Bloed en diarree

Forum voor vragen over overgeven, maagzuur, verstopping, diarree en andere spijvertering- en ontlastingproblemen.
Plaats reactie
Jacqisme
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 24 aug 2012 23:42

Bloed en diarree

Bericht door Jacqisme »

Ik denk dat ik maar meteen met de deur in huis kom vallen en m'n verhaal ga doen want ik ben ondertussen een beetje ten einde raad.

Mijn naam is Jacqueline en ik heb een kitten van ongeveer een half jaar oud. Een maand terug kreeg ze opeens last van diarree met bloed, ben vrijwel meteen met d'r naar de dierenarts gegaan die claimde dat het waarschijnlijk wormen waren. Ik kreeg een wormen kuur mee naar huis en ik dacht dat het daarmee klaar zou zijn, maar een week later had ze nog steeds last van diarree met bloed. Ik weer terug naar de dierenarts, hij vroeg aan mij of ik d'r ontlasting mee wou nemen voor onderzoek en ze kreeg een antibiotica prik. Een week later kreeg ik de uitslag en alles bleek goed te zijn maar ze had nog steeds last van diarree met bloed en de antibiotica hielp voor geen ene meter. Die week daarop weer terug met d'r naar de dierenarts, weer een zakje ontlasting mee want hij wou nu een volledig onderzoek doen en testen op ongeveer alles wat er maar getest kon worden. Daarnaast gaf hij haar ook twee prikken die enigszins gevaarlijk konden zijn voor d'r groei maar eenmalig niet zoveel bijwerking zouden hebben. Afijn, de prikken leken te helpen, kreeg een paar dagen daarop ook de uitslag van het grote onderzoek waar niks uit was gekomen en ze leek weer gezond, normale stoelgang en geen bloed meer. Dit heeft ongeveer een maand geduurt en vandaag had ze dus weer diarree met bloed en ik moet eerlijk zeggen dat ik nu een beetje ten einde raad ben en daarom maar gewoon eerst hier vraag naar wat het zou kunnen zijn. Of iemand die hier hetzelfde heeft meegemaakt?

Voor de rest is ze helemaal gezond. Ze speelt als een gek, heeft energie voor tien, eet en drinkt normaal. Naast het feit dat ze nu weer diarree met bloed heeft poept en plast ze ook gewoon elke dag.

Ik hoop echt dat jullie mij verder kunnen helpen want ik weet niet meer wat ik kan doen. Ik kijk het sowieso nog een paar dagen aan, switch misschien nog van voer voor de zekerheid maar als het dan nog niet opgelost is ga ik weer terug naar de dierenarts. Alvast bedankt voor jullie inbreng.
Konijntje
Lynx
Lynx
Berichten: 149
Lid geworden op: 05 jun 2011 13:06

Re: Bloed en diarree

Bericht door Konijntje »

Hoi Hoi,

Ja naar hoor als je het niet weet wat het is bah.
Maar heb je ontlasting voor 3 dagen achter elkaar opgevangen want dat is meestal voor een goede onderzoek?
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: Bloed en diarree

Bericht door mittenslief »

Hallo, ik heb hetzelfde met mijn Maine Coon meegemaakt hij heeft tot zijn eerste jaar diarree met soms bloed gehad. ook ik heb alles uitlaten zoeken en er kwam niets uit. wat voor voer geef je haar(nat en droog)? en heb je haar ook ontwormd met panacur? (voor giardia)
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
Jacqisme
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 24 aug 2012 23:42

Re: Bloed en diarree

Bericht door Jacqisme »

Heel erg bedankt voor jullie antwoorden, vooral mittenslief! Het klinkt misschien een beetje raar om te zeggen maar ik ben opgelucht dat ik niet de enige ben die dit vreemde verschijnsel mee heeft gemaakt met een kitten. Ik neem aan dat je Maine Coon er voor de rest niks aan over heeft gehouden?

Ik geef mijn kat over het algemeen alleen droog voer, nu ze nog zo jong is is dat Royal Canin voor kittens, soms kook ik ook wel 's vis voor d'r ter afwisseling maar dat heeft ze de afgelopen paar weken niet meer gehad. Ik ben overigens ook net terug van vakantie en ze heeft bijna twee weken bij een vriendin van mij gelogeerd, die heeft twee Maine Coons en het kan daarom zijn dat ze van de Maine Coon brokken van Royal Canin heeft meegegeten toen ze daar was. Ze is zelf een Noorse Boskat en voor ik weg ging heb ik wel opgezocht of Maine Coon brokken slecht voor d'r konden zijn maar kon niks concreets vinden. Alleen dat volwassen Noorse Boskatten Maine Coon brokken juist wel mogen eten. Het lijkt me overigens sterk dat het daar aan zal liggen omdat ze natuurlijk al last had van diarree en bloed lang voordat ze ooit Maine Coon brokken heeft gehad. Ze heeft daar ook nog gedroogte garnalen en sanal topmix als tussendoortje gehad, wat ik d'r thuis ook wel 's geef.

