Puk plots ziek, sloom, niet eten, diarree en spugen

Forum voor vragen over overgeven, maagzuur, verstopping, diarree en andere spijvertering- en ontlastingproblemen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
puksji
Panter
Panter
Berichten: 477
Lid geworden op: 03 dec 2010 23:59

Puk plots ziek, sloom, niet eten, diarree en spugen

Bericht door puksji »

Gistermorgen vond ik Puk wat te rustig, maar even later was ze leuk aan het spelen met Pebbles.
Omdat we visite kregen heb ik haar om 3 uur met Pebbles opgesloten in de slaapkamer. Om 7 uur weer vrij gelaten en ze was weer sloom en ging direct voor de kachel zitten.
Ze wilde niets, niet eten, niet spelen. Ze heeft wel een heldere oogopslag, daar is niets aan te zien.
Vannacht heb ik haar 30 cc water gegeven en 30 cc HillsAD. Dit is er in gebleven. Ik heb haar met een kattenbakje mee de slaapkamer in genomen. Vannacht ben ik 2 keer wakker geworden omdat ze poepte, wat er knetterend uit kwam. Niet waterdun maar wel erg zacht. Ze was wel wat levendiger en toen ze bij me kwam liggen knorde ze. Maar ze heeft niet gegeten.
Vanmorgen een zielig hoopje poes. meteen de DA gebeld en naartoe gegaan.
Ze was wat uitgedroogd en heeft een kwart liter vocht gekregen en 20 brokjes gedwangvoerd.
Ook een ABinjectie. Haar hart en longen geluisterd en die klonken goed en er kwam geen amonialucht uit haar bekje. De DA vermoed een virus, opgelopen door Pebbles die nu 3 weken bij ons is, en die waarschijnlijk een virus had waar ze zelf niet ziek van was door weerstand. wat normaal schijnt te zijn als een kat uit een cattery komt. Ook AB meegekregen.
Puk krijgt altijd erg stress van autorijden, dus was bij thuiskomst wat dat betreft al flink van slag.
Helaas heeft ze het voer van vanmorgen bij de DA er net uit gegooid. Ik had al de indruk dat ze misselijk was omdat ze steeds smakte. Dat doet ze nu niet meer.
Ik heb de DA weer gebeld en die adviseerde niets meer te geven, behalve een beetje suiker op haar tong te leggen, maar niet oplossen in water.
Ze ligt nu in haar mandje voor de kachel.
Ik maak me grote zorgen over haar!

ps: ze komt niet buiten en we hebben geen planten. Ze had gisteren wel een haarbal uitgespuugd. Ze is 4 weken geleden ingeënt.
Groetjes Inge en Pebbles 2010 Sunna 2011

Puk 2006-2020 3-6

Simba 1995-2011 9-6 - Sjimmie 1990-2011 1-12 - Rooie Rover 2007?-2012 22-3
Ik mis jullie...
Gebruikersavatar
patiani-guusje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 877
Lid geworden op: 21 nov 2010 11:10

Re: Puk plots ziek, sloom, niet eten, diaree en spugen

Bericht door patiani-guusje »

Heb je een pb gestuurd..

Lees net dat katten uit een cattery soms giardia met zich meedragen, en daar zelf geen last van hebben. Maar andere katten er wel mee kunnen besmetten. Komt vooral veel voor bij jonge katten, maar kan ook bij wat oudere voorkomen, vooral als ze stress hebben. Puk was laatst bij de Da voor de inenting toch erg bang? En moest wennen aan een nieuwe kat.. De combi met overgeven is mij niet bekend. Hoop natuurlijk dat dit het niet is, maar zou het wel in mijn achterhoofd houden..

http://www.dierenkliniekwilhelminapark. ... ardia.html

Veel sterkte en beterschap voor Puk!
Laatst gewijzigd door patiani-guusje op 22 jan 2012 16:10, 2 keer totaal gewijzigd.
Groetjes van mij en poezen Sarah, Tica, Floortje (IM Mickey, Poesje, Patiani, Guusje, Nina, Monty) En een poot van Luna en Sophie
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9328
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Puk plots ziek, sloom, niet eten, diaree en spugen

Bericht door castratenkoor »

Sterkte en beterschap met Puk. Ik hoop dat ze snel weer opkrabbelt.
Ik kan me goed voorstellen dat je je zorgen maakt.
Had ze koorts? Loopt ze normaal, niet houterig? Anders zou ik aan b.v. gewrichtsontsteking denken.
Als ze niets eet zou ik morgens wel weer spuitjevoer geven als ik jou was.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
puksji
Panter
Panter
Berichten: 477
Lid geworden op: 03 dec 2010 23:59

Re: Puk plots ziek, sloom, niet eten, diaree en spugen

Bericht door puksji »

