Kat 1 jaar en erg ziek

Forum voor vragen over overgeven, maagzuur, verstopping, diarree en andere spijvertering- en ontlastingproblemen.
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Kat 1 jaar en erg ziek

Bericht door Anne »

Wat verschrikkelijk zeg, een operatie voor niks achteraf en nu weet je nog steeds niet waarom hij zoveel pijn heeft en ziek is geworden, wat een nachtmerrie. Heel veel sterkte. Mijn duimen draaien nog steeds!!
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Catfish
Tijger
Tijger
Berichten: 1194
Lid geworden op: 27 jan 2010 23:06
Locatie: Twente

Re: Kat 1 jaar en erg ziek

Bericht door Catfish »

Wat een ellende voor jou en Charlie..... Wat Anne en de anderen zeggen, een overbodige operatie en nog niks weten....... Ik hoop dat je goed nieuws krijgt en dat de bloedonderzoeken gedaan hebben!
Heel veel sterkte, ook ik duim, en een neusje van de 4 jongens hier!
Groetjes van Stella
*Bonk*kopjes van Zorro, Snoopy, Mr Bean
Lebber van hond Marra
Gebruikersavatar
roelfiekuiper
Huiskat
Huiskat
Berichten: 73
Lid geworden op: 24 jan 2012 15:33
Locatie: oude pekela

Re: Kat 1 jaar en erg ziek

Bericht door roelfiekuiper »

hey,
Ik heb gisteravond nog evene gebeld en volgens de assistente ging het goed met hem hij was wakker en zat rustig om zich heen te kijken.
Helaas kan ik dat niet controleren ben blij als ik hem vandaag mag halen en dat hij tenminste weer eet.
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5464
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Kat 1 jaar en erg ziek

Bericht door nellebel »

ben benieuwd hoe het nu met hem gaat. als hij maar heeft gegeten en gedronken, dan kan hij vrij snel aansterken. vind het ook raar dat ze er niks mee doen dat hij geen ontlasting heeft.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Kat 1 jaar en erg ziek

Bericht door Adriana »

k voel met je mee en kan me voorstellen dat je even niet weet wat je moet doen..
als hij sindsdien aan een infuus heeft gelegen dan heeft hij in ieder geval genoeg vocht binnen. inderdaad vreemd dat ze geen waardes bloedonderzoek hebben..
neem aan dat je vanmorgen een uitgebreid gesprek met de da hebt over alle vermoedens en verder mogelijke oorzaken.

is het nu zeker dat hij geen folie nergens meer in zijn lijf heeft?
ik weet niet of je dat soort folie op een echo kunt zien..

wat ik nog meer kan bedenken: vraag vanmorgen even of ze op een rijtje willen zetten wat hij gehad heeft aan medicatie en andere middelen zoals eventueel ab, pijnstilling etc. en dan met de stof- of merknamen. ik weet niet of ze de rekening zover zullen specificeren en dat is altijd handig eventueel voor later.

hij had ondertemperatuur, is doodziek en wil niet eten.. tegen een virusinfectie is weinig te doen, alleen uitzieken.
kan hij buiten nog meer binnen gekregen hebben naast het vlees met folie?
je kunt hem gaan spuitjevoeren met verdunde Hills a/d of convalescence van RCanin..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
roelfiekuiper
Huiskat
Huiskat
Berichten: 73
Lid geworden op: 24 jan 2012 15:33
Locatie: oude pekela

Re: Kat 1 jaar en erg ziek

Bericht door roelfiekuiper »

is het nu zeker dat hij geen folie nergens meer in zijn lijf heeft?
ik weet niet of je dat soort folie op een echo kunt zien..
Ja dat is volgens de dierenarts zeker.
Op een echo is dat heel moeilijk te zien en ikdenk dat ze daarom ook direct geopereerd hebben ipv echo, maar ja dan hadden ze ook nog een gastro kunnen doen lijkt mij.

Ik heb vanmorgen om 9.00 gebeld en de assistente kon mij niets vertellen ook niet hoe hij de nacht door was gekomen.Da was hem nu aan het nakijken en zou mij dan bellen.

Als ik om 10 uur nog niets heb gehoord bel ik zelf maar weer eens.

Ik hoop toch zo dat hij gegeten heeft...
paasnini

Re: Kat 1 jaar en erg ziek

Bericht door paasnini »

catsini schreef:ik zou het niet durven, om het rauw te geven!
geen rauwe kip, geen rauw varkensvlees.
is altijd voor gewaarschuwd, maar ja, dat moet iedereen zelf weten.
ik ga op veilig eten,


groetjes, Catsini
Even een late reactie maar heb jij een kat buiten wel eens zijn vogeltje eerst zien koken ;-)
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5464
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Kat 1 jaar en erg ziek

Bericht door nellebel »

heb je al nieuws?
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
roelfiekuiper
Huiskat
Huiskat
Berichten: 73
Lid geworden op: 24 jan 2012 15:33
Locatie: oude pekela

Re: Kat 1 jaar en erg ziek

Bericht door roelfiekuiper »

