Kater 12 jaar futloos

Forum voor vragen over overgeven, maagzuur, verstopping, diarree en andere spijvertering- en ontlastingproblemen.
paasnini

Re: Kater 12 jaar futloos

Bericht door paasnini »

Hij is misselijk,heb je helemaal geen anti-misselijkheid gehad? Dan zou ik de dienstdoende da even bellen, uitleggen dat je kat pancreatitis heeft maar dat je geen anti-misselijkheid hebt gehad. Vraag dan even of ze cerenia hebben anders het andere middel.
Mrldebr
Huiskat
Huiskat
Berichten: 18
Lid geworden op: 26 jul 2012 11:32

Re: Kater 12 jaar futloos

Bericht door Mrldebr »

Goed nieuws, Sam heeft zich laten verleiden tot een schaaltje rundvlees terrine van Joline.
Hij vind het huismerk van Pets Place blijkbaar het lekkerste.
De DA heeft wel speciale brokjes (royal canin) en natvoer (hills) meegegeven maar daar moet Sam niets van hebben. Ik heb geprobeerd of het hielp als ik zijn bakje hoger zetten maar dat snapte hij niet helemaal geloof ik.
Uiteindelijk ben ik een beetje gaan 'spelen' met zijn eten en toen hapte hij toe. (een tip van de DA assistente)
Toen Sam de afgelopen week zo misselijk was zat hij voortdurend te smakken dat doet hij nu niet. Ik vraag me dus af of hij wel misselijk is. Sam is nooit een grote eter geweest. Hij heeft nog nooit de voorgeschreven hoeveelheid brokjes gekund. Hij kreeg soms naast zijn brokjes een halfbakje (50gr) natvoer wat hij nooit helemaal op at.
Sam zijn nierwaarden, 1ste levertest, suiker, rode bloedcellen zijn goed. Witte bloedcellen en calcium iets aan de lage kant (ondergrens van goed) De 2 levertest en elektrolyten worden in Utrecht getest en de uitslag krijg ik maandag eind van de middag of dinsdag.
Mocht zijn eetlust weer inzakken dan kan ik hem Periactin geven. Maar zolang hij zelf eet wil ik dat liever niet geven. Hij heeft al zoveel gehad de afgelopen week en de stress van weer een pil bespaar ik hem ook liever. Behalve dat hij wat loom uit zijn ogen kijkt en niet veel aandacht wil merk je nu weinig aan hem. Gisteravond besloot hij zelfs alweer even op schoot te willen liggen.
Sam: 23/9/2000 - 14/11/2014
Moos: 01/01/2009 (via Mirtos Animal Project)
Cerna

Re: Kater 12 jaar futloos

Bericht door Cerna »

Wanneer je toch besluit om Periactin te geven: een kwart pilletje doet al wonderen en werkt, zeker in het begin, een paar dagen. Houd er wel rekening mee dat er gedragsverandering kan optreden. Onze Noa ging andere katten meppen en Milka begint vreselijk te miauwen en is erg onrustig na Periactin.
Periactin verhoogt ook het ureum, maar wanneer de nierwaardes goed zijn, kun je het rustig geven.

Geef je hem nu ook nog Metacam? Het kan zijn dat Sam loom kijkt vanwege de nawerkingen van het roesje, maar - wanneer je toch Metacam geeft - houd het dan goed in de gaten! Bij Noa waren de eerste verschijnselen: apatisch en niet willen eten en dat staat ook op de bijsluiter van Metacam.
Mrldebr
Huiskat
Huiskat
Berichten: 18
Lid geworden op: 26 jul 2012 11:32

Re: Kater 12 jaar futloos

Bericht door Mrldebr »

Wie heeft er ervaring met BARF voer. Omdat het het belangrijk is dat Sam gaat en blijft eten, proberen we nu allerlei soorten voer uit. Barf (naturel) lijkt hij lekker te vinden. Maar is het goed voor hem ?
Hij lijkt wel op te knappen. Staat steviger op zijn poten en kijkt weer wat helderder uit zijn ogen.
Ook heeft hij sinds een week weer gepoept. Dus een verstopping is ook uitgesloten.
Al met al gaat het dus de goede kant op.
Sam: 23/9/2000 - 14/11/2014
Moos: 01/01/2009 (via Mirtos Animal Project)
Cerna

Re: Kater 12 jaar futloos

Bericht door Cerna »

