Kater 12 jaar futloos

Forum voor vragen over overgeven, maagzuur, verstopping, diarree en andere spijvertering- en ontlastingproblemen.
kansarmedieren
Jaguar
Jaguar
Berichten: 642
Lid geworden op: 11 jun 2011 14:46
Locatie: Eck en Wiel
Contacteer:

Re: Kater 12 jaar futloos

Bericht door kansarmedieren »

Veel succes morgen. Zoals ik al zei ben kritisch vraag om bijsluiters of zoek het op op internet iedereen kan fouten maken.
paasnini

Re: Kater 12 jaar futloos

Bericht door paasnini »

Eerlijk gezegd moet ik ook denken aan een alvleesklier ontsteking, kan met cholangitis zijn. Apart dat hij nuchter moet zijn dat hoeft volgens mij niet meer perse bij de onderzoeken daarnaar.
Zoek hier even het topic op over pancreatitis daar kun je enorm veel goede informatie vinden zeker in 1 van de laatste posts.
paasnini

Re: Kater 12 jaar futloos

Bericht door paasnini »

Succes vandaag.Mocht er pancreatitis uitkomen vraag dan of de arts contact opneemt voor advies bij Ronald van Noort van Utrecht.
Mrldebr
Huiskat
Huiskat
Berichten: 18
Lid geworden op: 26 jul 2012 11:32

Re: Kater 12 jaar futloos

Bericht door Mrldebr »

Zojuist de uitslag van de eerste bloedonderzoeken gekregen.
Het is inderdaad een alvleesklier probleem.
De oorzaak is niet bekend. Misschien wijst een andere test nog iets uit
Het behandelplan is als volgt.
Pijnstilling dmv metacam en speciale brokken.
@Paasnini: kun je mij de gegevens sturen van Ronald van Noort.
Mijn mail adres is mrldebr@gmail.com
Sam: 23/9/2000 - 14/11/2014
Moos: 01/01/2009 (via Mirtos Animal Project)
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6820
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Kater 12 jaar futloos

Bericht door Dinky »

Heel veel sterkte ermee!

Voor meer informatie over alvleesklierproblemen staat hier in elk geval veel ;)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
paasnini

Re: Kater 12 jaar futloos

Bericht door paasnini »

je hebt mail 8-)
Cerna

Re: Kater 12 jaar futloos

Bericht door Cerna »

Mrldebr schreef:Het behandelplan is als volgt. Pijnstilling dmv metacam en speciale brokken.
@Paasnini: kun je mij de gegevens sturen van Ronald van Noort.
Mijn mail adres is mrldebr@gmail.com
Weer die Metacam! Alsjeblieft, alsjeblieft vraag om andere pijnstilling. Je schrijft dat je verwacht dat een dierenarts wel weet wat hij/zij doet.
Dat dacht ik ook van de mijne, maar nu bijna 2 jaar geleden moest onze Noa (toen net 3) Metacam na een operatie en ze werd ziek, erg ziek. Noa bleek nierfalen te hebben gekregen tgv de Metacam. Zoiets komt gelukkig niet zo vaak voor, maar je zal het maar "treffen".
Wanneer het aan de dierenarts had gelegen was ze er niet meer geweest, maar wonder boven wonder leeft ze nog steeds. Nog steeds nierpatiënt, nog steeds hele hoge waardes en al 21 maanden moeten we met een spuitjevoeren, maar het gaat wel goed met haar.
En sinds die tijd voer ik een kruistocht tegen Metacam, tegen dierenartsen die deze bijwerking als risico incalculeren want "anders kunnen we niets meer voorschrijven want ieder medicijn heeft wel zijn bijwerkingen".

Wat waren de nierwaardes van Sam?
Mrldebr
Huiskat
Huiskat
Berichten: 18
Lid geworden op: 26 jul 2012 11:32

Re: Kater 12 jaar futloos

Bericht door Mrldebr »

Ik heb Sam net weer opgehaald en hij is nog helemaal wappie van de narcose.
Hij doet vreselijk zijn best te eten maar krijgt het qua coördinatie nog niet voor elkaar.
Hij loopt als dronkenman door de kamer...
Sam: 23/9/2000 - 14/11/2014
Moos: 01/01/2009 (via Mirtos Animal Project)
paasnini

Re: Kater 12 jaar futloos

Bericht door paasnini »

