katertje 13 weken dunne ontlasting

Forum voor vragen over overgeven, maagzuur, verstopping, diarree en andere spijvertering- en ontlastingproblemen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9340
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: katertje 13 weken dunne ontlasting

Bericht door castratenkoor »

Ontworming kun je beter bij de dierenarts halen in plaats van in de winkel.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Konijntje
Lynx
Lynx
Berichten: 149
Lid geworden op: 05 jun 2011 13:06

Re: katertje 13 weken dunne ontlasting

Bericht door Konijntje »

Wat een mooi kat zeg prachtig!!!
Ik bedoel het kost wat geld ik was 75 euro kwijt maar ik hoorde ook dat sommige DA 138 euro voor vragen dus dat loopt nog al uiteen.
Ik had het ook gedaan om niet te veel rotzooi aan mijn kat te geven want hij heeft nierfalen dus ik wilde uitsluitsel hebben.
En het was Finidiar hier pasta daar en dan ben ik ook 40 euries kwijt en wist nog niks want het hielp niet.

Nou ik duim voor je dat alles weer goed komt.

Groetjes Esther
Gebruikersavatar
Juffie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 59
Lid geworden op: 23 jul 2012 22:10

Re: katertje 13 weken dunne ontlasting

Bericht door Juffie »

Dank jullie wel hoor, daar kan ik zeker wat mee.
Voordat ik naar bed ging zat hij weer helemaal onder, weer onder de lauwe kraan gehouden (hij vindt het niet zo leuk maar nog liet hij het wel toe de schat) Dat was wel waterdun.
Ik keek zonet in de bak en er lag een "koeienvlaaitje" in de vorm van een drolletje, maar het was zeker niet meer waterdun.

Ik hoop echt dat het van de plotselinge wisseling van brokjes komt. Hoe lang duurt het ongeveer voordat kattendarmpjes daaraan gewend zijn? Ofwel, vanaf wanneer moet zijn ontlasting normaal zijn?
Dan weet ik wanneer ik aan de bel ga trekken.

Ik zag dat ik vergeten was te melden dat hij dinsdag zijn prikje heeft gehad. Hij is daardoor wel wat suffer en slaapt meer, maar als ik hem uitdaag om te spelen dan doet ie dat wel. Kan dat daarmee samenhangen? Prikjes en dunne ontlasting?
paasnini

Re: katertje 13 weken dunne ontlasting

Bericht door paasnini »

bij diarree op deze leeftijd (en met het warme weer van de afgelopen dagen) loop je wel veel risico op uitdroging.
Gebruikersavatar
Juffie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 59
Lid geworden op: 23 jul 2012 22:10

Re: katertje 13 weken dunne ontlasting

Bericht door Juffie »

Dat check ik iedere keer, hij drinkt heel goed en nat voer gaat er ook goed in. Bijna een heel blikje gourmet mousse aangelengd met water. Ik hou hem heel goed in de gaten
Gebruikersavatar
Juffie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 59
Lid geworden op: 23 jul 2012 22:10

Re: katertje 13 weken dunne ontlasting

Bericht door Juffie »

Om half 6 gaan we even naar de dierenarts, toch even laten nakijken want vertrouw het niet helemaal. :-(
paasnini

Re: katertje 13 weken dunne ontlasting

Bericht door paasnini »

Heel verstandig, sterkte.

Overigens kun je uitdroging niet aflezen aan hoevaak en -veel de kat drinkt.
zom te controleren til je vel omhoog bij nek/schouders en laat het weer los. Normaal sprint dat vel direkt terug en bij uitdroging zakt het langzamer terug.

Laat je even weten hoe het gegaan is?
Gebruikersavatar
Juffie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 59
Lid geworden op: 23 jul 2012 22:10

Re: katertje 13 weken dunne ontlasting

Bericht door Juffie »

uiteraard. Van dat velletje beetpakken wist ik, dat is met kinderen (met name baby's) net zo ;-) Dat bedoelde ik met het checken, op die manier dus.
Ik laat uiteraard weten hoe het is gegaan straks, dank je wel voor je medeleven.

net even zijn oude baasje gesproken, zij denkt dat het is omdat hij de darmpjes van zijn vader heeft en die zijn bij een pers gevoelig? (plots overgestapt op ander voer) Ze hebben hem voor het laatst ontwormd met 8 weken, grote kans dat het nu gewoon weer tijd is voor zijn wormenpasta?
Vanavond weten we meer...
paasnini

Re: katertje 13 weken dunne ontlasting

Bericht door paasnini »

Ik zou altijd wormenpilletjes zoals Milbemax gebruiken. En geen gevaarlijke middelen als Exil.
Gebruikersavatar
Juffie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 59
Lid geworden op: 23 jul 2012 22:10

Re: katertje 13 weken dunne ontlasting

Bericht door Juffie »

Nou, het bezoekje is niet voor niets geweest want bono had verhoging (39,2) en er zat ook wat bloed op de thermometer met ontlasting. Daar kon ze uit zien dat hij een flinke darmontsteking te pakken heeft. Hij moet 1 keer daags een half tabletje stormogyl slikken en dat tot en met dinsdag. Kuurtje van 5 dagen dus. Volgens de DA moet hij hier snel van opknappen. Als we geen verbetering merken dinsdagmiddag dan wordt de kuur nog een paar dagen verlengd. Mocht het in de tussentijd slechter gaan dan gelijk aan de bel trekken. Gelukkig eet en drinkt hij wel en zit nu weer even met mijn man te spelen. Hij heeft wel veel geslapen vandaag. Ik hoop dat het snel beter gaat met hem.

