verstopping bij Bowie

Forum voor vragen over overgeven, maagzuur, verstopping, diarree en andere spijvertering- en ontlastingproblemen.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: verstopping bij Bowie

Bericht door Adriana »

we duimen voor Bowie voor maandagmiddag en hopen dat het allemaal goed komt!
zet 'm op bengels! duim/duimduim!
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
BillyJean
Jaguar
Jaguar
Berichten: 781
Lid geworden op: 22 feb 2011 10:57
Locatie: Bovenkarspel
Contacteer:

Re: verstopping bij Bowie

Bericht door BillyJean »

Met een enorme knoop in mijn maag heb ik Bowie om half twee afgeleverd. Ik vind het zo ontzettend spannend, was vergeten hoe die spanning voelt...
Tijdens de operatie zal Eveline me op de hoogte houden hoe het verloopt en wat er gedaan kan worden.
De laatste 3 dgn heeft Bowie heel goed gegeten en begon net weer op te knappen en nu dan weer...maar voorlopig wel voor het laatst hoop ik.
Groetjes van Elly, Fayline (29-02-2008) en Taffy ( 29-10-2012)
* BillyJean * * Bowie *

Hier vind je ons fotoalbum
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: verstopping bij Bowie

Bericht door Chiquita98 »

Verschrikkelijk om je kat weg te brengen voor een operatie. Zeker omdat je nog niet weet wat er aan de hand is. En die arme schat kan je het niet uitleggen. We duimen hier flink met zijn allen
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Gebruikersavatar
BillyJean
Jaguar
Jaguar
Berichten: 781
Lid geworden op: 22 feb 2011 10:57
Locatie: Bovenkarspel
Contacteer:

Re: verstopping bij Bowie

Bericht door BillyJean »

De DA heeft gebeld. Er zitten aan Bowie's darmen meerder gezwellen op het stuk wat het bekken ingaat. Het stuk darm verwijderen is hier niet mogelijk, het geeft teveel risico op incontinentie. De verdere organen zien er goed uit. In ieder geval is het niet duidelijk of het nu een ontsteking is of toch een lymfeklierkanker. Er zijn nu meerdere knobbels verwijderd en die uitslag zal een week duren.

Eigenlijk weet ik dus nu nog niet veel meer, helaas....Bowie schijnt een flinke jaap te hebben en ik wacht nu tot ze bellen dat ik haar op kan halen....
Groetjes van Elly, Fayline (29-02-2008) en Taffy ( 29-10-2012)
* BillyJean * * Bowie *

Hier vind je ons fotoalbum
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: verstopping bij Bowie

Bericht door Adriana »

jaks, dat is niet wat je had gehoopt. ja, ik vrees ook een zeer behoorlijke ritssluiting, blote buik en oei! en dan nog weekje wachten op uitslag en dat lijkt me ook erg vervelend.
nee, het zit jullie niet mee en arme Bowie..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
BillyJean
Jaguar
Jaguar
Berichten: 781
Lid geworden op: 22 feb 2011 10:57
Locatie: Bovenkarspel
Contacteer:

Re: verstopping bij Bowie

Bericht door BillyJean »

Bowie is weer thuis, wat is dat een naar gezicht, een zwalkende kat door de kamer ( thuis noemen we dat een Kuipertje ) alsof ze ladderzat is. Ze is direct richting voerbak gestrompeld en ligt daar nu te wachten op eten, en ze mag nog niets ....tot vanavond laat.... maar hoe laat is laat? Ik heb ook altijd honger als ik uit de narcose kom, misschien lijkt ze wel op mij....ze zal toch zelf wel aanvoelen of iets kan of niet???
Ik heb een kuur AB mee, en nu is het afwachten tot volgende week.
Groetjes van Elly, Fayline (29-02-2008) en Taffy ( 29-10-2012)
* BillyJean * * Bowie *

Hier vind je ons fotoalbum
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: verstopping bij Bowie

Bericht door Chiquita98 »

Hopelijk gaat het weer goed nu meerdere gezwellen verwijderd zijn. Als ze zich maar weer beter gaat voelen dat is het belangrijkste.
ja zielig is dat altijd als ze uit narcose zijn. Eerlijk gezegd hield ik me er ook niet altijd aan hoor aan de voorschriften geen eten. Risico is wel dat ze erg misselijk kan worden. Zolang ze maar wel voldoende bij is om goed te kunnen eten. Als ik het weer vertrouwde gaf ik altijd heel iets vlees met veel water. Lekker veel vocht met de smaak van vlees eraan.
Beterschap Bowie!
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: verstopping bij Bowie

Bericht door Adriana »

