Kitten blijft brood mager

Forum voor vragen over overgeven, maagzuur, verstopping, diarree en andere spijvertering- en ontlastingproblemen.
Plaats reactie
Justus
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 mar 2012 13:56

Kitten blijft brood mager

Bericht door Justus »

Hoi
mijn zoon heeft de dag voor sinterklaas een zwarte kitten gevonden bij de bushalte midden op het platte land, ik heb hem met kitten en al opgehaald, een vrouwtje en ik schatte haar dat moment een week of 7
We hebben advertenties geplaats maar geen eigenaar heeft zich gemeld en we hebben haar dus maar gehouden ..
Nu denken we dat ze daar gewoon de auto is uit gegooid wie weet, het was niet een wild katje , want ze ging direct op de kattenbak..
Ze was heel mager met een heel dik buikje en eigelijk de zelfde dag kotste ze er een bult spoelwormen uit , dat is echt goor, we zijn gelijk naar de dierenarts gedaan en daar heeft ze ontwormings pasta gekregen , de volgende dag kwam er nog wat uit en ze is er echt heel ziek van geweest ..
Ze kan geweldig opschieten met oze eigen kat, is heel bewegelijk en als ze speelt met een plastic frisdrank fles dop (haar favorier) is ze echt een ongeleid projectiel, daarna slaapt ze , lijkt niets mis mee maar ze blijft zo verschrikkelijk mager , eet, drinkt goed ik kan niets bijzonders in de kattenbak vinden
Ze heeft ook al antiworm pilletjes gehad , en we hebben niets meer gevonden daarna

iemand dieeën wat dit kan zijn ?
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5460
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Kitten blijft brood mager

Bericht door nellebel »

krijgt ze speciaal kittenvoer? hierin zitten meer bouwstoffen en voedingsstoffen die een kitten nodig heeft voor de groei en ontwikkeling. vooral jouw kitten omdat ze nog zo jong was. .anders misschien eens met je DA overleggen. kittens moeten wel vaker ontwormd worden als volwassen katten dus mogelijk dat er nog of weer wormen zijn. als het dat niet is kan ze misschien wat verrijkend voer krijgen tijdelijk.
tja en misschien blijft het wel altijd een schriel kipje. heb zelf ook zo'n schriel kipje gehad. onze flippie was klein met lange poten (misgroeid door de slechte start die ze heeft gehad). die woog met 1 jaar net 2 kilo. en gijs en guusje wogen al meer met 5 maanden. soms zit het gewoon in de bouw van het beestje.
en ze eet en drinkt goed dus echt lichamelij klijkt het me dan ook niet.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Justus
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 mar 2012 13:56

Re: Kitten blijft brood mager

Bericht door Justus »

nellebel schreef:krijgt ze speciaal kittenvoer? hierin zitten meer bouwstoffen en voedingsstoffen die een kitten nodig heeft voor de groei en ontwikkeling. vooral jouw kitten omdat ze nog zo jong was.
Ik heb haar inderdaad wat extra dingetjes gegeven maar ze blijft mager , misschien dat het komend voorjaar wat beter wordt..
.anders misschien eens met je DA overleggen. kittens moeten wel vaker ontwormd worden als volwassen katten dus mogelijk dat er nog of weer wormen zijn. als het dat niet is kan ze misschien wat verrijkend voer krijgen tijdelijk.
Ze eet prima en er is verder ook niks , ze is nu 4 maanden en heeft elke maand een wormen pil gehad, ik wil dat ook niet TE vaak doen omdat ze zo mager is , het is tenslotte troep die ze daar mee binnen krijgt ..
Zwak is ze zeker niet, het is een en al energie het is voortdurend een stampede door de kamer als die twee elkaar achterna zitten en even daarna ztten ze elkaar te wassen .. en als het nodig is ga ik er wel mee naar de dieren arts maar aangezien ik het ook niet breed heb probeer ik eerst zo eens een verklaring te vinden
tja en misschien blijft het wel altijd een schriel kipje. heb zelf ook zo'n schriel kipje gehad. onze flippie was klein met lange poten (misgroeid door de slechte start die ze heeft gehad). die woog met 1 jaar net 2 kilo. en gijs en guusje wogen al meer met 5 maanden. soms zit het gewoon in de bouw van het beestje.
en ze eet en drinkt goed dus echt lichamelij klijkt het me dan ook niet.
Wellicht heeft ze toch wel een beetje een "knoei" gehad daar in de vrieskoude voor mijn zoon haar vond en moeten we gewoon afwachten, ze heeft er duidelijk geen last van ...
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Kitten blijft brood mager

