veel medische problemen, wat kan dit zijn.

Forum voor vragen over overgeven, maagzuur, verstopping, diarree en andere spijvertering- en ontlastingproblemen.
nora1984
Huiskat
Huiskat
Berichten: 27
Lid geworden op: 03 apr 2013 12:22

Re: veel medische problemen, wat kan dit zijn.

Bericht door nora1984 »

http://www.medpets.be/hokamix+skin+shine/

^ die hebben wij gehad. is dat niet bijna hetzelfde dan?


hij zit nu weer terug in zijn oude patroon (vanaf hij hier is), eten en slapen. echt diep slapen,
Gebruikersavatar
snorrebaard
Poema
Poema
Berichten: 335
Lid geworden op: 17 nov 2009 22:07

Re: veel medische problemen, wat kan dit zijn.

Bericht door snorrebaard »

Ja, dat denk ik wel.:icon_shifty:
Zat er misschien een waterafdrijver in het infuus?
"Dogs come when they’re called;
cats take a message and get back to you later.”

~ Mary Bly
nora1984
Huiskat
Huiskat
Berichten: 27
Lid geworden op: 03 apr 2013 12:22

Re: veel medische problemen, wat kan dit zijn.

Bericht door nora1984 »

lijkt me sterk er een water afdrijver inzat, ze gaven het infuus omdat die vocht te kort had, waardoor poep uitgedroogt was in de darmen, en dus hard en vastzat. maar hoe het kwam weten we niet omdat kat altijd veel dronk, totdat die dus ineens zo ziek was.
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5453
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: veel medische problemen, wat kan dit zijn.

Bericht door nellebel »

als de verstopping hoog heeft gezeten kunnen de darmen het vocht niet opnemen. de darmen onttrekken vocht aan de ontlsating . ophet moment dat er een keihard ingedroogd stuk zit hoopt de rest erachter op. overtollig vocht kan dan ook direct via de nieren eruit komen ipv via de ontlasting.
misschien heeft hij iets verkeerds gegeten waardoor het vast kwam te zitten. je weet het niet, maar belangrijk is nu dat hij gata opknappen en ik hoop dat ze er wel achter komen wat het veroorzaakt. ik denk nu vooral vet voer geven dat goed glijdt
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
nora1984
Huiskat
Huiskat
Berichten: 27
Lid geworden op: 03 apr 2013 12:22

Re: veel medische problemen, wat kan dit zijn.

Bericht door nora1984 »

we hadden het moeten zien als die iets verkeerd gegeten zou hebben, hij kreeg dit voer zo al een tijdje, dus dat lijkt me sterk, ik ben afgekeurt dus altijd thuis, ruim de aanrecht tafel etc gelijk leeg om te voorkomen hij wat kan eten wat die niet mag hebben. hij ligt hele dagen te slapen al maanden, ik kan gewoon niet geloven hij iets gegeten zou hebben, dat had ik moeten zien. hij ligt altijd in me zicht. en snachts gaat die op de gang kleinere ruimte, omdat die snachts gaat spoken, en dan vaak in de war rondloopt alsof die de weg kwijt is.

maar nog even iets. hij heeft vaak vreemde in de war zijn aanvallen, heb een filmpje ervan gepost op een site, mag ik hier de link ernatoe geven, zodat jullie kunnen zien wat ik bedoel.
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5453
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: veel medische problemen, wat kan dit zijn.

Bericht door nellebel »

die link kun je plaatsen hoor
misschien een stukje stof ofzo, maar misschien heeft het ook gewoon met zijn aanvallen te maken. of er is iets in zijn darmen gekomen of zijn darmen hebben even stilgelegen en daar moet toch een reden voor zijn.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
nora1984
Huiskat
Huiskat
Berichten: 27
Lid geworden op: 03 apr 2013 12:22

Re: veel medische problemen, wat kan dit zijn.

Bericht door nora1984 »

oke,

Afbeelding

op deze foto kun je zien, dat hij al niet echt lekker was, zo ligt die er vaak bij voordat die zo vreemde aanval krijgt.

hij lag dus zo op de bank, schiet ineens overeind en zwalkt (alsof die zat was) na zijn kattenbak, en hij ging er heel vreemd in liggen , hij reageerde nergens op dus heb ik dit filmpje gemaakt om aan me vriend te laten zien en eventueel dierenarts (is inmiddels na haar gemailt).

http://www.youtube.com/watch?v=whBhoWK7 ... e=youtu.be

hij heeft daar vrij lang zo gelegen, en dit soort dingen heeft hij best vaak. ik noem het meestal in de war aanvallen, maar weet eigenlijk niet wat dit is. ik kan me voorstellen een kat ergens van schrikt ofzo, maar zo vaak en zonder dat er iets aan vooraf gaat vind ik zo vreemd, daarbij het zwalkend lopen verklaart dat nog niet.
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5453
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: veel medische problemen, wat kan dit zijn.

