Bloem diarree en andere verschijnselen,

Forum voor vragen over overgeven, maagzuur, verstopping, diarree en andere spijvertering- en ontlastingproblemen.
Gebruikersavatar
BloemTetsu
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 17 jul 2012 09:00

Bloem diarree en andere verschijnselen,

Bericht door BloemTetsu »

Ik maak me zorgen om Bloem.
Vandaag kwam ik er achter dat ze aan de diarree zit. Mogelijk al sinds gisteren.

De symptomen:
- diarree, beige slijmerig plakaat (Net 10 minuten geleden en nu weer een diarree. Uit de bakken heb ik daarvoor 5-10 plakaten gehaald)
- kots met haar. Dit rook niet naar maagzuur en had erg vreemd geurtje. Opruim keukenpapiertje bewaard.
- drinkt wel (paar slokken, net gezien)
- eten heeft ze vandaag wel gedaan, maar beperkt. Afgelopen uur wil ze wel eten, maar ze begint met happen en breekt dit af. Bij deze 3e voeding (van 4) at ze zelfs niet alle brokjes in haar favoriete voedselverijkingsspeeltjes.
- zit in bak en doet niks of gaat er even in en uit.
- Geen warme oren
- Afgelopen dagen in afgezette tuin geweest
- ze loopt wel rond, maar weet niet wat ze met zichzelf aan moet.
- Ze krijgen anti-schimmel medicijnen (intrafungol), vandaag begonnen met de 3e week.
- Tetsu was voor en tijdens afgelopen weekend schor en erg rustig, maar verder geen koorts en at wel.
- Ik heb haar nu opgesloten in haar kamer. Zodat ik alles in de gaten kan houden.
Morgen blijf ik in ieder geval thuis werken. Ik maak me zorgen.

Tips, ideeën?
Groetjes Bianca kopjes Bloem en Tetsu
Ducky*(6-4-12) Kathy*(28-1-11) Elfie*(20-2-14)
Excuses aan de kikkers, eksters, merel, duif en koolmees
Brittenbolletje
Tijger
Tijger
Berichten: 1143
Lid geworden op: 22 okt 2012 16:22

Re: Bloem diarree en andere verschijnselen,

Bericht door Brittenbolletje »

Dat kunnen de bijwerkingen zijn van wat je geeft.

de bijwerkingen hiervan zijn: oa

speekselen, braken, diarre, anorexie, depressie en apathie. Meestal is dat als het door de medicatie komt van voorbijgane aard. Ik weet niet hoe lang je het dus al gebruikt
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: Bloem diarree en andere verschijnselen,

Bericht door eveline1982 »

Ze gaat haar 3de week in met de medicijnen. Morgen even de dierenarts bellen en vragen of dit erbij hoort, anders een bezoekje brengen want dat ze zich beroerd voelt is wel duidelijk. Sterkte met Bloem.
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Brittenbolletje
Tijger
Tijger
Berichten: 1143
Lid geworden op: 22 okt 2012 16:22

Re: Bloem diarree en andere verschijnselen,

Bericht door Brittenbolletje »

Ja dat had ik gelezen maar normaal geef je het 1 week gebruiken en dan 1 week niet dan weer 1 week 1 week niet en dan weer 1 week. had mijn vraag fout geformuleerd :oops: sorry. Dus ik weet niet hoe ik die 3 weken moet lezen :oops:
Gebruikersavatar
BloemTetsu
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 17 jul 2012 09:00

Re: Bloem diarree en andere verschijnselen,

Bericht door BloemTetsu »

Wij zijn 5 weken geleden begonnen, 1 week geven, 1 week stoppen, 1 week geven, 1 week stoppen en vandaag begonnen met de 1 week geven. Daarna is het klaar. Diarree is ontstaan in stopweek de kots zag mijn vriend liggen toen ze niet alle medicijnen had gegeten. Daar zat geen voer bij. Dus waarschijnlijk voordat ze weer kreeg.
De medicijnen krijgen ze met RC sensitivity, omdat Bloem geen makkelijke kat is, ex-straat en verwilderd.

Ik zal dan de nacht afwachten en morgen bellen.

Ze mauwt zo zielig vanuit de bak. Mauwen doet ze wel vaker voor dat ze plast of poept. Maar nu klinkt het niet fijn.
Groetjes Bianca kopjes Bloem en Tetsu
Ducky*(6-4-12) Kathy*(28-1-11) Elfie*(20-2-14)
Excuses aan de kikkers, eksters, merel, duif en koolmees
Brittenbolletje
Tijger
Tijger
Berichten: 1143
Lid geworden op: 22 okt 2012 16:22

Re: Bloem diarree en andere verschijnselen,

Bericht door Brittenbolletje »

Wat je wel kan geven (misschien kennen meer mensen dit medicijn) is okugest. Dat is homeopatisch helpt tegen diarree en misselijkheid. Maar ik weet natuurlijk niet of je kat makkelijk is met pilletje of eventueel oplossen natuurlijk. Kan je gewoon bij de drogist halen.
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: Bloem diarree en andere verschijnselen,

Bericht door mittenslief »

mijn poes mitsie is ook heel ziek geweest van de intrafungol, zij had waarschijnlijk onderliggende leverproblemen en dit was funest voor haar, gelukkig ben ik rap naar de dierenarts gegaan en bloed laten prikken, daar kwam uit dat ze leverontsteking had, met een paar dagen dwangvoeren en goede AB is zij er
weer helemaal bovenop gekomen, jouw Bloem kan natuurlijk best last hebben van de bijverschijnselen, maar toch voor de zekerheid even de dierenarts bellen kan geen kwaad. ik hoop dat het meevalt en dat ze er snel weer bovenop komt. het je zeker schimmel in huis dan, dat je intra geeft?
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
Gebruikersavatar
BloemTetsu
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 17 jul 2012 09:00

Re: Bloem diarree en andere verschijnselen,

Bericht door BloemTetsu »

Gisteravond heeft ze nog de helft van haar brokken gegeten en flink gedronken. Net hoorde ik haar kosten en de brokken lagen uitgekotst op de grond.

