Katje 1 jaar constant gezondheidsproblemen

Forum voor vragen over overgeven, maagzuur, verstopping, diarree en andere spijvertering- en ontlastingproblemen.
Plaats reactie
sannee
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 apr 2012 19:28

Katje 1 jaar constant gezondheidsproblemen

Bericht door sannee »

Hoi,

Weet iemand wat er aan de hand is met mijn katje? Zijn het allemaal van elkaar losstaande klachten of is er iets anders aan de hand? Dierenarts kon er niet veel over zeggen.

Vorig jaar een katje gekocht op marktplaats. Ouder zijn allebei halve Main Coons. Mijn moeder heeft haar opgehaald en gezegd dat het een leuk nest was, heel erg speels. De vrouw die haar verkocht vertelde wel dat er in het nestje daarvoor een kitten was doodgegaan. De kittens waren ook niet allemaal even groot (ik las op een site dat dit kan duiden of een aandoening (FIP ?))..
De eerste paar weken heeft ze nonstop diaree gehad. Gelukkig ging dit vanzelf weer over.
Een paar weken later kreeg ze een oorontsteking. Vrij heftig. Ging na een antibioticakuur en zalfje ook weer over.
Ze eet al zolang ik haar heb heel erg weinig waardoor ze niet groeit. Ze ziet er nu nog uit als een paar weken oude kitten (zeker vergeleken met mijn andere kat die even oud is). Ze is ook heel mager want je voelt de botten uitsteken. Ik denk dat ze ondergewicht heeft...
Het lijkt of ze problemen heeft met slikken want ze likt nat voer op en daarna moet ze hoesten net als na het drinken. Aan de andere kant eet ze wel gewoon brokjes (wel heel weinig).

Ze moet vaak kokhalzen na eten drinken en ze geeft ook soms over.
Nu heeft ze een troebel oogje. Er ligt een soort vliesje op.

Ten slotte wil ik wel zeggen dat ze ondanks al die rare dingentjes heel erg vrolijk en speels is. Ze gedraagt zich niet ziek...

Komt het iemand bekend voor?
falkosan
Huiskat
Huiskat
Berichten: 77
Lid geworden op: 20 apr 2012 19:05

Re: Katje 1 jaar constant gezondheidsproblemen

Bericht door falkosan »

al naar een andere DA geweest?
Gebruikersavatar
catsini
Poema
Poema
Berichten: 266
Lid geworden op: 06 mar 2011 14:03

Re: Katje 1 jaar constant gezondheidsproblemen

Bericht door catsini »

inderdaad, ga naar een andere dierenarts, voor een second opinion.
2 zien en weten meer als 1.
dat is erg, zoveel klachten, niets te vinden.
dat kan niet, er is wat aan de hand!
maar wat?

groetjes, Catsini.
I'll Stay here forever, Winny* en Miets* Patty en Moessey....
paasnini

Re: Katje 1 jaar constant gezondheidsproblemen

Bericht door paasnini »

Heeft Katje een opgezet buikje?
paasnini

Re: Katje 1 jaar constant gezondheidsproblemen

Bericht door paasnini »

Oei het blijft wel heel stil :-(
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Katje 1 jaar constant gezondheidsproblemen

Bericht door Chiquita98 »

Hele vage klachten. Je denkt dat ze ondergewicht heeft....heb je dat ook nagevraagd bij de dierenarts?
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5453
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Katje 1 jaar constant gezondheidsproblemen

Bericht door nellebel »

naar de DA. en laten checken op FIV en FELV. er is duidelijk iets mis met de weerstand van het beestje.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
lunetuesday
Huiskat
Huiskat
Berichten: 80
Lid geworden op: 14 mei 2012 15:50

Re: Katje 1 jaar constant gezondheidsproblemen

Bericht door lunetuesday »

Laat ook de nierwaarden meenemen in een bloedonderzoek, afvallen en overgeven is voor een kat van die leeftijd echt niet normaal. Dit klinkt inderdaad niet goed!
Groetjes van Marjolein. :D
Mijn dikke tut (ex-zwervertje) Ronja, 4 jaar.

In loving memory: mijn allermooiste babygrietje Kyra van 4,5 jaar.
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Katje 1 jaar constant gezondheidsproblemen

Bericht door Chiquita98 »

Bericht is al van 27 april. Ik snap dat niet dan kom je hier voor advies en verder laat je dan niks meer horen. Bah waar doen we het dan nog voor???
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Plaats reactie