nu even afwachten of de diarree helemaal overgaat op deze manier!
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: Diarree kitten 5 weken

Bericht door eveline1982 »

Ahhh arm ding, wat heb je ook een rotzakken he om iemand zo in de maling te nemen, en een kitten zo jong bij de moeder weg te trekken als er geen reden toe is!!! Fijn dat hij volgens de dierenarts er prima uitziet, en spugen kan altijd een keer gebeuren :) . Duim met je mee dat de diaree snel over is!
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Gebruikersavatar
slien
Huiskat
Huiskat
Berichten: 18
Lid geworden op: 15 mei 2013 15:29

Re: Diarree kitten 5 weken

Bericht door slien »

Ja ik schrok nogal van het overgeven, omdat er zoveel vocht bij zat en hij dit juist zo hard nodig had vanwege de diarree!

Ik vind het ook heel vervelend dat het zo gegaan is. Ze reageren nu nergens meer op, dus denk dat ze zelf ook weten dat ze fout zitten. Van de andere kant ben ik blij dat hij hier bij mij is, want ik vraag me af of hij daar de nodige zorg had gekregen als ze hem langer hadden gehouden (buiten de zorg van zijn moeder natuurlijk). Ze hadden hem bijvoorbeeld ook nog niet ontwormd en bij 8 weken (bij wijze van) had dit toch al 3x gebeurd moeten zijn.

Net heeft hij weer gepoept en zag er weer een stuk beter uit! Ook het eten gaat goed, dus volgens mij gaat het helemaal goed komen gelukkig :)

Nogmaals bedankt voor alle reacties!
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: Diarree kitten 5 weken

Bericht door eveline1982 »

Nou dat soort mensen maakt het niks uit dat ze fout zitten! Kom ze helaas elk seizoen weer tegen, blegh!!!! Gelukkig is hij bij jou terecht gekomen, krijg vaak verwaarloosde kittens die na aanschaf ziek bleken te zijn of te jong en zsm weg moesten van de nieuwe eigenaren! Dus toppie dat je je zo inzet voor de uk :) hopelijk gaat hij nu alleen maar beter, en geen enge dingen meer!
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Gebruikersavatar
slien
Huiskat
Huiskat
Berichten: 18
Lid geworden op: 15 mei 2013 15:29

Re: Diarree kitten 5 weken

Bericht door slien »

Gisterochtend en vanochtend had Lio een fatsoenlijk keutel geproduceerd (ook aanzienlijk dikker dan die van de eerste paar dagen), maar het probleem is nu dat Lio de keutel er niet helemaal uitdrukt in de kattenbak. Gisterochtend sprong hij bij mij op bed en hing er dus nog een keutel uit zijn achterste (met kattenbakkorrels eraan dus hij was wel op de bak geweest). Ik heb hem toen op de bak gezet en dacht de keutel er zo af te halen, maar trok nog een heel stuk mee eruit (sorry voor de details... :p). Het was dus echt een flinke keutel die bijna elastisch leek zo stevig was 'ie. Vanochtend weer hetzelfde verhaal, alleen gelukkig niet meer zo'n heel stuk dat ermee uitkwam. Ik had hem weer mee naar de kattenbak getild en vervolgens begroef hij de keutel zelf. Toen ik aan het douchen was zei mijn vriend dat hij naast de bank gepoept had en dat dit geen drol was, maar eerder leek op nutella. Dit kan volgens mij dus of weer diarree zijn of een keuteltje dat hij met zijn achterste over de grond los geschuurd heeft. Mijn vriend heeft dit meteen opgeruimd, dus ik heb het zelf niet gezien.

