Poes plast niet

Forum voor vragen over overgeven, maagzuur, verstopping, diarree en andere spijvertering- en ontlastingproblemen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Melvin1989
Huiskat
Huiskat
Berichten: 37
Lid geworden op: 02 apr 2012 13:26
Locatie: Lichtenvoorde (Gld)

Poes plast niet

Bericht door Melvin1989 »

Onze poes van net een jaar plast geloof ik niet meer. We kunnen in ieder geval geen plasjes in de kattenbak vinden. Een paar weken geleden zijn we bij de DA geweest om te enten. Deze heeft meteen gekeken of alles in orde was, en op ontstoken tandvlees na was ze dit ook. Verder eet ze goed en drinkt ook wel goed (iedere dag moeten we water bijvullen). Wel heeft ze nu sinds we haar hebben een keer of 5 overgegen. Hier hebben we het ook met de dierenarts over gehad. Deze raadde ons aan om een tijdje alleen brokken te geven. Maar ze heeft in die tijd ook nog 2 keer overgegeven. Ook ligt ze meer in haar mandje dan normaal. Overdag komt ze echter wel een flinke periode spelen.. Maar dat ze niet plast baart mij eigenlijk meer zorgen.. Heeft iemand hier ervaring mee? Of kan iemand vertellen wat ik het beste kan doen?
April 14-04-2011
Lano 04-09-2012
manon3

Re: Poes plast niet

Bericht door manon3 »

Ik kan je maar 1 advies geven: Zo snel mogelijk naar de dierenarts gaan !!
Er kan een verstopping in de urineleiders/urinewegen zijn opgetreden en dat is levensgevaarlijk!
Dus ga alsjeblieft zo snel mogelijk naar de DA.
Gebruikersavatar
Melvin1989
Huiskat
Huiskat
Berichten: 37
Lid geworden op: 02 apr 2012 13:26
Locatie: Lichtenvoorde (Gld)

Re: Poes plast niet

Bericht door Melvin1989 »

Ze lijkt er verder heel rustig onder.. Slaapt verder goed etc. Maar ik zal morgen afspraak maken bij de DA
April 14-04-2011
Lano 04-09-2012
Gebruikersavatar
Melvin1989
Huiskat
Huiskat
Berichten: 37
Lid geworden op: 02 apr 2012 13:26
Locatie: Lichtenvoorde (Gld)

Re: Poes plast niet

Bericht door Melvin1989 »

Kleine update:

Ze heeft zojuist een plas gedaan!

Maar het baart me dan alsnog dat het de laatste tijd zo weinig is! Hiervoor plaste ze namelijk meer dan dat ze poepte..
April 14-04-2011
Lano 04-09-2012
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5453
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Poes plast niet

Bericht door nellebel »

evengoed naar de DA. het kan zijn dat de blaas nu zo vol is dat er langs de verstopping en klein beetje eruit is gestroomd. geen risico nemen, naar de DA
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
paasnini

Re: Poes plast niet

Bericht door paasnini »

Helemaal eens, dan kan de dierenarts ook direkt naar het tandvlees kijken of dat al beter is, je wil ook niet dat dat nu al erger word.
Gebruikersavatar
Melvin1989
Huiskat
Huiskat
Berichten: 37
Lid geworden op: 02 apr 2012 13:26
Locatie: Lichtenvoorde (Gld)

Re: Poes plast niet

Bericht door Melvin1989 »

Nou.. We hebben de DA gebelt.. April is te vitaal om last te hebben van een verstopping of iets.. Waarschijnlijk is het gewoon een verwend beest dat te eigenwijs is om een plasje te doen.. We hebben 1 kattenbak. De DA zei dat je normaal alle katten moet tellen +1 kattenbak. Het kan zijn dat de bak welke we nu hebben vreemd ruikt of iets waardoor ze er niet wil plassen. Met een tweede kattenbak zou dit probleem opgelost moeten zijn.
April 14-04-2011
Lano 04-09-2012
manon3

Re: Poes plast niet

Bericht door manon3 »

Melvin,wat je DA zegt is inderdaad waar over die kattenbak.Bij 1 kat moet je inderdaad 2 kattenbakken in huis hebben.
Maar wat vreemd dat ze te eigenwijs is om op de bak te gaan.Hoelang heeft jouw poes dan niet geplast??
Gebruikersavatar
Melvin1989
Huiskat
Huiskat
Berichten: 37
Lid geworden op: 02 apr 2012 13:26
Locatie: Lichtenvoorde (Gld)

Re: Poes plast niet

Bericht door Melvin1989 »

Ja dat wisten wij niet.. We wonen in een appartement wat bestaat uit een woonkamer/keuken, slaapkamer, logeerkamer, badkamer en een kamer waar we de was hebben hangen, pc hebben staan etc. Op de slaapkamers wil ik geen kattenbakken hebben staan.. Alles is gelijksvloers dus wij dachten dat 1 genoeg was.. Maar ik denk dat ze nu een week, misschien twee weinig tot niet plast.. Maar beweegt volop, poept goed, drinkt goed, eet goed, slaapt goed dus tja.. Het is een Brit, dus wel beetje eigenwijs.
April 14-04-2011
Lano 04-09-2012
Plaats reactie