Klysma bij kat?

Forum voor vragen over overgeven, maagzuur, verstopping, diarree en andere spijvertering- en ontlastingproblemen.
artemis
Panter
Panter
Berichten: 445
Lid geworden op: 12 jan 2012 16:03

Re: Klysma bij kat?

Bericht door artemis »

castratenkoor schreef:Ja Bram mag een hele. Staat ook in de bijsluiter dan kinderen dezelfde dosis mogen.
Hier (België) staat op de bijsluiter
Kinderen jonger dan 3 jaar:
De canule slechts voor de helft inbrengen en de volledige inhoud toedienen.

Kinderen jonger dan 1 jaar:
De canule slechts voor de helft inbrengen en de helft van de oplossing in de canule toedienen.
Een kind van 1 jaar weegt normaal niet meer dan 10kg en daaruit leidde ik af dat ik een kat zeker geen volledige 'canule' zou mogen geven :???:
Vreemd dat het bij Bram dan zo traag werkt. Ik weet dat het bij mijn moeder zéér snel werkt.
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9333
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Klysma bij kat?

Bericht door castratenkoor »

Bob weegt wel meer dan 10 kg maar Bram niet. Volgens de dierenarts kan het geen kwaad en dat is mijn ervaring ook. Bram is er even vrolijk onder. En hij moet het toch kwijt. Gelukkig al weer weken geleden hoor de laatste keer.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
N-E-M-O
Lynx
Lynx
Berichten: 133
Lid geworden op: 04 jun 2011 22:20

Re: Klysma bij kat?

Bericht door N-E-M-O »

Jeetje!!
Hoe krijgt hij het voor elkaar allemaal?
Volgens mij heeft hij wel 20 levens!
Denk je nooit voordat je de deur openmaakt wat zal hij nu weer uitgevreten hebben?
Of zijn die jaren voorbij :P.
Gelukkig is het elke keer goed gekomen.

Ik weet niet welke pijnstilling Shen gehad heeft het was rood maar volgens mij was dat vermengd met ab.
Ik moet Vrijdag sowieso bellen kan dan wel vragen wat hij heeft gehad?
Meneertje ligt zoals gewoonlijk de laatste dagen weer te slapen, word er zelf moe van.
Had hem een half blikje gourmet gegeven daar heeft hij twee hapjes van op en dat was het :S
Hij s ook veel aangekomen... Afgelopen augustus woog hij 3,5 en nu 5,5 daar schrok ik best van want er is niks met voer veranderd en ik geef hem ook niet meer tussen doortjes.
Moest zijn gewicht ook wel een beetje in de gaten gaan houden.
Een kat laat zijn pootafdruk op je hart achter. Shen1. + Nemo
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6812
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Klysma bij kat?

Bericht door Dinky »

Mijn ervaring is dat hier op de bon staat vermeld waarvoor je betaald en daar staat dan dus ook op wat ze hebben gekregen ;)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
N-E-M-O
Lynx
Lynx
Berichten: 133
Lid geworden op: 04 jun 2011 22:20

Re: Klysma bij kat?

Bericht door N-E-M-O »

Ja snap ik wel maar wij hebben geen bon meegekregen.
Het is heel erg klein schalig daar en eerst kon je via internet het bedrag overmaken en dan kreeg je een bon mee.
Maar sinds kort moet je daar handje contantje afrekenen en krijg je geen bon meer.
Shen zit hier voor me op tafel dus ik verwacht dat het wel goed is als het die medicijnen waren had die denk ik al ziek moeten zijn of niet?
Gisteravond is hij op de bak geweest jaja!!
Een mooie drol nu komt er hopelijk nog meer :)
Een kat laat zijn pootafdruk op je hart achter. Shen1. + Nemo
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5453
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Klysma bij kat?

Bericht door nellebel »

het is nu toch al gebeurt, maar mocht het ooit nodig zijn dan weet je dat je zoiets van te voren ook kunt aangeven of vragen wat ze hem willen geven.
fijn dat shen zich weer beter voelt. wat kunnen we toch blij zijn met een drolletje he.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
N-E-M-O
Lynx
Lynx
Berichten: 133
Lid geworden op: 04 jun 2011 22:20

Re: Klysma bij kat?

Bericht door N-E-M-O »

Ik zal in het vervolg vragen wat die precies krijgt en hoe en wat.
Gisteren had ik het erg moeilijk bij de dierenarts toen al dat vocht onder zijn huid gespoten werd.
Ze zei wel dat het geen pijn deed maar zoals Shen daar lag tegen mij aan gaf me echt een knoop in de maag.
Ja ik was helemaal blij met dat drolletje haha.
Maar nu is het weer aardig stil...
Best raar toch eerst ging Shen echt elke dag op de bak en nu moet er bijna een wonder gebeuren wilt hij een drolletje leggen.
Morgenvroeg moet ik terug bellen naar de dierenarts, ik hoop dat hij in die tussentijd nog een keer op de bak kan!

Kopje van Shen en groetjes van mij
Een kat laat zijn pootafdruk op je hart achter. Shen1. + Nemo
Plaats reactie