Magere oude kat, wel honger maar eet niet

Forum voor vragen over overgeven, maagzuur, verstopping, diarree en andere spijvertering- en ontlastingproblemen.
Plaats reactie
ohmarissa
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 feb 2013 23:07

Magere oude kat, wel honger maar eet niet

Bericht door ohmarissa »

Onze kat van 14 jaar is sinds een jaar steeds magerder aan het worden. Hij bedelt veel om eten en wij geven hem ook veel voedsel (we kunnen helaas niet continu een bak neerzetten omdat onze andere, iets te dikke, kat dan alles op eet), maar hij komt maar niet aan. Hij is al enige tijd wat kieskeuriger geworden qua eten, eerst gaven we hem harde brokjes, toen ie dat niet meer op at zijn we over gegaan op zacht voedsel. De laatste tijd eet ie dit ook maar amper. Hij likt de gelei eraf en daar blijft het een beetje bij. En dan gaat ie weer achter je aan lopen omdat ie eten wil hebben.

We zijn een half jaar geleden al met m naar de dierenarts geweest en daar bleek dat er geen probleem was met de nieren of de schildklier. Hij is verder ook gewoon actief, komt niet ziek over en vertoont eigenlijk geen ander gedrag dan voorheen.

Ik ben wel van plan om snel weer met m naar de dierenarts te gaan maar misschien dat iemand advies heeft over wat er aan de hand kan zijn.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Magere oude kat, wel honger maar eet niet

Bericht door Adriana »

welkom op het forum!
nieren en schildklier zijn in orde en ik neem aan dat dit is gebleken uit bloedonderzoek en niet zomaar een beetje hier en daar voelen..
is zijn gebit zeker weten in orde?
heeft hij ergens een grote ontsteking (te zien aan waardes bloedonderzoek)?
kan hij naar buiten en ook nog ergens anders eten?
en hoeveel weegt hij en houd je zijn gewicht bij?
je schrijft niet welk merk en welke brokjes je voert en welk natvoer, soort/merk..

wij zien het dier niet en zijn geen dierenarts..
langs je dierenarts lijkt me de enige weg en grondig algemeen bloedonderzoek (kan ook nog wel tumor oid zijn.. ) en als je het niet vertrouwt, andere dierenarts.
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: Magere oude kat, wel honger maar eet niet

Bericht door mittenslief »

heb je nogwel ontwormt???
ook binnenkatten kunnen wormen krijgen.
en ik zou eens een paar andere soorten natvoer proberen, katten
kunnen echt kieskeurig zijn
en zeker een bezoekje aan de DA kan geen kwaad.
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9328
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Magere oude kat, wel honger maar eet niet

Bericht door castratenkoor »

Probeer eens blikjes Miamor, zijn mooi klein 85 gram en dan kun je elke keer een ander smaakje open trekken. Te koop bij Zooplus.

Verder sluit ik me aan bij de vorige sprekers, ik zou uitgebreid bloedonderzoek laten doen en zijn gebit na laten kijken.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: Magere oude kat, wel honger maar eet niet

Bericht door eveline1982 »

Ik sluit me aan bij de dames hierboven. Daarbij, wanneer is hij ontwormt en ontvlooit? Mijn poes (5,5 jaar) word in een enorm rap tempo mager als ze wormen heeft of vlooien.
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
kansarmedieren
Jaguar
Jaguar
Berichten: 642
Lid geworden op: 11 jun 2011 14:46
Locatie: Eck en Wiel
Contacteer:

Re: Magere oude kat, wel honger maar eet niet

Bericht door kansarmedieren »

Het lijkt mee een probleem met het gebit inderdaad naar de dierenarts, maar in de tussentijd kan je ook blikvoer prakken en wat water er door heen doen. Zodat de kat het op kan slikken. Veel succes.
Plaats reactie