Bloem diarree en andere verschijnselen,

Forum voor vragen over overgeven, maagzuur, verstopping, diarree en andere spijvertering- en ontlastingproblemen.
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: Bloem diarree en andere verschijnselen,

Bericht door eveline1982 »

Gekookte kip is inderdaad goed voor darmen die van slag zijn, krijgen alle dieren hier als ze langer dan een dag diaree hebben. Meestal raakt de maag niet meer van slag omdat het licht verteerbaar is en kan je rustig aan weer gaan opbouwen met brok en vlees. Maar 5 dagen diaree is wel erg lang, kunnen ze van uitdrogen met alle narigheid erbij. Zou morgen direct een afspraak maken voor meer onderzoeken. Sterkte met hem
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Gebruikersavatar
BloemTetsu
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 17 jul 2012 09:00

Re: Bloem diarree en andere verschijnselen,

Bericht door BloemTetsu »

Bedankt!

Goed geen kattenmelk, wist ik ook wel, maar misschien voor de vochtbalans.

Ze heeft tussen 18:30 en nu 10 gram kip en 8 gram brokken (haar normale RC fit 32) en 11 ml water gegeten/gedronken.

Morgen bel ik da. en hoop dat ik tussen 1700 en 1800 langskom. Ik kan morgen niet thuiswerken (ben don en vrij al thuis gebleven)

Recovery ga ik morgen vragen. Ik ben alleen bang dat dwangvoeren niet werkt. Ze is te actief en haar angst om gevangen te zitten is allesoverheersend. Zelfs haar bek bekijken kan niet. Dat was voor leverontsteking check. Oogleden zijn niet geel.

De da heeft diep in haar keel gekeken en geen obstructie gezien. Voor de zekerheid heb ik gras neergezet, voor een haarbal die dwars zit.

Ik probeer hard om mij frustratie binnen te houden om haar niet aan te steken. Eet gewoon muts, denk ik dan, maar dan heftiger. Zo neutraal mogelijk doen, als ze weer eens in buurt van voer is. Is best lastig. Goed je heb diarree, maar kom op. Terwijl ik dit typ zit ze me angstig en met grote ogen aan te kijken. Wat voelen wij elkaar aan. Jammer genoeg werkt dit niet bij de rede van eetweigering.

Ik ben nog wel jarig vandaag, heb me nog nooit zo niet jarig gevoeld.
Groetjes Bianca kopjes Bloem en Tetsu
Ducky*(6-4-12) Kathy*(28-1-11) Elfie*(20-2-14)
Excuses aan de kikkers, eksters, merel, duif en koolmees
Gebruikersavatar
BloemTetsu
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 17 jul 2012 09:00

Re: Bloem diarree en andere verschijnselen,

Bericht door BloemTetsu »

Vanochtend alles op. En zo mauwde door de deur heen. De brokken die ik haar gaf, at ze ook op (5 niet, maar dat doet ze normaal ook). Ook gedronken, maar niet wat normaal moet.
Ik hou haar voorlopig in kamer. De vorige keer dat ik haar in huis liet, at ze dat erna niet.
Ook was haar kattenbak niet gebruikt.
Ik bel de da voor de intrafungol en wat we verder moeten.
Groetjes Bianca kopjes Bloem en Tetsu
Ducky*(6-4-12) Kathy*(28-1-11) Elfie*(20-2-14)
Excuses aan de kikkers, eksters, merel, duif en koolmees
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Bloem diarree en andere verschijnselen,

Bericht door Adriana »

joepie! iets betere berichten over miss Bloem!
kan me je onmacht heel goed voorstellen, verdorie, eet nou toch! heb dat zelf soms ook gepreveld en mezelf dan maar gelijk weer gecorrigeerd, want ziek en beroerd en geen trek.
maar nu dus wel trek en actief en ontevreden en dat zien we graag, Bloem!
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
BloemTetsu
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 17 jul 2012 09:00

Re: Bloem diarree en andere verschijnselen,

Bericht door BloemTetsu »