BillyJean schreef: Ik heb een kuur AB mee, en nu is het afwachten tot volgende week.
neem aan dat je iets van een pijnstiller meegekregen hebt en waar is die AB voor of liever gezegd tegen? was er een infectie?
AB kan slechte invloed hebben op de darmflora en dat is nou net iets dat Bowie niet kan gebruiken, denk ik...
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
BillyJean
Jaguar
Jaguar
Berichten: 781
Lid geworden op: 22 feb 2011 10:57
Locatie: Bovenkarspel
Contacteer:

Re: verstopping bij Bowie

Bericht door BillyJean »

Er kwam vrijdag uit het biopt dat er o.a. ontstekingsweefsel in de grote bult zat. Nu kon er meer weefsel worden weggehaald, wat dus nog op tumorweefsel wordt onderzocht. Dit duurt een week. De AB is dus nu opgestart voor de ontsteking.
Bowie is uitgehongerd thuisgekomen en bleef bij de voerbak liggen en zodra ik bewoog ging ze smekend zitten kijken. Ze heeft nu lekker gegeten, ieder half uur een beetje. Ik zag haar zitten, zo zielig, en ik dacht: beter met een volle buik tevreden slapen dan hongerig in de keuken liggen. De eventuele kots ruim ik morgen met liefde op
Groetjes van Elly, Fayline (29-02-2008) en Taffy ( 29-10-2012)
* BillyJean * * Bowie *

Hier vind je ons fotoalbum
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: verstopping bij Bowie

Bericht door Adriana »

hoop dat ze goed de nacht doorgekomen is (en ik zou het ook gedaan hebben hoor..), inderdaad liever wat kots opruimen als dat nodig is dan zo veel stress van een lege buik en onbegrip.. want ook al niet eten voorafgaand aan de operatie.. en we kunnen het niet uitleggen!

k snap het van die AB en het wordt een spannend weekje.. en op naar de eerste drolletjes Bowie!
hopelijk voelt ze zich toch sneller een stuk beter nu dat allemaal weg is en katten herstellen vrij snel van een operatie. vandaag en morgen nog hardstikke moe maar daarna lekker opkrabbelen en wie weet.....
hoe reageert Fayline op dat alles en die rare luchtjes?
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9342
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: verstopping bij Bowie

Bericht door castratenkoor »

Arme Bowie. groot gelijk dat je haar steeds kleine beetjes eten heb gegeven.
Ik hoop dat ze de nacht goed is doorgekomen.
En we hopen met zijn allen op goede uitslag.
Duimen koorknaapjes draaien met die pootjes!

Hopenlijk herstelt ze snel van de ingreep en de narcose.

Sterkte Elly!
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
BillyJean
Jaguar
Jaguar
Berichten: 781
Lid geworden op: 22 feb 2011 10:57
Locatie: Bovenkarspel
Contacteer:

Re: verstopping bij Bowie

Bericht door BillyJean »

Bowie heeft een prima nacht gehad en zat alweer klaar om te eten. Gisteravond wilde ze zelfs spelen, ik wist niet wat ik zag! Ook de eerste drol is weer gedaan op de bak, het gaat super met haar!!! Ik ben blij dat ik haar eten heb gegeven en nu zit ze ook te smikkelen. Ik had ook altijd honger na een operatie en wilde direct eten.
Fayline zat met grote ogen te kijken toen Bowie door de kamer zwalkte. Later ging ze lief neussieneussie doen. En bij het eten gaf ze Bowie alle ruimte, ging zelfs opzij toen Bowie ook haar eten begon op te eten. Dus tot nu gaat het hier erg goed. !
Groetjes van Elly, Fayline (29-02-2008) en Taffy ( 29-10-2012)
* BillyJean * * Bowie *

Hier vind je ons fotoalbum
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: verstopping bij Bowie

Bericht door Chiquita98 »

Dat is in ieder geval positief nieuws. Bowie voelt zich duidelijk beter. Dat zal een flinke opluchting zijn
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Gebruikersavatar
Robijn
Jaguar
Jaguar
Berichten: 729
Lid geworden op: 01 dec 2011 16:07
Locatie: Putte

Re: verstopping bij Bowie

Bericht door Robijn »

Gelukkig dat het nu goed met haar gaat. Ik hoop dat het zo blijft!
Liefs van Mariska
Kopstootje van Tarzan :cathappy:

Bekijk de foto's van Brit Robijntje en vorige vriendjes Gaudi^, Sjaak* en Sem* hier
Gebruikersavatar
patiani-guusje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 877
Lid geworden op: 21 nov 2010 11:10

Re: verstopping bij Bowie

Bericht door patiani-guusje »

Hoi elly heb even gezocht en kwam dit topic tegen. arme bowie krijgt t flink voor haar kiezen en jij ook! wat een zorgen,gelukig is bowie bij jou in goede handen! ik duim voor een goede uitslag!
Groetjes van mij en poezen Sarah, Tica, Floortje (IM Mickey, Poesje, Patiani, Guusje, Nina, Monty) En een poot van Luna en Sophie
Plaats reactie