kitten 12 weken heeft diarree

Forum voor vragen over overgeven, maagzuur, verstopping, diarree en andere spijvertering- en ontlastingproblemen.
Plaats reactie
blikjesopener
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 24 aug 2012 11:26

kitten 12 weken heeft diarree

Bericht door blikjesopener »

Hallo

Mijn kitten heeft diarree. Dit heeft hij nu al vrij lang, nu 8 dagen. Ene dag is het een waterige brij andere dag dunnere ontlasting. Dierenasiel dacht aan wormen. Dus ik heb hem afgelopen woensdag ontwormt. Hij krijgt nu ook alleen maar gekookte kip met brokjes erbij.
Op internet lees ik dat je ook brinta met water kan geven etc. Ik weet niet of dit helpt.
Hij groeit wel en speelt ook veel. Heeft geen koorts en gewoon eetlust. Alleen zijn ontlasting is niet goed. We gaan sowieso naar een dierenarts, maar ik dacht misschien weet iemand hier voeding die ook kan helpen. Speciale brokjes of andere dingen?
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9334
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: kitten 12 weken heeft diarree

Bericht door castratenkoor »

Zeker geen brinta geven, dat is granen en geen kattenvoer.
Ik zou in ieder geval naar een dierenarts gaan en speciaalvoer gaan geven voor gevoelige darmen.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: kitten 12 weken heeft diarree

Bericht door mittenslief »

ja, hier krijgen ze altijd de royal canin gastro als ze aan de diarree zijn komt bij de DA vandaan, maar hoe lang heb je hem al in huis, in het begin kunnen kittens aardig aan de diarree raken door de verhuisstress, als je hem gewoon hetzelfde voer geeft als in het asiel komt het meestal gewoon weer goed. zeker geen brinta, melk of kattenmelk geven
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
blikjesopener
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 24 aug 2012 11:26

Re: kitten 12 weken heeft diarree

Bericht door blikjesopener »

Ik gaf hem carnibest en natvoer tussen de brokken door. Nu doe ik dat niet meer. En sinds gisteren geef ik hem alleen brokken en had hij wat gekookte kip gekregen. Vanochtend was zijn poep niet stevig, maar ook geen waterdunne diarree. Dus een ietwat natte drol. Maar ben allang blij dat ik voor het eerst een drol zie bij hem.
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: kitten 12 weken heeft diarree

Bericht door mittenslief »

dan komt het vast wel goed, soms heeft het wat tijd nodig
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
blikjesopener
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 24 aug 2012 11:26

Re: kitten 12 weken heeft diarree

Bericht door blikjesopener »

Hallo

Het ging een hele tijd goed maar de katten ( ik heb er meer dan het ene kitten) hadden soms normale soms diarree. Niet zo vaak hoor. Maar speciale voeding hielp dus niet genoeg. Ontlasting van drie dagen is getest van het kitten (dat nu veel ouder is) en ze hebben giardia. Nu pillen mee en goed huis ontsmetten.
Gebruikersavatar
Laura_H
Huiskat
Huiskat
Berichten: 39
Lid geworden op: 05 mar 2013 12:19
Locatie: Kerkrade
Contacteer:

Re: kitten 12 weken heeft diarree

Bericht door Laura_H »

niet om het een of ander, maar wissel ook niet teveel met de brokken alsjeblieft, daar zijn die kleintjes helemaal niet op bestendigd.

wat betreft de girardia:

Dit betekent:
- alles wat te wassen is, wassen op 60 graden
- al het overige stomen (dus: vloeren, muren, banken, stoel- en tafelpoten, schoenen, matrassen, krabpalen etc. etc.)
- wat niet te stomen of te wassen is: schoonmaken met een sopje van schoonmaak azijn .. en bijhouden
- dagelijks alle eet- en drinkbakjes met kokend water wassen, kattebak(ken) dagelijks helemaal verschonen, soppen én stomen
- na aaien van katten: handen desinfecteren
Resultaat: smetvrees Want je bent doodsbenauwd dat je de cystes zelf weer verspreid :shock:
- en als klap op de vuurpijl: alle katten moeten dan ook gewassen worden!!

Liefst hele huis in een dag, anders een quarantaineruimte creeren!!!
groetjes,
Laura en de Honeyside crew!

Rasclub Maine Coon Herplaatsing
Plaats reactie