Kat 1 jaar en erg ziek

Forum voor vragen over overgeven, maagzuur, verstopping, diarree en andere spijvertering- en ontlastingproblemen.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11244
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Kat 1 jaar en erg ziek

Bericht door Adriana »

ben heel erg benieuwd hoe het met Charlie is en geen bericht is soms geen goed teken.
hoop van harte dat het meevalt en al onze pootjes (= 3x 4 en 1x 2) zijn aan het duimen!

dit is geen Aujeszky-topic en begrijp even niet waarom het artikel uit de WHG-bibliotheek wordt aangehaald.
daarin wordt bevestigd dat Nederland al tig jaar Auj-vrij is maar dat er een discussie met varkenshouders is om dus voortaan ook maar niet meer te enten..
maar @cats, daar gaat het hier toch helemaal niet om?
de kans dat het dunne plasticfolie de veroorzaker van de ellende is, is veel groter dan mogelijk foute stofjes in het varkensvlees..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
roelfiekuiper
Huiskat
Huiskat
Berichten: 73
Lid geworden op: 24 jan 2012 15:33
Locatie: oude pekela

Re: Kat 1 jaar en erg ziek

Bericht door roelfiekuiper »

hoi hier ben ik weer gisteren kon ik niet meer reageren want ik was an het werk.
Charlie is gisteravond nog met man lief terug naar de dierenarts geweest.
Een andere dan 'smiddags.
Deze heeft hem goed bevoeld geluisterd etc.
Hij is er achter gekomen dat charlie vooral pijn aangeeft op het midden van de rug en dan richting de buik.
Vanmiddag om half 2 gaan we voor een echo en bij geen duidelijke afwijkingen bloedonderzoek.
Dus vanmiddag update
Hij is gelukkig wel goed de nacht doorgekomen.
Bij het bevoelen van de darmen vertelde de da dat hij op het eerste gevoel normale darmen met normale ontalsting voelde dus geen uitstulpingen of hele harde ontlasting.
Maar zoals zonet dus gezegd worden vanmiddag alle organen in beeld gebracht.Dus nog lager wachten.
Ik zou graag een foto toevoegen maar heb geen flauw idee hoe.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11244
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Kat 1 jaar en erg ziek

Bericht door Adriana »

ha, gelukkig! en goed de nacht doorgekomen!
we gaan nog even door met duimen maar dit klinkt al beter/grondiger. er is dus wel iets met pijn.. en nog geen ontlasting gezien ... (neem dat hij even niet naar buiten mag..)
vanmiddag echo en eventueel bloedonderzoek. en ik begrijp dat hij niet meer zo hondsberoerd is?

http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... f=5&t=3647
http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... f=5&t=1922
foto-album kun je met een berichtje aanvragen bij Admin. als je 10 inhoudelijke berichten hebt geplaatst en de stap-voor-stap fotohandleiding voor t plaatsen van bv avatar-foto.. ;-)
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
roelfiekuiper
Huiskat
Huiskat
Berichten: 73
Lid geworden op: 24 jan 2012 15:33
Locatie: oude pekela

Re: Kat 1 jaar en erg ziek

Bericht door roelfiekuiper »

hij heeft vanacht nog 1 keer overgegeven wil nog niets eten/drinken.
Dus nog wel hondsberoerd hij mag zeker niet eerder weer naar buiten tot hij weer helemaal zichzelf is.
Helaas nog geen ontlasting gehad maar hij heeft heel duidelijk buikpijn.
Zoals hij daar ligt hij ligt normaal op zijn zij of rug te slapen hij ligt nu helemaal in elkaar gedoken met 4 poten onder zijn lijvie.
Maak me nu toch wel erg veel zorgen hoor.
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5434
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Kat 1 jaar en erg ziek

Bericht door nellebel »

bah wat vervelend en dan moet je ook nog tot vanmiddag wachten. hoop echt dat ze iets zien en hem meteen kunnen helpen. toch een verstopping ofzo. wat zal het een opluchting ook zijn voor hem als zijn buikje tot rust komt.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
roelfiekuiper
Huiskat
Huiskat
Berichten: 73
Lid geworden op: 24 jan 2012 15:33
Locatie: oude pekela

Re: Kat 1 jaar en erg ziek

Bericht door roelfiekuiper »

Net weer terug van de da.
We hebben charlie daar achter gelaten.
Hij was nu volledig uitgedroogd en had ondertemperatuur.(37graden)
Ze hebben hem direct aan het infuus aangesloten om hem volledig stabiel te krijgen.
Hij gaf ook efg veel pijn in de buik aan dus een acho hebben ze niet gedaan,gaf volgend de da extra pijn en stress.
Ze gaan hem tegen 14.30 openmaken om maag en darmen goed te kunnn bekijken.
Dus wachten bij de telefoon.
Ik heb wel gezegd dat wanneer ze niets vinden ik erop sta dat ze ook bloed enzo afnemen.
wachten wachten wachten.......