Och zo krijg ik mijn kat nooit mee na een narcose, altijd pas als hij of zij weer helemaal bij is. Lees het wel vaker, zo sneu.
Gebruikersavatar
catsini
Poema
Poema
Berichten: 266
Lid geworden op: 06 mar 2011 14:03

Re: Kater 12 jaar futloos

Bericht door catsini »

Je zal altijd zelf moeten opletten, de dierenarts kan ook fouten maken,
we hebben ook al de nodige stommiteiten meegemaakt,
we denken mee, en overleggen met onze dierenarts, er word geen spuit of pil gegeven, eerst!! waarom en waarvoor is dat?
ik zit er boven op, je zal wel moeten.
een fout, kan fataal zijn.
alle uitslagen van het lab. ( eventuele medicijnen) dosering, alles wil ik op mail.
I'll Stay here forever, Winny* en Miets* Patty en Moessey....
Cerna

Re: Kater 12 jaar futloos

Bericht door Cerna »

catsini schreef:Je zal altijd zelf moeten opletten, de dierenarts kan ook fouten maken,
we hebben ook al de nodige stommiteiten meegemaakt,
we denken mee, en overleggen met onze dierenarts, er word geen spuit of pil gegeven, eerst!! waarom en waarvoor is dat?
ik zit er boven op, je zal wel moeten.
een fout, kan fataal zijn.
alle uitslagen van het lab. ( eventuele medicijnen) dosering, alles wil ik op mail.
JUIST! Ik ook sinds die "misser" met Noa.
Dertig jaar lang vertrouwde ik volledig op de dierenarts want zij zouden het wel weten want ze hadden er per slot van rekening voor gestudeerd. Ik vroeg me nooit af welke spuiten er in mijn katten werden gezet, pillen gaf ik trouw en gelukkig ging het altijd goed, tot die ene keer.......... :-(
Gebruikersavatar
catsini
Poema
Poema
Berichten: 266
Lid geworden op: 06 mar 2011 14:03

Re: Kater 12 jaar futloos

Bericht door catsini »

Het is niet bij 1 keer gebleven, al 2 keer een stommiteit, 2 keer met een fatale afloop.
we zijn nu bij de 4 de dierenarts.
daarom ben ik ook zo oplettend geworden.
je zal wel moeten.
I'll Stay here forever, Winny* en Miets* Patty en Moessey....
paasnini

Re: Kater 12 jaar futloos

Bericht door paasnini »

Ik zit nu ook bij dierenarts nr 4, de eerste twee hebben verkeerde diagnoses gesteld uiteindelijk ook met fatale afloop. Heb met mijn huidige da een kennismakingsgesprek zonder katten gehad. Vertrouw NOOIT blind op de kennis van een dierenarts.
Mrldebr
Huiskat
Huiskat
Berichten: 18
Lid geworden op: 26 jul 2012 11:32

Re: Kater 12 jaar futloos

Bericht door Mrldebr »

Sam is na een narcose een behoorlijk tijd duf. Ze hebben eerst geprobeerd o bloed af te nemen zonder roesje maar dat laat hij niet toe. Om hem te helpen met eten hebben we alles uit de kast gertokkn wat hij evt makkelijk binnen zou kunnen werken. Diverse soorten natvoer en verschillende brokjes in verschillende bakjes schaaltjes en op de grond. Hij wilde zo graag eten dat hij midden in de brokjes lag te woelen. Uiteindelijk heeft hij een half bakje Joline rundvlees opgegeten, Omdat dat grote stukken vlees bevat kon hij dat goed beetpakken.
Vandaag loopt hij weer zeer vertwijfeld alle bakje schaaltjes en schoteltjes langs en snuffelt, likt maar echt happen doet hij nog niet. Hij wil wel maar ook weer niet... Ik denk dat het maagzuur is waar hij last van heeft. Wat denken jullie ?
Sam: 23/9/2000 - 14/11/2014
Moos: 01/01/2009 (via Mirtos Animal Project)
kansarmedieren
Jaguar
Jaguar
Berichten: 642
Lid geworden op: 11 jun 2011 14:46
Locatie: Eck en Wiel
Contacteer:

Re: Kater 12 jaar futloos

Bericht door kansarmedieren »

ja kan eens proberen de bakjes wat hoger te zetten dan komt het maagzuur niet zo omhoog als hij bukt. Wil soms wel eens helpen..
Plaats reactie