Dank je voor de tip paasnini, ik moet eerst dit kuurtje afmaken van de DA en daarna ontwormen. Anders is het even allemaal teveel voor zijn lijfje (prik, kuurtje én ontwormen in 1 week)
paasnini

Re: katertje 13 weken dunne ontlasting

Bericht door paasnini »

Verstandige dierenarts. Ik hoop dat de dierenarts Giardia in het achterhoofd houd, ik heb hier twee katten met bloederige ontlasting gehad door darm ontsteking. Darmontsteking kan goed het gevolg zijn van Giardia, als hij toch ontwormt moet worden zou ik met haar overleggen om Panacur te geven en dan tussendoor canicur voor de darmflora.
Gebruikersavatar
Juffie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 59
Lid geworden op: 23 jul 2012 22:10

Re: katertje 13 weken dunne ontlasting

Bericht door Juffie »

Ja is een aardige vrouw, goed gevoel bij!
Giardia dat is toch erg besmettelijk?

Ik heb de oude eigenaresse gesproken en het kitten wat nog bij hun thuis is, is niet ziek en de ouders ook niet. Ze hebben er nog twee (broertjes) bij iemand anders geplaatst en daar ging ze meteen navraag doen over hun ontlasting. Naar hun weten heeft Bono nooit "pindakaas-poep" gehad bij hun en geen van alle katten. Ze toont veel interesse en vindt het heel zielig voor Bono en wil graag op de hoogte gehouden worden. Ook lieve en betrokken mensen dus.

Mocht hij giardia hebben, kan het kuurtje deze dan uitroeien?? En is giardia besmettelijk voor mensen? (gezien ik en spastische darm heb moet ik overal erg mee uitkijken)
paasnini

Re: katertje 13 weken dunne ontlasting

Bericht door paasnini »

Ja het is besmettelijk voor zowel andere katten als voor mensen maar ik zou daar niet direkt van in de vlekken schieten. Ik heb 5 katten 3 van de 5 hadden wisselend klachten waarbij 2 van de 5 op andere momenten dezelfde klachten hadden als,jouw kitten. Alhoewel ik steeds vroeg of het geen Giardia was zijden 3 artsen nee (weekens/spoedartsen). Daarom allerlei onderzoeken gedaan (bloed/ ontlasting) de Giardiatest was niet volledig (1 dag ontlasting ipv 3) en ik ben het toen gaan behandelen als Giardia met Panacur en daarna waren alle katten weer in orde. Als Panacur niet werkt moet je nog een andere kuur doen.

Maar even niet op alles vooruitlopen. met een beetje geluk komt hij zovan de problemen af.
Gebruikersavatar
Juffie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 59
Lid geworden op: 23 jul 2012 22:10

Re: katertje 13 weken dunne ontlasting

Bericht door Juffie »

Ik hoop het zo, vind hem echt zo zielig! :( Hoe lang duurt het voordat de stromogyl aanslaat?
Gebruikersavatar
Juffie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 59
Lid geworden op: 23 jul 2012 22:10

Re: katertje 13 weken dunne ontlasting

Bericht door Juffie »

Arme Bono zat vanmorgen weer helemaal onder de poep: staart, achterpoten, eigenlijk zijn hele achterste. De kraan vindt hij nu niet leuk meer dus heb even gewacht tot de ontlasting wat harder was en heb de grootste brokken eruit geborsteld, daarna gewassen met een washandje babyshampoo en daarna met een andere natte washand de shampoo eruit gewassen en licht afgedroogd met handdoek en heel even gefohnd, ook dat werd hij zat. Op de kattenbak lagen vanmorgen 3 vlaaien pindakaas :-( Dus dat is enkel van de nacht.
Hij is deze ochtend wel speelser en had ook weer de energie om tot de bovenste verdieping van zijn krabpaal te klimmen :-) dus dat is dan wel weer positief. Dus qua ontlasting geen verandering, qua gedrag dan weer wel, iets alerter en speelser.

Zou ik ipv 1keer per dag gewoon 2 keer per dag nat voer geven ivm uitdrogen? Of is dit weer te belastend voor de darmen? En kan ik dan gewoon geven wat hij altijd krijgt aan nat voer (gourmet mousse) of zal ik bij de dierenwinkel van een premium merk natvoer halen?
Sorry dat ik zoveel vraag, ik weet het echt even niet meer. Wil het allerbeste voor hem kunnen doen!
Plaats reactie