Kitten plast wel maar poept niet

Forum voor vragen over overgeven, maagzuur, verstopping, diarree en andere spijvertering- en ontlastingproblemen.
Plaats reactie
ohmylanie
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 15 jun 2011 19:28

Kitten plast wel maar poept niet

Bericht door ohmylanie »

Hoi,
We hebben sinds 2 dagen een kitten in huis van 10 weken.
Super schattig natuurlijk maar ik vraag me af waarom ze nog niet gepoept heeft.
Ze plast wel in de bak en gaat er soms ook zomaar even in.
Ze krijgt droogvoer en drinkt voldoende. Ook de brokjes zijn altijd op.

Verder is ze heel actief/ speelt ze veel en slaapt ze ook nog regelmatig.

Hebben jullie een ideetje?
Dankjewel
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: Kitten plast wel maar poept niet

Bericht door mittenslief »

een kitten van 10 weken moet toch echt wel minimaal 3 keer per dag nat voer erbij krijgen anders is de kans op verstopping groot. poept ze misschien niet ergens waar je het nog niet gevonden hebt?
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
ohmylanie
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 15 jun 2011 19:28

Re: Kitten plast wel maar poept niet

Bericht door ohmylanie »

ja ik heb net een klein drolletje gevonden en dat in de kattenbak gelegd. Dit heb ik haar ook even laten zien.
Ik laat haar brokjes weken in heet water. Als het afgekoeld is mag ze het op eten.
Is dit ook goed of moet het echt blikvoer zijn?
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5453
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Kitten plast wel maar poept niet

Bericht door nellebel »

volgensm ij niet. zo krijgt ze ook voldoende water. lekker soepje, waren ze hier ook dol op. zachte geweekte brokjes.
hou het wel goed in de gaten. hoe zit ze op de bak, draait ze er veel, of gaat ze er veel op en af. want dan zit haar misschien toch wat dwars.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: Kitten plast wel maar poept niet

Bericht door eveline1982 »

Hou goed in de gaten dat haar buikje niet hard en/of gezwollen aanvoelt anders krijgt ze misschien toch te weinig vocht binnen. Maar als je de brokjes goed weekt lijkt het mij dat ze ook voldoende binnenkrijgt. Kreeg ze bij de mensen waar je haar ophaalde wel vlees?
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Brittenbolletje
Tijger
Tijger
Berichten: 1143
Lid geworden op: 22 okt 2012 16:22

Re: Kitten plast wel maar poept niet

Bericht door Brittenbolletje »

Ik zou toch iets van vlees gaan geven. Is zoveel beter dan brokjes. Het is een fabeltje dat brokjes beter zijn voor de tandjes. Ik bedoel dus niet het vlees in blik van gourmet of zo maar meer porta21 of weet ik veel. kvv nog beter. brokjes geen probleem maar zou zeker aan een kleintje vlees geven.
Gebruikersavatar
xdenise
Huiskat
Huiskat
Berichten: 97
Lid geworden op: 01 jul 2012 10:43

Re: Kitten plast wel maar poept niet

Bericht door xdenise »

Ben het eens met brittenbolletje. Het is inderdaad een fabel dat brokjes beter zijn. Brokjes kan je vergelijken met een zacht koekje, het draagt totaal niet bij aan het onderhouden van een gezond gebit. En dat komt omdat het gebit van katten gemaakt is om vlees mee te scheuren/snijden. Dus een stukje kip bijvoorbeeld, is veel effectiever voor het schoonhouden én lekker :)

Ik gaf mijn kittens elke avond natvoer, en ik ken mensen die het 4 x per dag geven.
Let bij het kopen van natvoer goed op de ingredienten:

Vermijd natvoer waar graan in is verwerkt. Hoe meer vlees (kip/rundvlees o.i.d) hoe beter. De ingedienten staan op volgorde; van veel naar weinig. ;)

Wat ze ook heel lekker vinden (en voor extra vocht) is warm water bij het natvoer doen, wat je nu dus ook al doet
Meow is like aloha - it can mean anything ~
ohmylanie
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 15 jun 2011 19:28

Re: Kitten plast wel maar poept niet

Bericht door ohmylanie »

Dankjewel voor jullie goede tips!
Ik had geen blikvoer in huis dus ik heb kip gekookt en dit los tussen de 'brokjesoep' gedaan.
Gister heeft hij een flink drolletje gedraaid! yeah!!

Hij plast regelmatig en ik heb er goede hoop in dat het goed komt!
Ik zal het natuurlijk nog zeker in de gaten houden!
Dankje voor alle goede tips!
Rianne
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5453
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Kitten plast wel maar poept niet

Bericht door nellebel »

super. wat je toch blij kunt zijn met een drolletje he.
je hoeft de kip niet te koken hoor. de rauwe kip is heel goed voor zjin tandjes hoor.
die van mij krijgen brokjes en natvoer (omdat ik dat gezellig vind om met zijn allen te eten) en 2x per week rauwe kipfilet voor de tandjes. eigeel vinden ze hier ook heerlijk. ook rauw geven.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
xdenise
Huiskat
Huiskat
Berichten: 97
Lid geworden op: 01 jul 2012 10:43

Re: Kitten plast wel maar poept niet

Bericht door xdenise »

eigeel heb ik nog nooit gehoord! waar is dat precies goed voor :) ?
Meow is like aloha - it can mean anything ~
Gebruikersavatar
Ms Maaike
Tijger
Tijger
Berichten: 1611
Lid geworden op: 25 okt 2012 13:17

Re: Kitten plast wel maar poept niet

Bericht door Ms Maaike »

In eigeel zit veel vitamine B; goed voor allerlei (eiwit aanmaak-)processen in het lichaam. Het bevat ook vitamine D wat zeldzaam is als je naar veel andere voeding kijkt. Kort gezegd krijgen ze er een mooiere vacht van, zijn de nagels sterker en krijgen ze er energie van. Er zit wel veel vet in eigeel, maar dat is voornamelijk onverzadigd (en dus een 'gezond' soort vet).

Vooral onze volièrepietjes hebben veel baat bij eigeel, vandaar dat het mij niet onbekend in de oren klinkt. :)
Met diervriendelijke groeten,
Maaike

Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
Plaats reactie