verstopping bij Bowie

Forum voor vragen over overgeven, maagzuur, verstopping, diarree en andere spijvertering- en ontlastingproblemen.
paasnini

Re: verstopping bij Bowie

Bericht door paasnini »

Adriana schreef:op de markt hier zijn verse sardines en verse makreel te koop.
die zijn vrij vet, heel even stoven en dan opdienen.. misschien .. ..
ik ben inderdaad nog nooit zoutloze sardines in blik tegengekomen..
Waarom stoof je ze? Ik dacht dat rauw verstandiger was? Of is dat alleen met vlees?
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: verstopping bij Bowie

Bericht door pearlsofpassion »

Nee, rauw is beter hoor.
Maar ze moeten het willen eten dan.
En je mag niet té veel geven.
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: verstopping bij Bowie

Bericht door Adriana »

heel veel katten eten geen rauwe vis en zeker al geen zeevis...
rauw en onbewerkt is altijd beter maar ze moeten het zoals Valerie ook schrijft ook nog wel opeten, anders kan het baasje zelf aan de sardines/makreel..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
BillyJean
Jaguar
Jaguar
Berichten: 781
Lid geworden op: 22 feb 2011 10:57
Locatie: Bovenkarspel
Contacteer:

Re: verstopping bij Bowie

Bericht door BillyJean »

gadver, moet er niet aan denken dat ik die vis moet opeten.
Al lijkt het wel of Bowie een middeltje heeft gekregen om lekker te eten, jemig, ze zit me toch te smikkelen van het eten. Ik zal blij zijn als ik weet wat het is...
Groetjes van Elly, Fayline (29-02-2008) en Taffy ( 29-10-2012)
* BillyJean * * Bowie *

Hier vind je ons fotoalbum
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: verstopping bij Bowie

Bericht door pearlsofpassion »

Jij moet hem ook niet opeten he! :lol:
Hij is voor Bowie :-P

Hier vinden ze rauwe vis best wel lekker. Ze lusten allemaal zalm en makreel en Kleintje en Cuzco ook sardienen. En er is een voorkeur voor makreel bij Kleintje, voor zalm bij Luis...
Blik is natuurlijk nog net iets lekkerder omwille van de smaakstoffen, maar zelf aangebakken willen ze hem hier ook niet (heb ik geprobeerd met Luis' sardienen).
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Robijn
Jaguar
Jaguar
Berichten: 729
Lid geworden op: 01 dec 2011 16:07
Locatie: Putte

Re: verstopping bij Bowie

Bericht door Robijn »

En haring?
Wij geven de kat van de buren 1 a 2x per maand twee haringstaartjes (Robijn en Sam eten het niet); wat met veel genot en gekraak wordt opgepeuzeld door meneer. Maar nu zei de buurvrouw dat we dat beter niet meer kunnen doen omdat het te zout is en dus slecht voor de nieren....?? Klopt dat??
Liefs van Mariska
Kopstootje van Tarzan :cathappy:

Bekijk de foto's van Brit Robijntje en vorige vriendjes Gaudi^, Sjaak* en Sem* hier
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: verstopping bij Bowie

Bericht door Adriana »

ja dat klopt, haring wordt gezouten en is als zeevis al redelijk zout, dat s dus dubbelop.
en niet alleen voor nierkatten maar eigenlijk voor alle katten is haring en bijvoorbeeld rosbief aan de zoute kant en niet zo verstandig..
maar ik ken heel wat katten die een moord doen voor een plakje rosbief en een staartje haring..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: verstopping bij Bowie

Bericht door pearlsofpassion »

Je kan wel op de markt panharing halen. Die zijn ongezouten. Of dat denk ik toch :eshifty:
Dat is dus haring die nog gewoon heel is, met ingewanden erin, voor mensen om te bakken. Je kan wel vragen om hem schoon te laten maken, maar voor de katten is dat natuurlijk niet nodig. Ik hoop niet dat die gezouten is, want die heb ik ook eens voor de katten meegenomen. En natuurlijk rauw gegeven. Maar ze waren er niet zo gek op. De kop wilde ook niemand eten.
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
annet15
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 apr 2011 09:00

Re: verstopping bij Bowie

Bericht door annet15 »

Mijn kat had ook een verstopping . Een gewone klisma hielp niet . Het is er onder narcose uit gehaald. Dat was woensdag .Hij is nog steeds van slag . Gister at hij wel een beetje maar vandaag laat hij het weer afweten . Het is natuurlijk ook nog gevoelig .
Gebruikersavatar
BillyJean
Jaguar
Jaguar
Berichten: 781
Lid geworden op: 22 feb 2011 10:57
Locatie: Bovenkarspel
Contacteer:

Re: verstopping bij Bowie

Bericht door BillyJean »

Ik heb bij de DA ander voer gekocht, met meer vezels , en dat werkt echt heel goed, ze poepen nu mooie drollen, het voer is van RC
Groetjes van Elly, Fayline (29-02-2008) en Taffy ( 29-10-2012)
* BillyJean * * Bowie *

Hier vind je ons fotoalbum
Plaats reactie