Nou daarna at ze weer niet. Net terug van da. Kon haar gewoon oppakken en in draagbak zetten. Bloed geprikt, temp gemeten, buik gevoeld. Zonder protest.
Maar:
Geen verhoging, lever goed, nieren goed, kalium/natrium waarde goed, rode en witte bloedcellen goed, suiker iets verhoogd.
Ze heeft 270 ml 'water' gehad met daarin anti braak en misselijkheid. De komende dagen geef ik nog 3 x de anti braak en misselijkheid pil, maar dan voordat de 24 over zijn. Dan moet het goed komen.
Geen intrafungol of anti diarree.
Groetjes Bianca kopjes Bloem en Tetsu
Ducky*(6-4-12) Kathy*(28-1-11) Elfie*(20-2-14)
Excuses aan de kikkers, eksters, merel, duif en koolmees
Gebruikersavatar
Ms Maaike
Tijger
Tijger
Berichten: 1611
Lid geworden op: 25 okt 2012 13:17

Re: Bloem diarree en andere verschijnselen,

Bericht door Ms Maaike »

Ah ok, that makes sense. Als ik misselijk ben eet ik liever ook niet. Hopelijk is dat gauw weg en zal daarmee de diarree ook verdwijnen. :) Een van mijn katten is onlangs geopereerd, en bij hem was de aanleiding van de diarree Clavubactin. Ook nadat ik was gestopt met het geven ervan bleef hij nog even (ongeveer drie dagen) diarree houden. Waarschijnlijk omdat de darmflora zich moest herstellen. Misschien is dat bij Bloem ook het geval, en zal ze weldra ook geen diarree meer hebben. :) Sterkte met je zorgenkatje!
Met diervriendelijke groeten,
Maaike

Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
Gebruikersavatar
BloemTetsu
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 17 jul 2012 09:00

Re: Bloem diarree en andere verschijnselen,

Bericht door BloemTetsu »

Wat was ik gisteren geschrokken. Daar verkeerde interpretatie van sms vriend (#$% %^& ding, beetje gegeten, ze voelt koud aan). Vreesde ik het ergste. Vol emotie naar huis gegaan en naar da. Blij dat ze nog levendig was en dan het kunnen oppakken van haar.
Vriendjes bedoelde dat telefoon stom was en ze voelde wat kouder aan, maar de kachel stond op 18graden.
Ze heeft vandaag wel de brokken op, maar het pilletje wilde ze niet (easypill erom). Natvoer ook niet echt. Maar ik moest wat en heb pilletje met easypil dam maar in de a/d gedaan.
Groetjes Bianca kopjes Bloem en Tetsu
Ducky*(6-4-12) Kathy*(28-1-11) Elfie*(20-2-14)
Excuses aan de kikkers, eksters, merel, duif en koolmees
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: Bloem diarree en andere verschijnselen,

Bericht door mittenslief »

waarschijnlijk dan toch een virusje?????? ik hoop dat ze zich snel beter gaat voelen, dan heb jij ook weer een beetje rust
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6820
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Bloem diarree en andere verschijnselen,

Bericht door Dinky »

Heb jij je vriend duidelijk gemaakt dat hij je niet weer zo moet laten schrikken? ;)
Duim voor je dat het snel beter gaat met bloem!
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5462
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Bloem diarree en andere verschijnselen,

Bericht door nellebel »

hoe is het vandaag met haar?
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
jennli
Tijger
Tijger
Berichten: 1101
Lid geworden op: 20 aug 2010 15:09

Re: Bloem diarree en andere verschijnselen,

Bericht door jennli »

Beterschap met Bloem al lijkt het er op dat het weer wat beter gaat met haar. Beetje rare plek om het te schrijven, maar alsnog gefeliciteerd met je verjaardag.
Like the great philosopher Jagger said: You can't always get what you want
But if you try sometimes you just might find you get what you need
Gebruikersavatar
BloemTetsu
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 17 jul 2012 09:00

Re: Bloem diarree en andere verschijnselen,

Bericht door BloemTetsu »

Dank je wel Jennli!