Net weer contact met de dierenarts gehad, nou ja de assistente dat de behandelende arts kwam om 11 uur om hem te onderzoeken.
Hij heeft nog niets gegeten dat baart me nu toch wel erg veel zorgen.
Een positief kantje hij blert de hele boel bij elkaar en is erggggg boos zodra iemand de hand in zijn hok steekt grijpt hij ze met 4 poten en bek hahaha.
Zo ken ik hem toch wel weer qua gedrag lief voor bekenden agressief naar vreemden of mensen die hij niet mag.
Maar dat niet eten... ik kan wel janken.
Om 11 uur toch maar even pittig gesprek met da hebben wou dat ik zelf auto/roijbewijs had was ik er nu nog heen gegaan.
Moet wachten tot m'n vader mee kan rijden vanmiddag. :(
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Kat 1 jaar en erg ziek

Bericht door Adriana »

goed teken dat hij zo energiek is dat hij vreemden aanvalt. en hij zal zijn omgeving erg missen.
wat ook nog zou kunnen zijn dat hij in eetstaking is omdat hij beroerd is geweest van erg veel vlees en missch ook folie..
katten kunnen geestelijk behoorlijk van slag raken door gevechten, grote schrik, erg negatieve ervaringen..
en stoppen dan bijvoorbeeld met eten en we hebben daar een aantal voorbeelden van op het forum. ik heb hier zelf een herplaatskater rondlopen zonder eetreflex en het lukt al drie jaar niet om hem regelmatig en rustig aan het eten te krijgen. drinken doet ie ook nauwelijks..
zijn zus Mies drinkt helemaal niet zelf en dat is allemaal veroorzaakt door slechte behandeling bij hun vorige baasjes.
Enzo krijgt hoogcalorisch voer en regelmatig spuitjedrinken en soms spuitjevoeren. en destress van huisdierendokter en daar doet ie het goed op. dat verlaagt angstdrempels zodat hij intussen ander gedrag kan aanleren.
k denk dat als er niks lichamelijks met Charlie verder aan de hand is en uit het bloedonderzoek verder ook niks verontrustends komt.. dat hij ook wel weer zal gaan eten. hij heeft voorbeelden aan je andere katzels genoeg. en missch wat telizen van de da of destress van huisdierendokter. we hebben met beide middelen die plantaardig en niet verslavend zijn goeie ervaringen op het Forum.
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
roelfiekuiper
Huiskat
Huiskat
Berichten: 73
Lid geworden op: 24 jan 2012 15:33
Locatie: oude pekela

Re: Kat 1 jaar en erg ziek

Bericht door roelfiekuiper »

Een wonder is gebeurd.
Charlie eet weer.

Dierenarts heeft mij net gebeld.
De dierenarts kon hem aaien en zelfs knuffelen (deze da had hij al meerdere keren gezien) Hij zet hem een bakje vlees voor en ja hoor hij begint te eten.

Da heeft hem nog helemaal nagekeken en kan niets afwijkends vinden.
Verklaring van de dierenarts is dat door het vele braken zijn spijsvertering stil is komen te liggen en eigenlijk doordat bij de operatie zijn maag "gemasseerd" is is alles weer op gang gekomen.

Een flinke aanval van een virus/griep waar hij zelf niet van herstelde en even extra ondersteuning nodig had.

Wat ben ik blij en opgelucht zeg.
Bedankt voor alle lieve reacties en het meedenken :pdtura: :pdtura:
Gebruikersavatar
catsini
Poema
Poema
Berichten: 266
Lid geworden op: 06 mar 2011 14:03

Re: Kat 1 jaar en erg ziek

Bericht door catsini »

Wat een geluk, ben blij dat alles goed is met je katertje.

Groetjes, Catsini
I'll Stay here forever, Winny* en Miets* Patty en Moessey....
Gebruikersavatar
catsini
Poema
Poema
Berichten: 266
Lid geworden op: 06 mar 2011 14:03

Re: Kat 1 jaar en erg ziek

Bericht door catsini »

even een late reactie maar heb jij een kat buiten wel eens zijn vogeltje eerst zien koken
het gaat over rauw varkensvlees, dat is een heel verschil, niet goed gelezen misschien?
I'll Stay here forever, Winny* en Miets* Patty en Moessey....
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Kat 1 jaar en erg ziek

Bericht door Chiquita98 »

Fijn dat het goed gaat met Charlie! Mag je hem vandaag weer mee naar huis nemen?
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5464
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Kat 1 jaar en erg ziek

Bericht door nellebel »

goed nieuws, en nu aan het eten houden. ik weet dat mijn nellie nadat ze verstopt was geraakt ook niet wilde eten. ik ben toen naar de DA gegaan en bij mij wilde ze toen wel weer eten. ook door trauma van verstopping gestopt en bij vreemden at die echt niet. ik kreeg haar gelukkig toen snel mee naar huis omdat ze thuis toch beter at.
en misschien ook wat adriana zegt, zolang hij moeilijker eet even bijvoeren met spuitje. stofwisseling van een kat is erg gevoelig en kan ernstige klachten veroorzaken, terwijl ze ook relatief snel kunnen opknappen als ze weer eten.
go charlie go, komop jongen
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Plaats reactie