Kan een kat zoveel last hebben van een haarbal?

Forum voor vragen over overgeven, maagzuur, verstopping, diarree en andere spijvertering- en ontlastingproblemen.
Gebruikersavatar
patiani-guusje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 877
Lid geworden op: 21 nov 2010 11:10

Kan een kat zoveel last hebben van een haarbal?

Bericht door patiani-guusje »

Saar heeft nu in 2 weken tijd 2 x een paar dagen slechte eetlust gehad, en was ook minder actief.
Meteen de kriebels hier... Nu vond ik beide keren op de dag dat ze weer goed ging eten en normaal gedrag vertoont een haarbal. Kan een kat zo beroerd zijn van een haarbal? Ik heb hier helemaal geen ervaring mee behalve dat ik er heel af een toe eens een vond, maar invloed op de eetlust: Nooit! En is 2 x per maand een haarbal wel normaal? Nu wat Sarah hier wel het hele stel en verhaart ze zelf behoorlijk, dat wel.
Heb in de tussentijd wel al een afspraak voor dierenarts en bloedprikken gewoon om eea uit te sluiten.
Laat dan meteen naar het bultje van Tica kijken (ander topic)
Groetjes van mij en poezen Sarah, Tica, Floortje (IM Mickey, Poesje, Patiani, Guusje, Nina, Monty) En een poot van Luna en Sophie
Gebruikersavatar
GizmoenJiro
Huiskat
Huiskat
Berichten: 36
Lid geworden op: 05 mei 2012 12:18

Re: Kan een kat zoveel last hebben van een haarbal?

Bericht door GizmoenJiro »

een collega van mij had dit ook met haar kat. De DA had destijds tegen haar gezegd dat het wel eens vaker voorkomt en ze eventueel wat haarbal bevorderende brokjes kan geven. Verder zou kattengras ook kunnen helpen als je dat nog niet gebruikt.
Gebruikersavatar
patiani-guusje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 877
Lid geworden op: 21 nov 2010 11:10

Re: Kan een kat zoveel last hebben van een haarbal?

Bericht door patiani-guusje »

Kattengras heb ik inderdaad staan, zal morgen bij de da ook eens advies vragen. Is volgens mij ook een of andere haarbalpasta te koop..