poes erg ziek. iemand ervaring met vergifteging of virus?

Forum voor vragen over overgeven, maagzuur, verstopping, diarree en andere spijvertering- en ontlastingproblemen.
Plaats reactie
agine
Kitten
Berichten: 9
Lid geworden op: 01 apr 2013 01:37

poes erg ziek. iemand ervaring met vergifteging of virus?

Bericht door agine »

Vanaf maandagavond gaf t poezenbeest over en ze at op dinsdag veel minder dan normaal en alles kwam eruit. Toen ze die avond iets onbends uitbraakte en grote pupillen kreeg gelijk dienstdoende da gebeld, die dacht dat ik best tot woensdagchtend kon wachten. Het leek iets van appel, maar ook weer niet. En ze mag niet alleen in de keuken komen en alles wat giftig is ligt opgeborgen. Dus wist niet wat t was. Woensdag wou ze niet eeten of spelen, ze maakt me normaal om 5 uur wakker om te eeten en wil direct spelen. Dus gelijk naar da die heeft haar daar gehouden voor foto en bloedonderzoek. Ik had wat ze had uitgebraakt meegenomen. Toen ik haar mocht halen, was alleen de assitente daar, die haar wakker moest spuiten voor ik haar mee kon nemen. Zij zei dat ze bloed had gebraakt en bloed diaree had gehad. Een rij medicatie en naar huis. Ze hebben haar op parvo getest maar dat was t niet. Wat ze overgegeven had mischien appel dan toch zei ze. Poes thuis maar t voelde niet goed. Om 16.45 viel ze weg geen reflexen en spierwit tandvlees in paniek de da gebeld. Maar toen die terug kwam vn huis naar praktijk reageerde ze weer lichtjes, conclusie zal dan wel goed zijn zei de da, over de telefoon. De keukendeur opengestaan zou t knoflook zijn en dat was t denk ik. Ze viel me weer weg da al dicht, de hele familie afgebeld voor auto en vriendin bereikt. Die heeft bevriende da gebeld met haar erheen. Toen ik mijn verhaal vertelde zei ze meteen die is in shock haar even nagekeken en dat was zo ze heeft adrealine gekregen en knaptr dar mee op. Was ik niet gegaan was ze die avond nog gestorven. Ze heeft weer honge r en mag straks theelepel eeten. Nu nog even afwachten is t vergifteging of toch een virus. Ben ik zo voorzichtig met alles wat giftig kan zijn. Gaat t nog mis.
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: poes erg ziek. iemand ervaring met vergifteging of virus

Bericht door mittenslief »

goh wat een verhaal veel sterkte met je poezebeest
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
Freya13
Poema
Poema
Berichten: 240
Lid geworden op: 21 jul 2011 16:49
Locatie: Gent, België

Re: poes erg ziek. iemand ervaring met vergifteging of virus

Bericht door Freya13 »

ja, jammer genoeg ervaring met vergiftiging, met muizenvergif
onze kater kwam buiten in twee tuinen (onze tuin en die van de buren). De buurman wist perfect dat onze katten daar liepen (en was het daar ook mee eens trouwens!) en had toch muizenvergif gelegd. Waarschijnlijk heeft Cis geen muizenvergif gegeten, maar wel een muis die zelf vergiftigd was. Hij was er heel erg slecht aan toe. Alle lichaamswaarden waren slecht (hart, bloeddruk, lever, nieren), maar met heel veel geduld en liefde is hij er toch bovenop gekomen (en behoorlijk wat centen, dat moet ik er eerlijk bij zeggen, het heeft ons een mooie duit gekost, maar dat hebben we er uiteraard voor over). En bij ons was er inderdaad ook sprake van inwendige bloedingen, dus dat kan wel op vergiftiging wijzen (hoeft natuurlijk niet noodzakelijk zo te zijn). Ik vind het wel vreemd dat je poes mee naar huis krijgt. Ik heb Cis in die veertien dagen nooit te zien gekregen, laat staan dat ik hem mee naar huis kreeg. (uiteraard wel geregelde updates via telefoon en mail).
Gebruikersavatar
Ms Maaike
Tijger
Tijger
Berichten: 1611
Lid geworden op: 25 okt 2012 13:17

Re: poes erg ziek. iemand ervaring met vergifteging of virus

Bericht door Ms Maaike »

Klinkt mij als vergiftiging door muizengif in de oren. Stollingswaarden worden volgens mij niet standaard meegenomen in een bloedonderzoek. Heeft ze nu nog steeds spierwit tandvlees en zo? Misschien vragen om een vitamine K-injectie (muizengif is een vitamine K-antagonist). Eerste dierenarts klinkt als een prutser. Tweede dierenarts toch beter, maar met bloed uit alle gaten bij wijze van spreken denk je als dierenarts toch meteen aan muizengif?
Met diervriendelijke groeten,
Maaike

Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: poes erg ziek. iemand ervaring met vergifteging of virus

Bericht door Chiquita98 »

he bah wat naar. En wat een sukkel van een da heb jij zeg. Die is veel te laks geweest. Ik zou hem dat persoonlijk nog wel gaan zeggen. En bij de da weggaan. Ik rij ook 20 minuten naar een da omdat ik deze gewoon super vind en niet die in mijn eigen dorp.
Het zou vergiftiging geweest kunnen zijn. Afwachten, maar positief is wel dat ie weer wil eten
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6809
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: poes erg ziek. iemand ervaring met vergifteging of virus

Bericht door Dinky »

Volgens mij is knoflook ook giftig voor katten?
Verder geen ervaring mee maar wens je veel sterkte toe met poezebeest
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
agine
Kitten
Berichten: 9
Lid geworden op: 01 apr 2013 01:37

Re: poes erg ziek. iemand ervaring met vergifteging of virus

Bericht door agine »

Het is waarschijnlijk knoflook geweest. Ze eet nu weer mag nog niet veel hebben. Steeds theelepeltje. Ze ligt er nu eigenlijk bij alsof er niks aan de hand was! Tandvlees is mooi rose. Adrealine heeft haar leven gered net nog even de da gebeld waar ze gisteravond is geweest. Die was al een uur dicht en had haar eigen 50 jarig verjaardagsfeest. Maar heeft op ons gewacht. Was vandaag ook dicht maar moest haar toch bellen om te zeggen hoe t was, niet tevroeg ivm haar feestje gisteren. Conclusie ze was gisteren echt in shock. Heeft weer geplast, houdt alles binnen tot nu toe. Ademhaling is als ze slaapt weer 25 pm dus ik heb goede hoop. Ga inderdaad na andere da hij was altijd heel betrokken maar dit. Als ik niet op mijn gevoel was afgegaan had ik haar nu niet meer gehad. En bij mij was t ook een duure dag gisteren. Maar dat maakt niet uit en ze is verzekerd. Heb trouwens pijnstilling meegekregen die je niet mag geven aan katten met dit soort problemen. Maar da van savonds zei dat de medicatie die zij haar had gegeven tot morgen zou werken en als ze zich goed bleef voelen ik t beste kon wachten tot morgen. Nu hopen dat t in stijgende lijn blijft gaan.
Knoflook is giftig voor katten daarom ligt t hoog in een kastje en mag ze niet alleen in de keuken. Dus vervelende samneloop van omstandigheden.
Plaats reactie