katertje 13 weken dunne ontlasting

Forum voor vragen over overgeven, maagzuur, verstopping, diarree en andere spijvertering- en ontlastingproblemen.
Gebruikersavatar
Juffie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 59
Lid geworden op: 23 jul 2012 22:10

Re: katertje 13 weken dunne ontlasting

Bericht door Juffie »

Hmmm... misschien zie ik iets over het hoofd... Stress... kan dat zijn omdat hij alleen is? (zijn broertjes en zusje hadden al een baasje en heb hem alleen meegekregen??)
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: katertje 13 weken dunne ontlasting

Bericht door mittenslief »

ik weet wel dat maine coons erg gevoelig zijn op de darmen, zelf heb ik een "volle" MC en die draaide pas na zijn eerste verjaardag een drol, ik was toen ook zo blij dat ik het wel in de krant wilde zetten, dus ik snap je frustratie zeker wel, niet teveel met voer rommelen en zeker een sensitive variant nemen, de gastro van RC helpt ook heel goed hier.
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
Gebruikersavatar
Juffie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 59
Lid geworden op: 23 jul 2012 22:10

Re: katertje 13 weken dunne ontlasting

Bericht door Juffie »

Dank je mittenslief. Ik ga nu even niks rommelen aan zijn voer, tot de dierenarts groen licht geeft.

Vandaag nog steeds aan de dunne, maar verder heel speels en vlieguurtje gehad.
Morgen de laatste pil, ben bang dat het verlengd gaat worden aangezien er aan zijn ontlasting niks verbeterd is.
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: katertje 13 weken dunne ontlasting

Bericht door mittenslief »

hoe vaak gaat hij naar de bak om zijn dunne te doen? en zolang hij speels is en nog eet is het prima
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
Konijntje
Lynx
Lynx
Berichten: 149
Lid geworden op: 05 jun 2011 13:06

Re: katertje 13 weken dunne ontlasting

Bericht door Konijntje »

Beer heeft gisteravond eindelijk een mooie drol gemaakt wat kan je blij hiermee zijn.
Beer is 1 dag na Bono begonnen met Stomorgyl.
Want zit er helemaal geen verbetering in zoals minder vaak of iets papperiger bv.?
Laatst gewijzigd door Konijntje op 31 jul 2012 08:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Ilovesiamesecats
Panter
Panter
Berichten: 553
Lid geworden op: 05 nov 2011 11:00

Re: katertje 13 weken dunne ontlasting

Bericht door Ilovesiamesecats »

Hmmm ik weet hoe je je voelt, dit klinkt als Lucky toen ik 'm net had.... Hij bleek een darmbacterie (Campylobacter) te hebben en de Tritrichomonaparasiet. De laatste wordt nogal eens over het hoofd gezien. Op een gegeven moment had ik 2 katten aan de race.... :eshifty: Eerst een kuur Stomargyl gehad, toen nog een speciale kuur tegen de tritrichimonas. Toen moesten zijn darmen tot rust komen en nu heeft hij slechts af en toe nog diarree.

Ook mijn fokster zei dat haar beesten niks mankeren, nou maak dat mijn katten maar wijs.

Qua voer zou ik overgaan op kant en klaar rauw voer van Tinlo (graanvrij) variant Cattery of Carnibest. Daar zit zoveel meer in en vooral: het is echt vlees!! Dit in tegenstelling tot die commerciele troep en het is ongeveer net zo duur.
Het liefst gaf ik ze geen brokjes maar soms is het handig en ze vinden het lekker als afwisseling. Ben op advies van een dierenarts begonnen met Hills D/D ze waren toen nog kitten. Nu meng ik half Hils D/D met Royal Canin voor gecastreerde katten en dat gaat goed. Van Royal CAnin hypoallergeen groeide Lucky in een paar dagen dicht!!!

Lucky 12-06-2011 Chocolat point Siamees
Pride 12-06-2011 Lilac Siamees
Saffie 27-03-2010 *24-05-2018 Red tabby OKH
Joepie aug. 1994-*29-07-2011
Gebruikersavatar
Juffie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 59
Lid geworden op: 23 jul 2012 22:10

Re: katertje 13 weken dunne ontlasting

Bericht door Juffie »

Bono gaat ongeveer 5 keer per dag naar de bak voor een poep. En nee, ik zie er geen verandering in: kleur, structuur en geur alles blijft hetzelfde.

Vanmorgen laatste halve tablet stormogyl maar helaas geen verandering gemerkt, vanmiddag de DA gebeld en mijn man heeft zonet speciaal dieetvoer ( nat voer, licht verteerbaar kip van Hill's) gehaald en finifiar, een pasta kuurtje van 3 dagen.
Hiermee moet het vrijdag wel beter zijn, dan wel over zijn! Zo niet, dan moeten we de DA weer bellen.

Hij is echt heel vrolijk en speels, heeft eetlust en drinkt goed. Zo vreemd waar dan die diarree vandaan komt?

@Ilovesiamesecats, ik mag nog geen rauw voer geven van de DA omdat hij hier nog niet voldoende voedingsstoffen mee naar binnen zou krijgen. Het moet nu vooral lichtverteerbaar en minder vet zijn.
Die campylobacter heb ik ook eens gehad, serieus ik dacht letterlijk dat ik dood ging! Wat een kreng van een parasiet is dat!

