diaree en overgeven... levende spoelwormen na wormenkuur

Forum voor vragen over overgeven, maagzuur, verstopping, diarree en andere spijvertering- en ontlastingproblemen.
Plaats reactie
m038
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 16 sep 2012 13:24

diaree en overgeven... levende spoelwormen na wormenkuur

Bericht door m038 »

hallo,

Na een jaar katloos te zijn geweest hebben we besloten om een niet te oude kat uit het asiel te halen... James is een lieve jonge kat van een jaar. afgelopen week kreeg hij diarree en spuugde hij een keer. we hebben hem pas drie weken dus ken hem en zijn gedrag niet helemaal... maar had het gevoel dat hij niet lekker was. ontlasting goed bekeken en ja hoor... een grote dode spoelworm. exil kuur voor migrerende wormen gehaald en dat heeft hij drie dagen gehad. gisteren de laatste pil. nu heeft hij nog steeds wat dunne ontlasting vol levende en dode wormen, en heeft hij gisteravond ook levende wormen uitgespuugd. is dat normaal.... kan dat na een kuur...ben bang dat hij heel erg besmet is... iemand tips????

moet ik het asiel inlichten.. hij zal niet de enige kat zijn die het had daar.. vrees ik...

bel sowiese morgen de dierenarts... hij is wel weer levendig en eet/drinkt weer gewoon..
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: diaree en overgeven... levende spoelwormen na wormenkuur

Bericht door Adriana »

welkom op het forum!
wij hebben een aantal slechte ervaringen met exil dacht ik..
als je toch contact opneemt met je dierenarts, vraag dan goed middel bv milbemax.
en inderdaad: asiel inlichten en ook daar een goed middel toepassen.
rechtsboven zit een zoekfunctie en zoek even naar de topics over wormen/besmetting.
daar staan ook links naar een overzichtsartikel, ik dacht van RIVM over wormenbesmettingen en types wormen en middelen..
en pietseltje slordig van het asiel om zo'n in feite ziek en ongecheckt dier mee te geven...
hoop dat James snel wormenvrij is en lekker in zijn vel komt te zitten bij zijn nieuwe baasjes!
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
m038
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 16 sep 2012 13:24

Re: diaree en overgeven... levende spoelwormen na wormenkuur

Bericht door m038 »

dank voor de snelle reactie...

mail naar het asiel gestuurd.... met ook nog wat vragen

bel morgen de dierenarts en ga even overleggen.... zo zielig en vies om te zien, die levende wormen
paasnini

Re: diaree en overgeven... levende spoelwormen na wormenkuur

Bericht door paasnini »

Wow dan heeft Arme James het wel heel erg te pakken. Exil is inderdaad echt niet best maar dat de wormen er nu zo uitkomen is wel een teken dat het iets doet. Overleg evenement de da om Milbemax te geven en vraag ook even duidelijk wanneer je dat mag geven omdat je Exil hebt gegeven.
Controleer ook goed op vlooien, vlooien en wormen gaan hand in hand.
Plaats reactie