Bericht door Adriana »

je dierenarts heeft convalescence van RC of a/d van Hills. dat zijn aansterkvoeren met hoog calorische waarde. maar het kan ook zijn dat het de bouw is en dat ze niet veel groter meer wordt. wat aardig dat jullie je over haar hebben ontfermd en hebben 'gered' en wat leuk dat ze zo speels is. wat rauw kippe-of kalkoenvlees is ook wel goed om aan te sterken. gelukkig eet en drinkt ze goed en voor je andere kat is het een regelrechte aanwinst zo'n lief maatje.

en missch even met je da overleggen of ze alsnog missch nog geent moet worden, want als ze zo mager was en vol met wormen zat, dan denk ik dat de rest van de verzorging er bij haar eerste 'baasje' ook bij in geschoten is..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Justus
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 mar 2012 13:56

Re: Kitten blijft brood mager

Bericht door Justus »

Adriana schreef:je dierenarts heeft convalescence van RC of a/d van Hills. dat zijn aansterkvoeren met hoog calorische waarde. maar het kan ook zijn dat het de bouw is en dat ze niet veel groter meer wordt. wat aardig dat jullie je over haar hebben ontfermd en hebben 'gered' en wat leuk dat ze zo speels is. wat rauw kippe-of kalkoenvlees is ook wel goed om aan te sterken. gelukkig eet en drinkt ze goed en voor je andere kat is het een regelrechte aanwinst zo'n lief maatje.
Zonder in detaills te willen treden, we hebben 30 euro per week om van te eten , ik kan niet naar een dierenartes omdat dit al vaak mijn hele week geld opslokt of zelfs meer, ik zal haar ook moeten laten sterilliseren en dat is ook een financieel probleem..
en missch even met je da overleggen of ze alsnog missch nog geent moet worden, want als ze zo mager was en vol met wormen zat, dan denk ik dat de rest van de verzorging er bij haar eerste 'baasje' ook bij in geschoten is..
Ik hoop hier een beetje advies te krijgen waarmee ik kan voorkomen dat ik met mijn katten naar de dierenarts moet . als het nodig is dan doe ik het natuurlijk wel
Gebruikersavatar
Sifra
Tijger
Tijger
Berichten: 1048
Lid geworden op: 22 feb 2012 22:17
Locatie: Zuid-Holland

Re: Kitten blijft brood mager

Bericht door Sifra »

Als je in het werkgebied van Dierenbescherming Rijnmond woont, kun je misschien gebruik maken van de Minimax Dierenarts voor mensen met een moeilijke financiële situatie.
http://www.asielenrijnmond.dierenbesche ... oorwaarden
Ook elders komt het voor dat een Dierenbeschermingsafdeling bijspringt als het om sterilisatie/castratie gaat. Oriënteer je eens in je omgeving.
A dog is a dog, a bird is a bird, a cat is a person. (Mugsy Peabody)
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Kitten blijft brood mager

Bericht door Adriana »

goed dat je aangeeft dat je financiële middelen heel erg beperkt zijn.
wat betreft de castratie van je zwarte muisje kun je missch contact opnemen met het dichtstbijzijnde asiel en daar uitleggen dat jullie je over haar ontfermd hebben en vragen of de castratie via hun dierenarts kan worden uitgevoerd.
missch kunnen ze je daar ook voer en andere middelen met reductie leveren. k wil je waarschuwen voor het allergoedkoopste voer van bijv de Aldi's, Actions e.d. daar zit heel veel graan in en kan bij erg veel katten blaasgruis veroorzaken omdat de urine dan niet genoeg wordt aangezuurd.
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5460
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Kitten blijft brood mager