@konijntje jeej wat goed van beer!!! Hoop dat het goed blijft gaan en hij mooie drolletjes blijft maken! En nee helaas niks qua verandering bij Bono.
Gebruikersavatar
Juffie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 59
Lid geworden op: 23 jul 2012 22:10

Re: katertje 13 weken dunne ontlasting

Bericht door Juffie »

Oh nog even ter aanvulling @ siamese cats, Bono heeft hier in het begin mooie sigaartjes gedraaid hoor. En ze woont op een appartement, net als wij dus haar beesten zijn nooit buiten geweest en Bono komt hier niet eens op het balkon. Waar hij of haar katten dan een bacterie oid vandaan zouden moeten halen weet ik niet?
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: katertje 13 weken dunne ontlasting

Bericht door Chiquita98 »

Is de ontlasting nog steeds waterdun dan? Of in vlaaivorm?
Zoals ik eerder zei kan het soms wat lang duren voordat de darmpjes weer helemaal uit zichzelf goed gaan werken. Dat heeft tijd nodig. Zolang hij speelt en eet etc..zou ik niet teveel poespas gaan geven aan medicijnen e.d. Gewoon het lichtverteerbare voedsel geven en de darmpjes tijd geven om weer normaal te functioneren.
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Gebruikersavatar
Juffie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 59
Lid geworden op: 23 jul 2012 22:10

Re: katertje 13 weken dunne ontlasting

Bericht door Juffie »

het wisselt een beetje tussen vlaaivorm en waterdun. Na dit kuurtje kap ik met medicijnen en ga ik over op een goed merk licht verteerbaar voer.
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: katertje 13 weken dunne ontlasting

Bericht door Chiquita98 »

Ah ok. De darmpjes van je kitten hebben zo'n opdonder gehad en de darmpjes zijn nog in de groei. Daarom duurt het vaak ook even voordat het meteen weer beter word. Bij balou was het ook een poosje om en om. Ik heb toen ook gewoon licht verteerbaar eten gegeven een paar weken en het ging steeds beter. Gaat vast helemaal goedkomen. Gelukkig voelt ie zichzelf wel fit en kan ie lekker spelen
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Gebruikersavatar
Juffie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 59
Lid geworden op: 23 jul 2012 22:10

Re: katertje 13 weken dunne ontlasting

Bericht door Juffie »

Zijn gedrag is mijn leidraad, zolang hij vrolijk, speels en actief is en genoeg eetlust heeft maak ik me niet zo'n zorgen. Ik hoop dat zijn darmen nui met de finidiar tot rust komen, en combinatie met het dieetvoer.
Gebruikersavatar
Ilovesiamesecats
Panter
Panter
Berichten: 553
Lid geworden op: 05 nov 2011 11:00

Re: katertje 13 weken dunne ontlasting

Bericht door Ilovesiamesecats »

Hmm ben het niet eens met de dierenarts, sorry. Het meest natuurlijke en dus het lichtst verteerbare is kant en klaar vers voer.
De campylobacter kan in een stukje kip zitten, of de kat krijgt het via jou.

Lucky 12-06-2011 Chocolat point Siamees
Pride 12-06-2011 Lilac Siamees
Saffie 27-03-2010 *24-05-2018 Red tabby OKH
Joepie aug. 1994-*29-07-2011
Gebruikersavatar
Juffie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 59
Lid geworden op: 23 jul 2012 22:10

Re: katertje 13 weken dunne ontlasting

Bericht door Juffie »

Ik heb tot nu toe geen rauw/vers vlees aangeboden. Bij mij is deze gelukkig uitgeroeid, toen ik besmet was spreken we over 5 jaar geleden. Ik zal je de details van mijn klachten besparen, maar ze dachten in het begin aan de hand van mijn klachten aan ernstige darmkanker. Ik heb geen symptomen van campylobacter dat verzeker ik ;-)

De dierenarts sprak in eerste instantie wél over kip met rijst vers maken en dat als volledig voer te geven maar gezien hij zo jong is haalt hij er volgens de arts niet al zijn benodigdheden uit. Ik ben natuurlijk geen dierenarts, maar bij jonge kinderen en baby's werkt dit verhaaltje net zo denk ik of gaat dat niet op?
Gebruikersavatar
Ilovesiamesecats
Panter
Panter
Berichten: 553
Lid geworden op: 05 nov 2011 11:00

Re: katertje 13 weken dunne ontlasting

Bericht door Ilovesiamesecats »

Ik heb een tijdje kip gegeven met een multivitamine die kocht ik bij Medpets.nl. Dan krijgt hij toch alles binnen. En als het goed is zou de kip maar tijdelijk zijn. Naast multivitaminen is het misschien ook handig meteen pro biotica mee te bestellen dat herstelt de darmflora.

De bacterie kan op allerlei manieren worden overgedragen heb ik begrepen en ik weet uit eigen ervaring helaas ook hoe agressief die bacterie is. Ik zou de tritrichomona parasiet toch ook niet vergeten, die heeft een speciale kuur nodig. Dan mag je het monster niet in de vriezer bewaren en ik geloof dat je van 5 dagen moest sparen. Ook bij Lucky leek het na de stomargyl beter gaan maar toch weer net niet. Ik kan me heel goed voorstellen hoe jij je nu voelt....


Lucky had vanavond weer een gecombineerde vlaai en hij had er nog in gestaan ook :ehand:

Lucky 12-06-2011 Chocolat point Siamees
Pride 12-06-2011 Lilac Siamees
Saffie 27-03-2010 *24-05-2018 Red tabby OKH
Joepie aug. 1994-*29-07-2011
Plaats reactie