veel medische problemen, wat kan dit zijn.

Forum voor vragen over overgeven, maagzuur, verstopping, diarree en andere spijvertering- en ontlastingproblemen.
nora1984
Huiskat
Huiskat
Berichten: 27
Lid geworden op: 03 apr 2013 12:22

Re: veel medische problemen, wat kan dit zijn.

Bericht door nora1984 »

ja, ik ben het er ook niet helemaal mee eens zoals het nu gaat daar.

overloop diaree? had nog niet eerder gehoort of gelezen.

en ja laxatract kan diaree geven, maar ja persen terwijl er diaree is, vind ik zo tegenstrijdig, en daar kan ik geen info over vinden, omdat bij persen overal harde ontlasting staat.
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6814
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: veel medische problemen, wat kan dit zijn.

Bericht door Dinky »

Bij overloop diarree is er wel sprake van verstopping maar de diarree kan daar dan nog net langslopen. Typ het ook maar eens in bij google ;-)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
DeTut
Lynx
Lynx
Berichten: 189
Lid geworden op: 02 aug 2010 20:22

Re: veel medische problemen, wat kan dit zijn.

Bericht door DeTut »

vandaar mijn eerder advies om hem vóór t weekend toch nog te laten checken. een goede d.a. kan voelen of en waar er evt. in darmen iets blokkeert. Als het onderaan de darmen verstopt zit, kan klisma uitkomst beiden; dat spuitje zou je bij d.a. moeten kunnen ophalen, na overleg...?
bescherm de dieren tegen de beesten...
nora1984
Huiskat
Huiskat
Berichten: 27
Lid geworden op: 03 apr 2013 12:22

Re: veel medische problemen, wat kan dit zijn.

Bericht door nora1984 »

vanmorgen was zijn poep normaal. dus ik wacht het even af tot maandag.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: veel medische problemen, wat kan dit zijn.

Bericht door Adriana »

hoe gaat het vandaag?
heb intussen wel nagedacht over een goeie internist en er zit er eentje in Wageningen.
maar weet niet of nog nodig, of nog puf of centjes....
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
nora1984
Huiskat
Huiskat
Berichten: 27
Lid geworden op: 03 apr 2013 12:22

Re: veel medische problemen, wat kan dit zijn.

Bericht door nora1984 »

ja, het lijkt nu goed te gaan het dicky, hij eet weer zoals vanouds, en hooft constand honger, hij drinkt weer, en verder slaapt die gehele dag, maar we kennen hem dus niet anders dan dit.

iemand vertelde ons, dat de leverwaardes ook afwijkend kunnen zijn doordat die verstopt heeft gezeten en gebraakt had, en dus ook tijdelijk verhoogt kan zijn,

zit er dus eigenlijk aan te denken even te wachten en dan opnieuw de leverwaardes te laten controlen.

maar we zijn er nog niet helemaal uit.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: veel medische problemen, wat kan dit zijn.

Bericht door Adriana »

je zou het gewoon kunnen omkeren en hem een poosje leverdieet geven. (metpets) dat is compleetvoer maar veel lichter en beter verteerbaar bij gebrekkige leverfunctie.

uiteindelijk had hij slechte leverwaardes en dat gedrag kom je niet tegen bij verstopping maar wel bij een leverkwaal..

http://www.medpets.nl/trovet+hld+hepatic+kat/
http://www.medpets.nl/royal+canin+hepatic+kat/
http://www.medpets.nl/hills+feline+ld/

en ik weet niet of je van deze dierenartsen nog veel kunt verwachten..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
nora1984
Huiskat
Huiskat
Berichten: 27
Lid geworden op: 03 apr 2013 12:22

Re: veel medische problemen, wat kan dit zijn.

Bericht door nora1984 »

ik denk dat ik dan voor trovet ga,

royal canin, lijkt die hier huisschivers van te krijgen, want de schilvers lijken nu weg te zijn, hij zit nu tijdje op goedkoop voer. voorheen dus royal canin, en vorige eigenaren had die goedkoop voer en geen schilvers. ikzelf heb trovet voor me konijnen en dat bevalt goed. dus vandaar me voorkeur dan na trovet gaat. hoop dat trovet kat net zo goed is als trovet konijn. en ben bang met royal canin de huidschilvers weer terug komt, lijkt iets in te zitten waar die niet tegen kan, en weet dan niet of dat in die leverdieet voer ook weer inzit, aangezien die al verschillende soorten heeft gehad van dat merk.