Ik geef hem nog steeds de isogel door zijn eten (volgens de DA moet dit vier dagen lang, 3x een half theelepeltje). Ik heb gelezen dat de isogel helpt tegen zowel diarree als verstopping. Weet iemand hoe het kan dat hij zijn keutel er niet helemaal uitgedrukt krijgt en hoe ik hem hiermee kan helpen?
Gebruikersavatar
Ms Maaike
Tijger
Tijger
Berichten: 1611
Lid geworden op: 25 okt 2012 13:17

Re: Diarree kitten 5 weken

Bericht door Ms Maaike »

De enige keren dat ik een drol uit Pippi haar kont heb moeten trekken was omdat ze een touwtje/stuk elastiek had opgegeten. Weet je zeker dat het niet zoiets was? :) Misschien kun je stoppen met de isogel, kijken wat dat oplevert.
Met diervriendelijke groeten,
Maaike

Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
Gebruikersavatar
slien
Huiskat
Huiskat
Berichten: 18
Lid geworden op: 15 mei 2013 15:29

Re: Diarree kitten 5 weken

Bericht door slien »

Net ging hij weer op de kattenbak en de keutel bleef weer hangen aan zijn achterste. Hij wilde er al uit klimmen, maar heb 'm steeds teruggezet. Op een begeven moment ging de keutel ervan af doordat hij zo aan het bewegen was (hij wilde uit de kattenbak), volgens mij niet omdat hij hem er nog bewust uitduwde.. Ik denk dus niet dat het komt door iets dat hij gegeten heeft, aangezien dit nu al de derde keer was. Het lijkt alsof hij het niet door heeft dat de keutel er nog gewoon aanhangt. Toennet begroef hij een plasje gewoon maar nog een keer. Heb vandaag inderdaad al iets minder van de isogel bij het eten gedaan. Denk dat ik het nu maar afbouw en kijk hoe hij daarop reageert...
Anne87
Jaguar
Jaguar
Berichten: 631
Lid geworden op: 13 mar 2013 00:33

Re: Diarree kitten 5 weken

Bericht door Anne87 »

Heeft hij misschien lange haartjes? Onze kater is langharig en die heeft ook wel eens dat een drolletje dat er al uitgepoept is, aan de haartjes blijft plakken. Dan trekken wij het er ook maar gewoon af. Soms knip ik wat haartjes rondom zijn anus maar gewoon wat korter, dan heeft hij er minder last van en gebeurt het minder snel.
Gebruikersavatar
slien
Huiskat
Huiskat
Berichten: 18
Lid geworden op: 15 mei 2013 15:29

Re: Diarree kitten 5 weken

Bericht door slien »

Nee hij is kortharig, hij poept de keutel gewoon niet helemaal uit. Heb net alweer eentje er nog een beetje uit moeten trekken. Ik stop nu meteen met de isogel, ik denk dat het een beetje te goed werkt! Even afwachten of het hem dan wel zelf lukt en of de diarree niet terugkomt...
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: Diarree kitten 5 weken

Bericht door mittenslief »

isogel is niet om de diarree te stoppen maar legt een beschermlaagje om de darmwand dus ik denk niet dat het daarvan komt hoor....ik denk zelf dat hij meer vocht nodig heeft, drinkt hij wel genoeg?
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
Gebruikersavatar
slien
Huiskat
Huiskat
Berichten: 18
Lid geworden op: 15 mei 2013 15:29

Re: Diarree kitten 5 weken

Bericht door slien »

Ja hij drinkt regelmatig uit het waterbakje, maar misschien niet genoeg dan. Hoeveel water hoort een kitten te drinken?
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: Diarree kitten 5 weken

Bericht door mittenslief »

best veel..meng je nog water door zijn voer?
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
Gebruikersavatar
slien
Huiskat
Huiskat
Berichten: 18
Lid geworden op: 15 mei 2013 15:29

Re: Diarree kitten 5 weken

Bericht door slien »

Nee heb ik niet meer gedaan omdat hij water uit het waterbakje dronk en de DA er niets over gezegd heeft. Dat ga ik dan inderdaad nu wel weer doen, dan heb ik een beter zicht op hoeveel vocht hij binnenkrijgt! Dankjewel voor je reactie!
Plaats reactie