De schimmel hebben ze. Voor Tetsu is een kweek gemaakt en Bloem kreeg dezelfde plekken. Vanacht heeft ze de bak veelvuldig gebruikt.

Gelukkig is mitsie er over heen gekomen.
Groetjes Bianca kopjes Bloem en Tetsu
Ducky*(6-4-12) Kathy*(28-1-11) Elfie*(20-2-14)
Excuses aan de kikkers, eksters, merel, duif en koolmees
Gebruikersavatar
BloemTetsu
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 17 jul 2012 09:00

Re: Bloem diarree en andere verschijnselen,

Bericht door BloemTetsu »

Over 45 minuten zit ik bij de dierenarts.
Groetjes Bianca kopjes Bloem en Tetsu
Ducky*(6-4-12) Kathy*(28-1-11) Elfie*(20-2-14)
Excuses aan de kikkers, eksters, merel, duif en koolmees
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: Bloem diarree en andere verschijnselen,

Bericht door mittenslief »

ohhh echt vervelend die schimmel, dan blijf je poetsen, maar het ergste is natuurlijk de medicatie voor de poesjes, hier had Mr. Cat dus schimmel toen hij binnenkwam, maar dat is al een paar jaar geleden en geen van mijn andere katten hebben het gehad. ik hoop voor jullie dat het allemaal meevalt en helemaal goed komt.
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
Gebruikersavatar
BloemTetsu
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 17 jul 2012 09:00

Re: Bloem diarree en andere verschijnselen,

Bericht door BloemTetsu »

Dank je wel.

Bij de dierenarts hadden ze goed rekening gehouden met haar karakter, maar ik mocht zelf de handschoenen aan en haar vangen en platdrukken (Andere dierenarts heeft meer met katten, maar die had geen dienst). Hoewel ze wel zwakjes is, blijft ze vechten. Ze kreeg alsnog een sedatie. en haar keel is bekeken, organen gevoeld, temp gemeten, hartslag en kots bekeken en geroken. Niks kunnen vinden, nu spuit gehad tegen misselijkheid/braken en ik heb pillen daarvoor meegekregen vanaf morgen en ook pillen tegen diarree vanaf vandaag. Met de easypil lukt dat wel. Maar moet ze wel willen eten.
Nu zit ze bij te komen van sedatie.
Groetjes Bianca kopjes Bloem en Tetsu
Ducky*(6-4-12) Kathy*(28-1-11) Elfie*(20-2-14)
Excuses aan de kikkers, eksters, merel, duif en koolmees
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6806
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Bloem diarree en andere verschijnselen,

Bericht door Dinky »

Altijd vervelend wanneer ze niet echt iets kunnen vinden als oorzaak :( Duim voor je dat bloem snel weer de oude is!
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
BloemTetsu
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 17 jul 2012 09:00

Re: Bloem diarree en andere verschijnselen,

Bericht door BloemTetsu »

Dank je wel!
Ze heeft net haar voer met intrafungol goed opgegeten en ook de brokjes waren op, maar wat is het nu een zielig hoopje. Gelukkig heeft ze me de harde aanpak van net vergeven. Straks kijken of ze de anti-diarree pil wil.
Groetjes Bianca kopjes Bloem en Tetsu
Ducky*(6-4-12) Kathy*(28-1-11) Elfie*(20-2-14)
Excuses aan de kikkers, eksters, merel, duif en koolmees
Gebruikersavatar
BloemTetsu
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 17 jul 2012 09:00

Re: Bloem diarree en andere verschijnselen,

Bericht door BloemTetsu »

Gisteren ging het goed, alle medicijnen naar binnen, goed gegeten, nog wel beetje diarree.

Vandaag helemaal niks gegeten, veel diarree en sowieso sinds 12uur niet gedronken.
Groetjes Bianca kopjes Bloem en Tetsu
Ducky*(6-4-12) Kathy*(28-1-11) Elfie*(20-2-14)
Excuses aan de kikkers, eksters, merel, duif en koolmees
Gebruikersavatar
Ms Maaike
Tijger
Tijger
Berichten: 1611
Lid geworden op: 25 okt 2012 13:17

Re: Bloem diarree en andere verschijnselen,

Bericht door Ms Maaike »

Voor katten is het niet goed om te vasten, dus ze moet wel iets binnen krijgen. Eet ze natvoer? Ook al zit er veel vocht in; ze krijgt in ieder geval nog iets binnen. Gekookte kip vinden veel katten ook lekker en is niet zo belastend voor de darmen. Weet niet of dit nu iets nieuws voor je is. :-P Maar misschien heb je er iets aan.
Met diervriendelijke groeten,
Maaike

Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
Plaats reactie