Vreemd, het valt me op dat mijn berichten - waarin ik vragen stel over Metacam - consequent genegeerd worden. Kop in het zand steken?
Mrldebr
Huiskat
Huiskat
Berichten: 18
Lid geworden op: 26 jul 2012 11:32

Re: Kater 12 jaar futloos

Bericht door Mrldebr »

O ja de Metacam. Die geef ik hem inderdaad wel. En heb hem goed in de gaten gehouden naar aanleiding van je waarschuwingen. Hij word er niet apathisch van en zijn eetlust is sinds dagen niet zo goed geweest.
Zo goed zelfs dat ik hem nog geen periactin heb gegeven.
Dank voor je tips en het delen van je ervaringen. Ik blijf voorlopig mijn bevinden mbt het herstel van Sam posten op het forum en hoop dat je evt tips en tricks blijft toevoegen. Wellicht dat iemand er in de toekomst ook nog wat aan heeft.
Sam: 23/9/2000 - 14/11/2014
Moos: 01/01/2009 (via Mirtos Animal Project)
paasnini

Re: Kater 12 jaar futloos

Bericht door paasnini »

Barf is juist fantastisch, je mag in je handjes klappen dat Sam het eet. Zorg wel dat het een compleetvoeding is. Ik weet niet precies welke je hebt, bij sommige merken moet je smaken afwisselen om volledige voeding te geven. Fijn dat het beter gaat. Zijn de uitslagen al binnen?
Mrldebr
Huiskat
Huiskat
Berichten: 18
Lid geworden op: 26 jul 2012 11:32

Re: Kater 12 jaar futloos

Bericht door Mrldebr »

Sam eet nu ongeveer 125/150 gr Tinlo Barf naturel per dag. (Bevat: Vers rundvlees, vers kippenvlees, vers runderorgaan, vers kippenorgaan en verse kippenbotten)
Ik heb ook 2 andere smaken gehaald en benieuwd of hij die ook wil eten.
Zijn brokken (Orijen) laat hij volledig links liggen.
Sam: 23/9/2000 - 14/11/2014
Moos: 01/01/2009 (via Mirtos Animal Project)
Mrldebr
Huiskat
Huiskat
Berichten: 18
Lid geworden op: 26 jul 2012 11:32

Re: Kater 12 jaar futloos

Bericht door Mrldebr »

Het gaat steeds beter met Sam.
Gisteren is hij weer buiten geweest en een rondje door de buurt gemaakt.
Hij is spontaan ook weer wat brokjes gaan eten, hoewel de voorkeur nog wel bij vers ligt.
Alle test resultaten zijn binnen en er zijn geen afwijkingen meer aangetroffen.
Morgen gaan we voor controle naar de DA.
Sam is duidelijk ook weer beter te pas en wil zelfs alweer een beetje spelen.
Sam: 23/9/2000 - 14/11/2014
Moos: 01/01/2009 (via Mirtos Animal Project)
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6814
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Kater 12 jaar futloos

Bericht door Dinky »

Mooi te lezen dat het steeds beter gaat met Sam :)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Mrldebr
Huiskat
Huiskat
Berichten: 18
Lid geworden op: 26 jul 2012 11:32

Re: Kater 12 jaar futloos

Bericht door Mrldebr »

Update:
Vrijdag 10 aug de laatste test gedaan mbt de alvleesklier. De waarde is nog wel wat te hoog maar bij lange na niet wat het was. Goed nieuws dus. Sinds die dag krijgt Sam ook geen medicatie meer.
Sam eet weer goed zowel barf als brokjes.
Het geen mij bevreemd is dat Sam relatief snel opknapte na het stellen van de diagnose, hoewel er aan de behandeling niets veranderde. Het lijkt zelfs dat de narcose, die nodig was om bloed af te nemen daar een grote rol in heeft gespeeld.
Sam: 23/9/2000 - 14/11/2014
Moos: 01/01/2009 (via Mirtos Animal Project)
Gebruikersavatar
catsini
Poema
Poema
Berichten: 266
Lid geworden op: 06 mar 2011 14:03

Re: Kater 12 jaar futloos

Bericht door catsini »

dat is geweldig nieuws, fijn dat het goed gaat met Sam :cathappy:
I'll Stay here forever, Winny* en Miets* Patty en Moessey....
Plaats reactie