Bericht door nellebel »

de meeste artsen vragen geen geld voor tel overleg, maar dat zou ik eerst even checken bij je DA. altijd handig om van te voren te weten.
Verder hebben ze bij ons meestal wel aanbiedingen mbt castreren. nu is het ook weer castratiemaand en krijg je flinke kortingen.
Trouwens kreeg je geen tegoedbon van het asiel? heb zelf ervaring met 2 asiels en bij beide krijg je een tegeodbon als het kitten nog te klein is bij aankoop en nog niet gecastreerd is.
goed voer voorkomt veel medische problemen, en katten hebben er meestal minder van nodig. ik gebruik RC en heb eigenlijk altijd wel voordeel verpakkingen of kortingsbonnen.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Justus
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 mar 2012 13:56

Re: Kitten blijft brood mager

Bericht door Justus »

nellebel schreef:de meeste artsen vragen geen geld voor tel overleg, maar dat zou ik eerst even checken bij je DA. altijd handig om van te voren te weten.
Verder hebben ze bij ons meestal wel aanbiedingen mbt castreren. nu is het ook weer castratiemaand en krijg je flinke kortingen.
Trouwens kreeg je geen tegoedbon van het asiel? heb zelf ervaring met 2 asiels en bij beide krijg je een tegeodbon als het kitten nog te klein is bij aankoop en nog niet gecastreerd is.
goed voer voorkomt veel medische problemen, en katten hebben er meestal minder van nodig. ik gebruik RC en heb eigenlijk altijd wel voordeel verpakkingen of kortingsbonnen.
Asiel ? Ik heb haar niet bij een asiel vandaan, en het is een vrouwtje en we hebben haar plm 6-7 weken oud helemaal verkleumd door de vrieskou gevonden bij een bushalte
Ik woon in noordwest friesland ik weet hiet niet eens een asiel in de buurt, we hadden hier wel iemand van de direnbescherming in de buurt maar die is overleden en ik weet niet witr dat heeft over genomen , of dat wel is over genomen. maar je brengt me wel op een idee ..
mijn moeder heeft eens een poesje naar de direnbescherming gebracht en toen er niemand om kwam, heeft ze het poesje (inmiddels gesteriseerd) weer terug "gekocht" misschien dat ik het op zoń manier kan spelen , ik wil haar niet kwijt omdat ze echte maatjes is geworden met onze kat die we al hadden
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Kitten blijft brood mager

Bericht door Adriana »

http://www.dierenplaats.nl/dierenasiel/c/friesland/
overzichtje dierenasiels en opvang in friesland, hopelijk zit er iets in je buurt ;-)

hier staan ook de weblinks bij van de contactpunten van de Dierenbescherming (via het rechtermenu) voor de provincie Friesland
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Mimosa
Huiskat
Huiskat
Berichten: 43
Lid geworden op: 08 sep 2011 14:07
Contacteer:

Re: Kitten blijft brood mager

Bericht door Mimosa »

Met welke middelen is ze ontwormd ? Er zijn namelijk verschillende soorten wormen en niet elk middel werkt tegen alle wormen.

Ik heb hier een opvangpoesje wat zeer goed at en toch redelijk mager was, ze is op haar vorige adres 3x ontwormd in korte tijd, zelfs door de dierenarts en alleen met middelen die door de dierenarts waren voorgeschreven.
Ze kwam hier en na 1 dag zag ik al dat ze lintworm had. Toen ik navroeg met welke middelen ze dan ontwormd was bleek dat het ging om middelen die alleen werkten tegen spoelwormen en niet tegen lintworm.

Met een middel als Milbemax, Mansonil all worm of Profender zou je wel alle wormen moeten ondervangen.

Voor de sterilisatie zul je waarschijnlijk nu al wat moeten gaan sparen.
Groetjes van mij en Ernesto, Mimosa, dEUS en Flynn
Plaats reactie