Bericht door nellebel »

ik vind hem op het filmpje niet verward kijken.
pupillen zijn normaal en hij kijkt je ook echt aan. ik heb niet het idee dat hij wazig kijkt of door je heen ofzo.
moet wel zeggen dat ik zijn blik op de foto niet goed vind. vind hem daar wel "glazig" kijken. oogjes lijken niet mooi helder.
arm kereltje.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
nora1984
Huiskat
Huiskat
Berichten: 27
Lid geworden op: 03 apr 2013 12:22

Re: veel medische problemen, wat kan dit zijn.

Bericht door nora1984 »

ik vind het wel vreemd, normaal als die relaxt is heeft die kleine pupillen, en vooral de situatie, waarop staat een kat plotst op zwalk na de kattenbak en gaat daat inelkaar gedoken liggen, alsof die zich wou verstoppen voor iets, ik prate , hij reageerde nergens op, toen dus camera gepakt en gefilmt. het is alleen jammer ik dat zwalken niet heb kunnen filmen, na zo een aanval wilt die dus ook niet eten. en als dat eenmaal voorbij is, paar uur later, dan eet die dus weer gulzig alsof die uitgehongert is.

ter vergelijking zo kijkt dicky als die zich goed voelt. Afbeelding alleen is dit bijna nooit meer. nu altijd vermoeide uitstraling.
Laatst gewijzigd door nora1984 op 04 apr 2013 14:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
snorrebaard
Poema
Poema
Berichten: 335
Lid geworden op: 17 nov 2009 22:07

Re: veel medische problemen, wat kan dit zijn.

Bericht door snorrebaard »

Maar het lieve schatje toch!! De pupilletjes staan zo groot, dit is niet normaal. Dit is echt een aanval. Heb geen ervaring met epilepsie maar zou toch in die richting denken.
Nee, ik vind zijn pupillen helemaal niet goed. De foto is toch hetzelfde als het filmpje, en daar kijkt hij ook glazig en door je heen met grote pupillen. Het arm ventje toch.
Dat moet de dierenarts toch ook zien.
PS je kan het filmpje zo ook tonen:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=whBhoWK71Lg[/youtube]
"Dogs come when they’re called;
cats take a message and get back to you later.”

~ Mary Bly
Gebruikersavatar
Ms Maaike
Tijger
Tijger
Berichten: 1611
Lid geworden op: 25 okt 2012 13:17

Re: veel medische problemen, wat kan dit zijn.

Bericht door Ms Maaike »

Ik begrijp wat je bedoelt Nora. Hij knippert echt geen enkele keer met z'n ogen en z'n pupillen vind ik juist erg groot (tenzij het filmpje 's avonds is gemaakt). Hij lijkt zich ook niet te concentreren op één punt maar lijkt steeds afgeleid te zijn of zo. Het is in ieder geval niet de houding van een ontspannen kat, maar of hij verward is kan ik zo niet zien. Als ik mijn katten katten aankijk wordt er meteen met de ogen geknepen. Wat doet Dicky als jij je ogen langzaam toeknijpt? Ontspant hij dan? Veel katten vinden het bedreigend als je ze (met grote ogen) aankijkt en ontspannen vaak als jij zelf een ontspannen indruk maakt (dus met de ogen knijpen).
Met diervriendelijke groeten,
Maaike

Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
nora1984
Huiskat
Huiskat
Berichten: 27
Lid geworden op: 03 apr 2013 12:22

Re: veel medische problemen, wat kan dit zijn.