Ik heb net met vriend en da gesproken. Ze eet haar pil echt niet op. Bloem heeft nu een afkeer tegen de easypill (niet handig voor toekomst). Met of zonder pil, neutraal, met brokjes erbij, met natvoer. Maakt allemaal niet uit.
Ze eet wel haar normale brokken. Alleen een aantal per keer.
Ook wil ze vis eten.

Wat me vooral blij maakt is dat ze de brokken die op haar standaard voedselverrijking plekjes worden neergelegd eet. Afgelopen dagen moest ik echt voer voor haar neus neerzetten en wilde ze de hoogte niet in. De uitdaging zoekt ze op en vind ze fijn.

Om 17:00 is de anti-braak uitgewerkt. Dus we hopen maar dat ze daarna ook blijft eten en dat ze zich weer goed blijft voelen.

@mittenslief: aangezien ze wel eens een kikker op vreet, is dit mogelijk een oorzaak. De combi met intrafungol heeft het verergerd. Een virus zou toch ook uit bloedcellen en temp naar voren komen? Dat was in ieder geval allemaal goed.

@Mirjam, dat heb ik vriend duidelijk gemaakt. Zijn woorden:"Eigenlijk had ik het zelf kunnen weten want Bloem is geen ding en telefoon wel". Volgende keer gaan we gewoon bellen. Net ook gedaan. Komt door nieuwe telefoon ander merk enzo.
Groetjes Bianca kopjes Bloem en Tetsu
Ducky*(6-4-12) Kathy*(28-1-11) Elfie*(20-2-14)
Excuses aan de kikkers, eksters, merel, duif en koolmees
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Bloem diarree en andere verschijnselen,

Bericht door Adriana »

Bloem is denk ik gefoelig tiepje (beetje aziaten-eigen) en ook niet zo zwaar gebouwd. die moest kennelijk even uitzieken en dan worden maaltijden overgeslagen.. grrmbl maar hier gaat het ook zo en zelfs ik doe daar aan..
wees gierend blij dat haar waardes OK waren en die verhoogde gluco komt door de stress en is heel normaal en je da heeft dat denk ik ook gezegd.
hier eten ze wisselend pil-verpakking easypill en ook wel stukje vitakraft staafjes en dan met name de gele, die is ook wat smeuiiger en dat kneedt beter. en natuurlijk even beleefd aan miss Bloem vragen hè..?
virus geeft indd koorts en malaise, missch toch zwaar op de maag liggende kikkerd..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6820
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Bloem diarree en andere verschijnselen,

Bericht door Dinky »

Heeft vriendlief natuurlijk ook wel gelijk in ;) Maar dat bedenk je niet wanneer je in de stress zit :P
Fijn dat het beter lijkt te gaan en ze weer meer zelf eet. Duim dat het zo blijft na de uitwerking van de antibraak!
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
BloemTetsu
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 17 jul 2012 09:00

Re: Bloem diarree en andere verschijnselen,

Bericht door BloemTetsu »

Adriana, dat klinkt eigenlijk heel logisch de gevoeligheid en bouw. Ik ben ook heel blij dat haar waardes goed zijn! Da heeft inderdaad de gluco waarde uitgelegd. Nu weet ik hoe zwaar ze is, dat ze geen aandoening heeft en dat ze de 2 vrouwelijke da's hier best vertrouwd. Ondanks dat ze niet genoeg energie had om te vechten/vluchten, knipperde ze met haar ogen naar de da. Ook tijdens bloed prikken.
Dus ik ben dolblij.
ps. ik haar kunnen oppakken, dacht dat het me nooit zou lukken. Wel valsspelen.

Mirjam, precies, dan let je niet meer op woord gebruik. Je geduim heeft geholpen

Bloem eet nog steeds en het gaat goed. Afgelopen nacht heeft ze nog wel de pil met easypill gegeten, die lag nog tussen de vis in de kast. Raar beest.
Groetjes Bianca kopjes Bloem en Tetsu
Ducky*(6-4-12) Kathy*(28-1-11) Elfie*(20-2-14)
Excuses aan de kikkers, eksters, merel, duif en koolmees
Plaats reactie