oud katertje verzwakt zienderogen, DA kan niets vinden

Forum voor vragen over overgeven, maagzuur, verstopping, diarree en andere spijvertering- en ontlastingproblemen.
Plaats reactie
banjer
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 feb 2012 16:45

oud katertje verzwakt zienderogen, DA kan niets vinden

Bericht door banjer »

Banjer is 17,5 jaar oud. Was een lieve en levenslustige kater. Wel probleempjes al jaren met schildklier, hartruisje en niergruis. Krijgt hier medicijnen voor en tijdens regelmatige onderzoeken wordt gecontroleerd of de medicijnen nog aansluiten bij zijn situatie. 4 weken geleden was Banjer opeens heel ziek. Hij had gevochten met een andere kater. De DA kon eerst niets vinden, maar na een week goed ziek te zijn, kreeg hij opeens een joekel van een abces in de hals. Dat is opengemaakt, een week goed opengehouden en volledig schoongemaakt. OOk nog een antibiotica kuur erbij omdat hij, zelfs nadat het abces schoon en weer genezen was, toch niet hersteld leek. Hij werd weer een beetje beter en ging weer iets eten. Al de tijd dat hij ziek was heb ik hem gedwongen gevoed en vocht toegediend. Nu eet hij weer niet meer en alles wat hij vroeger 'zalig' vondt, laat hij nu gewoon liggen. Hij gaat er eventjes belangstellend naartoe, om dan weer meteen ervan weg te trekken. Alsof hij het walgelijk vindt. Hij plast en poept normaal en regelmatig. Is natuurlijk zwaar vermagerd en ziet er erg zielig uit, maar ja, wat wil je na 4 zware weken ziekte. Nu maak ik me zwaar zorgen dat hij het gaat opgeven. Wat kan ik nog doen of geven aan mijn kat dat hij zou kunnen eten, de laatste gedwongen voeding werd meteen weer uitgekotst. Als hij eet maakt zijn keel ook een bepaald geluid alsof hij moeite heeft met slikken. Help, wat kan ik nog doen om mijn lief katertje te redden?????
Gebruikersavatar
Lovecat
Jaguar
Jaguar
Berichten: 751
Lid geworden op: 27 aug 2010 11:47

Re: oud katertje verzwakt zienderogen, DA kan niets vinden

Bericht door Lovecat »

Hoi,
Ik zou niet weten wat je nog zou kunnen doen, maar wil je veel sterkte wensen.

Wat zegt de DA nu dan? Doorgaan met dwangvoeren? Is er nog verbetering mogelijk in zijn en jouw optiek? Of is je kat nu zo hard aan het lijden (omdat hij zelfs dwangvoer niet binnenhoudt en dat keelgeluid maakt> door de wond van het abces misschien?), dat je denkt dat hij beter kan gaan? Want als dat zo is, help je hem daar het meest mee...
paasnini

Re: oud katertje verzwakt zienderogen, DA kan niets vinden

Bericht door paasnini »

Vraag aan de dierenarts of deze al aan de pancreas heeft gedacht.
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: oud katertje verzwakt zienderogen, DA kan niets vinden

Bericht door Anne »

Ik zou de situatie opnieuw voorleggen aan de da
Veel beterschap
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: oud katertje verzwakt zienderogen, DA kan niets vinden

Bericht door mittenslief »

misschien dat het abses ook binnen in de keel zit? mijn kater heeft ook regelmatig absessen en die zijn soms echt heel diep en hardnekkig misschien foto en bloed onderzoek????
Veel sterkte ermee
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5462
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: oud katertje verzwakt zienderogen, DA kan niets vinden

Bericht door nellebel »

zit toch iets niet goed in zijn keeltje denk ik als zelfs het dwangvoer eruit komt.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Plaats reactie