Dat de DA de temp opnam was er geen verhoging, maar volgens haar was het moeilijker te meten wegens gasbellen.
Bij giardia komt geen overgeven voor.
En hoezo gewrichtsontsteking?
Groetjes Inge en Pebbles 2010 Sunna 2011

Puk 2006-2020 3-6

Simba 1995-2011 9-6 - Sjimmie 1990-2011 1-12 - Rooie Rover 2007?-2012 22-3
Ik mis jullie...
Gebruikersavatar
puksji
Panter
Panter
Berichten: 477
Lid geworden op: 03 dec 2010 23:59

Re: Puk plots ziek, sloom, niet eten, diaree en spugen

Bericht door puksji »

Gelukkig gaat het al weer een stuk beter met Puk.
Gisteravond begon ze alerter te worden en reageerde ook weer op een speeltje.
Ineens ging ze wat rondlopen en heeft wat gegeten. Vannacht heeft ze lekker bij ons op bed geslapen en toen we wakker werden kwam ze knorrend naar ons toe, net als normaal. Ze heeft niet meer gespuugd en ook geen diaree meer
Omdat haar eetlust nog niet echt geweldig is heb ik haar net 30 cc met spuitjes gevoerd, paté met water erdoor.
Hopelijk hebben we het ergste achter de rug.
Groetjes Inge en Pebbles 2010 Sunna 2011

Puk 2006-2020 3-6

Simba 1995-2011 9-6 - Sjimmie 1990-2011 1-12 - Rooie Rover 2007?-2012 22-3
Ik mis jullie...
Gebruikersavatar
patiani-guusje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 877
Lid geworden op: 21 nov 2010 11:10

Re: Puk plots ziek, sloom, niet eten, diaree en spugen

Bericht door patiani-guusje »

Fijn om te horen dat het weer beter gaat met Puk! Wat kun je schrikken hé, vooral na alles wat je al hebt meegemaakt! Geef Puk maar een dikke knuffel van me!
Groetjes van mij en poezen Sarah, Tica, Floortje (IM Mickey, Poesje, Patiani, Guusje, Nina, Monty) En een poot van Luna en Sophie
Gebruikersavatar
puksji
Panter
Panter
Berichten: 477
Lid geworden op: 03 dec 2010 23:59

Re: Puk plots ziek, sloom, niet eten, diaree en spugen

Bericht door puksji »

De knuffel werd knorrend ontvangen. Gelukkig doet het motortje het weer :-)
Groetjes Inge en Pebbles 2010 Sunna 2011

Puk 2006-2020 3-6

Simba 1995-2011 9-6 - Sjimmie 1990-2011 1-12 - Rooie Rover 2007?-2012 22-3
Ik mis jullie...
Gebruikersavatar
puksji
Panter
Panter
Berichten: 477
Lid geworden op: 03 dec 2010 23:59

Re: Puk plots ziek, sloom, niet eten, diaree en spugen

Bericht door puksji »

Helaas gaat het weer minder goed met Puk.
Ze is niet echt ziek, maar ze is gewoon niet hoe ze moet zijn. Af en toe heeft ze nog gespuugd, maar dan was het een haarbal. Maar vandaag heeft ze twee keer gespuugd en dat was gewoon het voer.
Tussendoor blijft ze wel zelf eten, niet veel, maar ze eet. Af en toe wil ze ook een stukje vitacraftstokje.
Verder slaapt ze,of zit ze gewoon te zitten. Dat zitten vind ik eigenlijk gek, ze zit gewoon een beetje voor zich uit te kijken. Ze wil wel een beetje spelen, maar ook niet fanatiek. En ze knort veel minder dan anders.
Heeft iemand een idee? Ik bel natuurlijk morgen wel weer de DA
Groetjes Inge en Pebbles 2010 Sunna 2011

Puk 2006-2020 3-6

Simba 1995-2011 9-6 - Sjimmie 1990-2011 1-12 - Rooie Rover 2007?-2012 22-3
Ik mis jullie...
Gebruikersavatar
patiani-guusje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 877
Lid geworden op: 21 nov 2010 11:10

Re: Puk plots ziek, sloom, niet eten, diaree en spugen

Bericht door patiani-guusje »

Ik zou haar zeker even na laten kijken, klinkt inderdaad of ze niet in orde is.. Zoals jij zelf oom wel weet laten katten niet erg duidelijk zien als ze zich niet lekker voelen, ga op je eigen gevoel af. Mijn ervaring is dat dit meestal juist is, jij kent je kat het best. Sterkte, wslk nasleep van het virusje..
Groetjes van mij en poezen Sarah, Tica, Floortje (IM Mickey, Poesje, Patiani, Guusje, Nina, Monty) En een poot van Luna en Sophie
Plaats reactie