onze kat van bijna 1 heeft overgegeven

Forum voor vragen over overgeven, maagzuur, verstopping, diarree en andere spijvertering- en ontlastingproblemen.
Plaats reactie
silfje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 97
Lid geworden op: 16 aug 2011 11:58

onze kat van bijna 1 heeft overgegeven

Bericht door silfje »

Hoi mensen,
onze kat heeft overgegeven, en ze heeft dat zo lang we haar hebben nog nooit gedaan. Het lag vlak voor de kattenbak dus waarschijnlijk is ze zo lief geweest om daarheen te gaan maar heeft ze het net niet gehaald.

Normaal mogen ze alleen in de badkamer als wij erbij zijn, maar we hadden de badkamerdeur open laten staan.
Toen we hier gingen controleren bleek het doucheputje open te zijn en buri heeft daar ongetwijfeld uit gedronken.

(katten zijn raar, ze hebben een fontein met vers water en drinken als ze de kans krijgen uit het doucheputje)

Normaal worden we gekgemiauwd wanneer ze natvoer krijgen, maar buri wilde geen natvoer. waarschijnlijk is haar maag nog van slag? ze had een kwartier daarvoor overgegeven.

Is er iets speciaals waaraan wij moeten denken, of moeten geven als een bijna volwassen kat overgegeven heeft, en haar voer niet lust?
Gebruikersavatar
helskinky
Poema
Poema
Berichten: 209
Lid geworden op: 09 apr 2010 22:36

Re: onze kat van bijna 1 heeft overgegeven

Bericht door helskinky »

Ja katten kunnen om meerdere dingen overgeven, een haarbal die in de weg zit, voedsel wat niet goed is enz. Hoe zag het eruit , was het gewoon wittig schuim, dat doen ze wel vaker. Is het voedsel wat er inzat dan is dat niet goed of de maag is van slag. Even aankijken en goed in de gaten houden of ze nog drinkt en misschien wat lekkers aanbieden
margali
Poema
Poema
Berichten: 286
Lid geworden op: 27 feb 2007 19:45

Re: onze kat van bijna 1 heeft overgegeven

Bericht door margali »

Ik vraag me af of er een giftig schoonmaakmiddel (bv chloor) in het doucheputje heeft gezeten?
silfje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 97
Lid geworden op: 16 aug 2011 11:58

Re: onze kat van bijna 1 heeft overgegeven

Bericht door silfje »

Het gaat al beter, bedankt voor de reacties

Ze had echt voedsel overgegeven, maar heeft maar een keer overgegeven en daarna was het gelukkig over.

We houden het in de gaten
Gebruikersavatar
Mirjam86
Cheetah
Cheetah
Berichten: 862
Lid geworden op: 15 apr 2011 11:08
Locatie: Assen

Re: onze kat van bijna 1 heeft overgegeven

Bericht door Mirjam86 »

Kan een keer gebeuren hoor... Taiyo geeft hier ook wel eens over als ze te snel achter elkaar heeft lopen schrokken.. Zolang ze niet over blíjft geven geen reden voor paniek..
Groetjes Mirjam en krabbeltjes van Tsuki (april 2011) en Taiyo (april 2011)
Devi*
spindy2
Kitten
Berichten: 10
Lid geworden op: 23 feb 2012 23:13

Re: onze kat van bijna 1 heeft overgegeven

Bericht door spindy2 »

Als de kat blijft spugen en het houd langer aan dan een dag. Meteen de DA bellen.
Zeker als er niets in blijft ook geen water. Vaak gaan ze dan ook groen spugen.

Ik heb zelf de fout gemaakt gehad door te lang te wachten en toen was onze Boefie niet meer te redden.
En hebben we hem met 7 maanden na een spoedoperatie alsnog af moeten geven.
Dus mijn advies als het spugen aanblijft ga naar de DA en wacht niet te lang.
Gebruikersavatar
Mirjam86
Cheetah
Cheetah
Berichten: 862
Lid geworden op: 15 apr 2011 11:08
Locatie: Assen

Re: onze kat van bijna 1 heeft overgegeven

Bericht door Mirjam86 »

Voor zover ik het lees heeft de kat in dit verhaal maar één keer over gegeven. Er is dus niet direct reden voor paniek.
Maar bij herhaaldelijk overgeven inderdaad wel even naar de DA!
Groetjes Mirjam en krabbeltjes van Tsuki (april 2011) en Taiyo (april 2011)
Devi*
Gebruikersavatar
lidewij020
Panter
Panter
Berichten: 453
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:03
Locatie: Amsterdam

Re: onze kat van bijna 1 heeft overgegeven

Bericht door lidewij020 »

Veel katten geven over nadat ze te snel gegeten hebben. Vooral droogvoer zet uit als het in de maag vermengd wordt met maagsap. De maag raakt dan overvol, waardoor de kat gaat braken. Voedselverrijking (vb een voedselbal of een paar walnoten in de voerbak) kan helpen om het schrokken tegen te gaan.
Doe mee aan het onderzoek naar links en rechtspotigheid bij katten. Het kost slechts 5 minuutjes ...afhankelijk van je kat...
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: onze kat van bijna 1 heeft overgegeven

Bericht door Chiquita98 »

ja hoor ook hier word soms wel overgegeven. En zoals ik het lees gaat het nu weer goed.
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Plaats reactie