Kalunia eet weer te weinig!

Forum voor vragen over overgeven, maagzuur, verstopping, diarree en andere spijvertering- en ontlastingproblemen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Isia
Huiskat
Huiskat
Berichten: 64
Lid geworden op: 19 sep 2011 20:08

Kalunia eet weer te weinig!

Bericht door Isia »

Geachte Forumgenoten,

Mijn Kalifornia is nu andere half jaar en een prachtige Siberische boskat dame. Toch is het een aanhoudend probleem met haar wat eten betreft. Een paar dagen gaat eten heel goed en dan eet ze weer een paar dagen erg weinig. Ik heb al van alles geprobeerd, maar weet eigenlijk geen raad meer. Ik ben twee keer met haar naar de dierenarts geweest. Na een algemene onderzoek bij de eerste keer bleek de tandvleesontsteking te zijn. Bij de tweede consult een paar maanden later - mogelijk een kroolsheid.

Toch begrijp ik niet hoe dat kan dat ze zo vaak een wisselend eetpatroon heeft, waardoor ze weer flink is afgevallen. Ze heeft ook al vrij lang vlooien en ik kan dit plaag niet kwijt! Ze krijgt elke twee maanden Advantage in de nek. Morgen moet ik haar weer met Milbemax ontwormen.

Ze eet nu +/- 20 gram van de brokjes Wahre Liebe Sensibel (via zooplus)
en 1/2 blikje van 85g Pro Plan Delicate natvoer

Heeft iemand een advies wat kan ik het beste doen om dit op te lossen? Ze is verder speels, drinkt goed en de ontlasting is vaak goed, al heb ik het idee dat soms te hard (meestal als ik haar een andere natvoer geef)
De natvoer is ook wat, want ik denk dat ze slecht op kip reageer. Als ze maar een beetje een voer met kip heeft gegeten dan stopt ze voor een poos helemaal met eten!

Help! Ik word een beetje wanhopig van! :-(
Groetjes van Isia en pootje van Kalifornia.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Kalunia eet weer te weinig!

Bericht door Adriana »

is kalifornia gecastreerd?
en hoe kan het dat je dus bijna anderhalf jaar een kat thuis hebt met vlooien?

als ze toch al milbemax via de dierenarts krijgt dan zou ik met je da naar een middel zoeken waarmee je haar vlo-vrij krijgt. en daarna zul je nog een keer moeten milbemaxen..
en als ze regelmatig krols wordt dan zou dat wel eens de oorzaak kunnen zijn voor haar wisselende (eet)gedrag.
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9338
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Kalunia eet weer te weinig!

Bericht door castratenkoor »

Mijn advies zou zijn haar laten castreren. Het slechte eten zal voornamelijk door de hormonen komen die door haar lijf jagen.

Als je een vlooienplaag grondig aanpakt is dat goed onder de knie te krijgen. Niet alleen de kat ontvlooien, ook het hele huis. Elke dag stofzuigen met een vloooienband in de stofzuiger zak of opvangbak. En alle mandjes en dekenjes heet wassen of in de vriezer stoppen.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Isia
Huiskat
Huiskat
Berichten: 64
Lid geworden op: 19 sep 2011 20:08

Re: Kalunia eet weer te weinig!

Bericht door Isia »

Dank je wel Adriana voor je reactie. Ik ga zeker met de Da overleggen wat in dit geval een goede aanpak is tegen de vlo plaag.
Kalifornia is niet gesteriliseerd omdat we graag een nestje van haar op een dag willen. Indien er inderdaad sprake is van vaak terugkerende krolsheid dat ze zo vaak van eetpatroon verandert dan zal een sterilisatie toch moeten gebeuren. Kalifornia haar gezondheid is voor mij belangrijker dan een kittens wens.
Groetjes van Isia en pootje van Kalifornia.
Gebruikersavatar
Ms Maaike
Tijger
Tijger
Berichten: 1611
Lid geworden op: 25 okt 2012 13:17

Re: Kalunia eet weer te weinig!

Bericht door Ms Maaike »

Neem je het huis ook mee in de aanpak?
Met diervriendelijke groeten,
Maaike

Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
paasnini

Re: Kalunia eet weer te weinig!

Bericht door paasnini »

Als ze overgevoelig voor kip is dan zou ik als de donder overstappen op andere brokjes. Ik heb er hier ook 1, die krijgt na enige tijd kip zelfs een darmontsteking. Je kunt het beste overstappen naar een graanvrije brok met vis, taste of the wild is prima, Proplan delicate (kalkoen dus ook prima) of Arden grange sensitive.
Proplan natvoer is mousse en dat blijft erg aan de tandjes kleven met veel tandplak en een slecht gebit tot gevolg, daar zou ik ook iets anders op verzinnen.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Kalunia eet weer te weinig!

Bericht door Adriana »

Isia schreef:Kalifornia is niet gesteriliseerd omdat we graag een nestje van haar op een dag willen. Indien er inderdaad sprake is van vaak terugkerende krolsheid dat ze zo vaak van eetpatroon verandert dan zal een sterilisatie toch moeten gebeuren. Kalifornia haar gezondheid is voor mij belangrijker dan een kittens wens.
krijgt Kalifornia de kattenpil en ben je op de hoogte, als dat zo is, van het sterk verhoogde risico dat ze dan loopt op bv melkkliertumoren?
en herhaaldelijk krols worden is ook niet zo jofel voor een poes, vergt heel veel energie..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Plaats reactie