Mijn avatar is trouwens onze lieve charlie
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Kat 1 jaar en erg ziek

Bericht door Chiquita98 »

Ach wat sneu. Ik ga nu voor charlie duimen hoor. Wat een mooi katertje
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Gebruikersavatar
roelfiekuiper
Huiskat
Huiskat
Berichten: 73
Lid geworden op: 24 jan 2012 15:33
Locatie: oude pekela

Re: Kat 1 jaar en erg ziek

Bericht door roelfiekuiper »

Dierenarts heeft net gebeld.
Niets in maag en darrmen gevonden.
Ze houden hem vanacht nog ter observatie en om hem aan het eten te krijgen.
Volgens de da moet hij nu weer snel opknappen bloedonderzoek leek hem vooralsnog niet nodig omdat alle organen er keurig uitzagen.
Vreemde zaak.
Ben blij dat het tot zover goed gaat maar ben er nog niet gerust op.
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Kat 1 jaar en erg ziek

Bericht door Chiquita98 »

Raar dat ze verder niks doen en dus ook geen bloedonderzoek?
En waarvan moet de kat zo snel opknappen dan als ze niks hebben gevonden? Ja vocht toedienen dat snap ik. Maar het probleem en oorzaak is nog niet gevonden.
Voor je kat hoop ik dat ie snel weer opknapt.
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Gebruikersavatar
roelfiekuiper
Huiskat
Huiskat
Berichten: 73
Lid geworden op: 24 jan 2012 15:33
Locatie: oude pekela

Re: Kat 1 jaar en erg ziek

Bericht door roelfiekuiper »

Daarom zeg ik ook ik snap er niets van.
Ze geven hem in ieder geval ook eerst sondevoeding erbij zodat hij weer maagvulling heeft en daardoor misschien ook weer zin krijg in eten.
Het is dat hij daar op dit moment ligt he anders was ik vandaag nog met hem naar een andere da gegaan.
Ik zei vanmiddag nog aan de telefoon tegen hun waarom kijken jullie niet in het bloed naar virussen en nierwaardes.
Virussen was niet nodig zei hij want charlie was goed ingeent en als de nieren het niet meer deden hadden ze bij de operatie ook afwijkingen aan de nieren zelf gezien.
Maar goed het is dus nog langer wachten
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9310
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Kat 1 jaar en erg ziek

Bericht door castratenkoor »

Wat ik vooral zonde vind is dat hij open is gemaakt (achteraf voor niks dus) in plaats van een echo.
Dit is veel belastender, nu ook nog een wond erbij........

Sterkte en beterschap!
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5434
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Kat 1 jaar en erg ziek

Bericht door nellebel »

hoop echt dat ze hem aan het eten krijgen. en er zijn ook virussen waar je niet tegen kunt enten. maar goed, hoop dat hij gaat eten, dan kan hij op zich wel snel opknappen.
vind het echter ook vreemd dat operatie minder belastend zou zijn als echo. zou nog eerder kiezen voor een gastroscopie zodat ze in de darmen kunnen kijken. desnoods hadden ze dat onder narcose gedaan als de druk van het apparaat te pijnlijk was.
Kun jij verder niks aan doen. mijn duimen draaien voor jou en charlie. hij is erg mooi, lijkt een beetje op mijn gijsje. knappe vent. hoop dat hij sterk genoeg is.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Kat 1 jaar en erg ziek

Bericht door Chiquita98 »

Enten is nooit een garantie! Inderdaad een echo zou ik ook eerder aan denken dan meteen een operatie. Vreemde gang van zaken. Ik zou als het morgen niet beter is gaan voor een second opinion. Maar voor het beestje hoop ik natuurlijk dat het beter gaat morgen.
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Gebruikersavatar
roelfiekuiper
Huiskat
Huiskat
Berichten: 73
Lid geworden op: 24 jan 2012 15:33
Locatie: oude pekela

Re: Kat 1 jaar en erg ziek

Bericht door roelfiekuiper »

Ik hoop ook dat het morgen beter gaat het liefste was ik er nu nog heen gegaan.
Staan op een bloedonderzoek en mijn charlie een knuffel voor de nacht geven.
Ik vind het verschrikkelijk dat hij daar vanacht moet blijven.
Morgenvroeg om 9 uur ben ik de eerste die belt. En dan ga ik het nogmaals hebben over een bloedonderzoek.
Het is toch mijn kat,ik mag toch eisen dat ze even een buisje bloed afnemen in de machine stoppen en alles checken.
Al zou het maar voor mijn eigen geruststelling zijn.
Ga denk ik onderhand ook maar eens op zoek naar een andere dierenarts
Gebruikersavatar
puksji
Panter
Panter
Berichten: 473
Lid geworden op: 03 dec 2010 23:59

Re: Kat 1 jaar en erg ziek

Bericht door puksji »

Arme Charlie en arme jij :-(
Wat erg om je kattenkindje achter te moeten laten en er nog een rotgevoel bij hebben ook. Ik zou ook geen oog dicht doen.
Inderdaad vreemd dat er geen bloedonderzoek is gedaan, daar haal je toch snel een hoop uit. Dat was ook de eerste aktie die mijn DA ondernam, beide keren dat ik met een zieke poes kwam.
Ik hoop dat je hem morgenvroeg weer op mag halen.
Groetjes Inge en Pebbles 2010 Sunna 2011

Puk 2006-2020 3-6

Simba 1995-2011 9-6 - Sjimmie 1990-2011 1-12 - Rooie Rover 2007?-2012 22-3
Ik mis jullie...
Plaats reactie