het is een goed merk hoor daar niet van, maar dicky lijkt er niet tegen te kunnen. kan haast geen toeval zijn de schilvers minder werden na ander merk voer, en nu zelfs weg zijn. terwijl verders niks anders gedaan hebben dan ander voer.,

en we zijn inderdaad ook bang er bij de dierenarts verders niks uitkomt, en overstappen na een ander zie ik niet zitten, aangezien dit al 1 van de betere is. en ik geen scheve gezichten daar wil aangezien ik hun nodig heb voor me konijnen, (goede konijnen dierenartsen zijn heel moeilijk te vinden en daar zit een goede. en aangezien ik er 4 heb, heb ik ze dus vaak nodig.) daarbij vraag ik me af , als deze kliniek al niet echt verder komt, of een andere dat dan wel komt, het is immers de beste kliniek uit de buurt. en ergens is het ook lastig, dicky heeft gewoon waslijst aan symthomen die niet bij elkaar passen in 1 bepaalde ziekte.

ik heb zelf veel op internet rondgeneust, allerlei ziektes gelezen, en als dan denk dat kan het zijn, dan staat er weer verminderde eetlust, enige wat met zijn hinger eetlust klopt is schildklier en suikerziekte, maar dat had dan uit de bloedtest moeten komen. dus sta zelf ook een beetje voor een raadsel, en het is niet erg dat een dierenarts geld kost, maar ik vind het wel erg als veel betaal en nog niet weet wat het is, en nu al in 1 week veel kwijt en weten nog steeds niet wat die heeft. voelt alsof geld weggooien omdat er niks zinnigs uitkomt, en wat er dan zou kunnen zijn via bloedtest (leverwaardes) niet klopt met zijn symthomen van altijd honger hebben.

ik hoop dat zo leverdieet voer gaat helpen, en zo niet dan laat ik eerst opnieuw bloed prikken over een tijdje, misschien de waardes afwijkend waren juist doordat die ziek was, of er iets anders uitkomt omdat nog begin stadium is van een ziekte. ook ben ik benieuwd of die bij dat leverdieet voer ook honger blijft houden. als we dat soort dingen weten, komen we misschien ook makkelijker tot een conclusie wat het kan zijn. misschien krijgt die ook wel meer energie van dat voer, dat zijn allemaal dingen die we eerst kunnen uitproberen, voordat we geld blijven weggooien aan dierenarts kosten, die niet echt verder komen, bedoel dadelijk laten we echo maken, komt er weer niks uit, en dan , dan vast weer wat anders, dan is het eind toch zoek zo op deze manier.
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6814
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: veel medische problemen, wat kan dit zijn.

Bericht door Dinky »

Als ik jou lees over Dicky in combinatie met RC dan past dat voer blijkbaar niet bij Dicky inderdaad ;)

Zelf geef ik hier nu bijna een jaar Trovet ASD (tegen struvietgruis) en dat vind onze poes in elk geval zeer smaakvol ;) Ze heeft het in elk geval verkozen boven Pro plan 7+ (had twee bakjes naast elkaar staan en de pro plan werd niet aangeraakt). Weet natuurlijk niet hoe het met de andere varianten van Trovet zit maar hier dus in elk geval goede ervaring met het merk voor katten ;)

Zou fijn zijn wanneer Dicky zich een stuk beter gaat voelen door het voer!
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: veel medische problemen, wat kan dit zijn.

Bericht door Adriana »

kan me je gevoel en dilemma mbt je dierenarts goed voorstellen..
en het zou geweldig zijn als Dicky goed op leverdieetvoer reageert.
over het algemeen en in tegenstelling tot nierfunctie, herstelt lever doorgaans wel..
Trovet heeft een goeie naam en de meeste katzels vinden het lekker.
wie weet.... en we duimen voor Dicky!
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
N-E-M-O
Lynx
Lynx
Berichten: 133
Lid geworden op: 04 jun 2011 22:20

Re: veel medische problemen, wat kan dit zijn.

Bericht door N-E-M-O »

Hoi,

Ik heb net deze hele topic gelezen.
Hoe is het nu met Dicky?
En zijn jullie er al uit wat jullie nu gaan doen m.b.t de dierenarts?
Ik kan me jouw frustratie heel goed voorstellen hoor en ook de gedachte van even geen dierenarts iedere keer veel geld kwijt en we schieten er niks mee op.
Wij hadden dat namelijk ook bij onze vorige kat die hadden we via marktplaats.
Iedere keer had ze wat anders dan weer dit dan weer dat en ze hebben er nooit echt een vinger op kunnen leggen.
Ik hoop dat Dicky snel opknapt en dat jullie 100% kunnen gaan genieten van jullie katje :)
Een kat laat zijn pootafdruk op je hart achter. Shen1. + Nemo
paasnini

Re: veel medische problemen, wat kan dit zijn.

Bericht door paasnini »

Ook ik heb net pas het topic gelezen. Zou je svp aan de dierenarts willen vragen of er wellicht sprake is van pancreatitis, daar passen de klachten goed bij (niet de aanvallen, dat niet maar stress een malaise kunnen dit triggeren).
Plaats reactie