Bericht door nora1984 »

het filmpje was in de middag.

als ik dicky aankijk doet die zijn ogen vaak langzaam open en dicht, knipogen met 2 ogen. als die zich goed voelt, vervolgt het vaak door een mauw en wilt die geaait worden. dicky is normaal een echte knuffel kat, die na je toe komt om op shoot te liggen etc. als die je ziet wilt die aandacht ;)

alleen steeds vaker moeten we hem halen, en bij ons leggen, hij slaapt hele tijd, als we hem dan bij ons leggen gaat die languit verder slapen op schoot.

een van zijn oogjes knijpt die vaak mee, maar er is geen ontsteking te zien. toch knijpt die 1 vaak dicht alsof die er last van heeft. kunnen ze ook niet vinden wat dat is, ze denken aan vuiltje, alleen komt steeds terug en is dan weer weg etc.

recht in de ogen aankijken, probeer ik zo min mogelijk te doen, omdat gelezen had een kat daar niet van houd. tijdens het filmpje keek ik wel in me camera en niet na de kat zelf. is zo een camera met schermpje dus je hoeft hem niet tegen je ogen te houden.
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: veel medische problemen, wat kan dit zijn.

Bericht door eveline1982 »

Vind de pupillen ook te groot en inderdaad hij knippert niet. Hij ziet er een beetje gedesorienteerd uit. Zou wel een filmpje willen zien van een aanval, denk dat de dierenarts met dit filmpje nog niet zo heel veel kan, maar hij ziet er erg bang en in de war uit. De hond waar ik het over had, doet precies hetzelfde na een aanval. Is erg op zijn hoede, kijkt enorm schuw en je moet dan niet bij hem in de buurt komen. De oogjes dicht knijpen kan op een tic duiden. Zou er niet iets in zijn kop kunnen zitten, een tumor oid? Zou het toch richting tumor of epileptie zoeken.
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
nora1984
Huiskat
Huiskat
Berichten: 27
Lid geworden op: 03 apr 2013 12:22

Re: veel medische problemen, wat kan dit zijn.

Bericht door nora1984 »

o daar had ik nog geen eens aan gedacht, ik dacht hij oogjes dichtkneep om duidelijk te maken hij niet verkeerd bedoelde hij me aankijkt. (had ik ooit ergens gelezen)

of bedoel je het ene oogje wat die steeds dichtknijpt?

ja de aanval zelf, dat zou dan het zwalken moeten zijn??? maar dat is maar kort, hij zwalke na zijn bak en daar deed die dus dit. en dit heeft die vaker, heb geen ernstigere aanval gezien bij hem dan dit soort aanvallen. dat zwalken was na rust, die foto.


nu dat ik er op let, hij knippert met zijn linkeroog (vanuit mijn posietie gezien) vaker dan met zijn rechteroog. oogknipperen doet die dus met 1 oog wel vaker inderdaad. dan bedoel ik dat automatisch knipperen wat wij ook doen, maar dan met twee ogen.

het ene oogje dichtknijpen is dus iets anders, wat die ook vaak doen, datzelfde oogje.

het is gewoon lastig hij waslijst aan vreemde dingen heeft, wat hoort nou bij elkaar en wat niet?
DeTut
Lynx
Lynx
Berichten: 189
Lid geworden op: 02 aug 2010 20:22

Re: veel medische problemen, wat kan dit zijn.

Bericht door DeTut »

ach kan me voorstellen dat je in de zorgen zit; konden ze maar praten he! jammer dat uitslag bloed pas na weekend is; ik neem aan dat suiker wel uitgesloten is, is FIV-FELV getest? klachten lijken me wel vooral neurologisch, misschien kun je in dat licht nog meer observeren: zou hij nog even goed kunnen zien (veranderen de pupillen normaal en gelijk als je met lampje erin schijnt, volgt hij een beweging naar boven en beneden, is er voldoende vergroting als je een voorwerp snel naar hem toe brengt), is gehoor nog goed, kan hij nog afstand inschatten met springen, loopt hij nergens tegenaan? zie je op enig moment dat hij urineverlies heeft? bij epilepsie zie je meestal wel duidelijke aanvallen/absences. gezien darmproblemen lijkt me een echo goed en -helaas- als er iets kwaadaardigs zit kan dat ook effect in koppie hebben (heb dit meegwmaakt, ook epilepsie). helaas is mri koppie bij katten niet erg gebruikelijk, want erg kostbaar. goed observeren en bij twijfel d.a. bellen. Altijd lastig als je voor t weekend zit (je weet ook niet welke d.a. dan dienst heeft); als je hem vandaag slechter vindt worden, zou je hem nog een keer kunnen laten onderzoeken, soms zien ze iets wat ze de 1e keer misten of wat nu duidelijker is...? sterkte hoor.
bescherm de dieren tegen de beesten...
Plaats reactie