Ongeveer een maand geleden is ze voor het laatst ontwormd door de dierenarts met zo'n spuit van Virbac, dat was inderdaad tegen giardia.
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9334
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Bloed en diarree

Bericht door castratenkoor »

Het kan zijn dat ze ergens allergisch of overgevoelig voor is. Je zou eens kunnen proberen hoe ze reageert op dieetvoer voor katten met gevoelige darmen, een sensible variant van een goed merk, zoiets heeft royal Canin ook wel. Ze hoeft niet per sé kittenbrokken meer op deze leeftijd. Of Trovet LRD Hypoallergenic voor de kat.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
magjem
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 aug 2012 20:19

Re: Bloed en diarree

Bericht door magjem »

hallo,

Erg herkenbaar dit verhaal, vraag me af hoe de stand van zaken nu is met je kitten?

Ik heb een ragdoll van nu 6 maanden oud en eigenlijk is hij vanaf het begin al aan de diarree ( vaak met bloed). Na diverse ontwormingskuren , het uitproberen van diverse soorten voer o.a. hypoallergeen en vers voer en een ontlastingsonderzoek waar niks uit kwam, hebben we uiteindelijk een bloedonderzoek laten doen en daar kwam uit dat hij IBD heeft ( vglb met de ziekte van Crohn bij mensen). Hij is nu door de DA op Hill's D/D ( Venision & Green Pea) gezet en na 3 dagen was zijn ontlasting goed!!! Hij moet dit voer minimaal 6-8 weken eten en niets anders... zelfs geen snoepje! ( lastig met 2 katten..). Af en toe is z'n ontlasting wat dunner, maar gelukkig veelal vast. Ook komt hij nu meer aan gelukkkig want hij heeft door al die diarree de afgelopen maanden wel wat in moeten leveren.

Ik vroeg me af of je ook al een bloedonderzoek hebt laten doen, want daar kunnen ze veel uithalen.

Sterkte met je kitten,

groetjes Magda
Jacqisme
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 24 aug 2012 23:42

Re: Bloed en diarree

Bericht door Jacqisme »

Hallo Magda,

Ik ben blij dat je de oorzaak van de bloeding bij je kitten heb gevonden toch lijken de symptomen van mijn kitten wat anders.

De afgelopen paar dagen heb ik d'r op ander voer gezet en het lijkt inderdaad wat beter te gaan. Na het weekend stopte de bloeding en haar ontlasting is nu half vast, half diarree, wat ik toch nog een beetje raar vind. Aan de andere kant heb ik zelf even wat beter naar d'r achterkant gekeken en het lijkt wel of ze korstje om d'r anus heeft zitten. Ik kijk het nog even een weekje aan aangezien het wel wat beter gaat op het nieuwe voer, misschien moet d'r lichaam er even aan wennen maar ik ben wel van plan om terug te gaan naar de dierenarts als het nog steeds geen definitieve verbetering opleverd. Ik ben dan inderdaad ook van plan om een bloedonderzoek aan te vragen en ik hoop dat daar dan wat uit komt.

Voor de rest valt mijn kitten helemaal niet af. Ze is sinds ze dit heeft gewoon netjes op gewicht gebleven. Tijdens mijn vakantie is ze bij d'r logeer adresje ook behoorlijk wat aangekomen, ze speelt enorm, ze slaapt wanneer het moet, is knuffelig en ontzettend aanwezig in huis, dus wat het ook is het heeft weinig effect op d'r gezondheid.
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Bloed en diarree

Bericht door pearlsofpassion »

Welk voer geef je dan nu, waar ze het beter op doet?
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Jacqisme
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 24 aug 2012 23:42

Re: Bloed en diarree

Bericht door Jacqisme »

Helaas te vroeg gehuicht, het voer mocht toch niet bate en ben vandaag maar naar de dierenarts gegaan.

Hij heeft bloed afgenomen en dat wordt nu opgestuurd voor onderzoek, krijg donderdag de uitslag dus ben benieuwd of daar wat uitkomt. Hij had het inderdaad ook over vglb met de ziekte van Crohn bij mensen. Ik hoop dat ie er snel achterkomt want ik begin dit aardig eng te vinden. Ben behoorlijk gehecht aan m'n katje en hoop niet dat ze iets ernstigs heeft.
paasnini

Re: Bloed en diarree

Bericht door paasnini »

Ook hier herkenning, toevallig ook een Coon. Bloed/slijm wijst op een darmontsteking. Dit kan meerdere oorzaken hebben. Na maanden modderen heb ik Panacur afgedwongen bij de dierenarts en ben ik met mijn 5 katten (na veel hypo-allergene en sensitivevoedingen te hebben geprobeerd) uitgekomen op Proplan sensitive en met deze combi geen darmontsteking meer gehad. Na de eerdere antibiotica en na de Panacure hebben ze hier eerst finidiar gehad en toen ik naar een andere dierenarts was gegaan kreeg ik het advies canicure (probiotica) te geven.
Succes
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: Bloed en diarree

Bericht door mittenslief »

mijn coon Mr. Cat eet ook de Pro Plan sensitive en daar doet hij het heel goed op
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
Plaats reactie