geen ontlasting na behandeling ontstoken anaalklier

Forum voor vragen over overgeven, maagzuur, verstopping, diarree en andere spijvertering- en ontlastingproblemen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
LeniLeona
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 jun 2012 17:47

geen ontlasting na behandeling ontstoken anaalklier

Bericht door LeniLeona »

Hoi kattenliefhebbers! :grin:

Mijn kat Felix (14 jaar) is gisteren bij de DA geweest voor zijn ontstoken anaalklier. De klier is leeggehaald en ook is er wat ontlasting uit zijn darmen gehaald. Hij is nu aan de antibiotica tegen de ontsteking. Hij eet en drinkt goed, alleen wil het poepen niet lukken. Hij probeert het wel, maar er komt niets uit. De DA heeft gezegd dat hij het zelf weer moet gaan doen, anders kan de ontlasting zich ophopen en indrogen in zijn darmen en moet dit eruit gehaald worden d.m.v een klysma. Uiteraard wil ik dit voorkomen, omdat het arme beestje al genoeg te verduren heeft.

Ik geef hem normaal gesproken Royal Canin voer (harde brokjes), maar omdat de ontlasting hier wat hard van wordt heb ik hem gisteren en vandaag alleen wat gekookte koolvis gegeven. Volgens de DA wordt de ontlasting daar minder hard van. Ik wil hem heel graag helpen, alleen weet ik niet goed hoe. Ik had ergens gelezen dat wat melk aangelengd met water de stoelgang wat kan bevorderen, hetzelfde geldt voor room aangelengd met water. Aangezien Felix alleen water drinkt ben ik wat huiverig om dit te proberen i.v.m kans op diarree (lijkt me niet bevorderlijk voor zijn ontsteking).

Heeft iemand hier ervaring mee of wat tips en trucs waarmee ik ervoor kan zorgen dat het wat gemakkelijker wordt voor Felix??

Verder is zijn bloed gecontroleerd op ziektes en blijkt hij een schildklierafwijking te hebben. Daar krijgt hij medicatie voor waar we maandag mee gaan starten.

Alvast bedankt!
Een hond heeft een baas, een kat heeft personeel.
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9340
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: geen ontlasting na behandeling ontstoken anaalklier

Bericht door castratenkoor »

Ikzelf geef een kat met problemen met de stoelgang laxeermiddel, elke dag 2,5 AA - Laxulon.
Mijn Bram doet het er prima op.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
LeniLeona
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 jun 2012 17:47

Re: geen ontlasting na behandeling ontstoken anaalklier

Bericht door LeniLeona »

Bedankt voor de reactie! Ik heb AA- Laxulon gevonden op internet, ik kan alleen nergens vinden of dit invloed heeft op zijn ontsteking of antibiotica?
Een hond heeft een baas, een kat heeft personeel.
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9340
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: geen ontlasting na behandeling ontstoken anaalklier

Bericht door castratenkoor »

Het is puur een middel om de ontlasting gemakkelijker te laten passeren.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Plaats reactie