Mijn poes heeft al sinds maandagavond diarree

Forum voor vragen over overgeven, maagzuur, verstopping, diarree en andere spijvertering- en ontlastingproblemen.
Plaats reactie
Tomkoud88
Huiskat
Huiskat
Berichten: 60
Lid geworden op: 13 nov 2011 17:20

Mijn poes heeft al sinds maandagavond diarree

Bericht door Tomkoud88 »

Hallo allemaal,

ik heb een vraag:

Mijn poes heeft sinds maandagavond last van diarree, het zijn steeds kleine beetje redelijk vloeibare poep.

hierdoor is ze nu sinds gister al 200 gr afgevallen.

verder wil je erdoor ook niet meer eten, ze heeft van het weekend een beetje slagroom lopen snoepen zonder dat ik het zag en nu heb ik het idee dat het daardoor komt.

verder is ze wel gewoon alert en reageert ze gewoon goed op aandacht.

ik heb er wel gewoon eten aangeboden maar daar heeft ze dus echt geen trek in.
verder moet ik vermelden dat ze wel een stuk op 10 stukjes kip heeft gegeten vanmiddag.

donderdag avond moet ik voor controle zowieso naar de DA ivm het niet willen eten.

vroeg me af of jullie nog tips of advies hebben.?

mvg
tom
Gebruikersavatar
Drieene
Huiskat
Huiskat
Berichten: 26
Lid geworden op: 10 jan 2012 00:56

Re: Mijn poes is al sinds maandagavond aan de spetterpoep.

Bericht door Drieene »

Tegen diarree zou ik wat rijst koken (af laten koelen) en gemengd met gekookte kip aan haar voorzetten. Ik denk ook dat het door de slagroom komt. Je zegt het is sinds maandagavond, dat is dus nu 24 uur. Is nog te overzien. Doe snel iets met rijstwater en gekookte kip. Dat werkt doorgaans heel snel
Tomkoud88
Huiskat
Huiskat
Berichten: 60
Lid geworden op: 13 nov 2011 17:20

Re: Mijn poes is al sinds maandagavond aan de spetterpoep.

Bericht door Tomkoud88 »

Hallo allemaal,

Mijn poesje is momenteel weer van de diarree af, maar heeft gister haar laatste pilletje voor haar darmen gehad, ze heeft nog steeds niet echt zin om te eten en begint vanavond weer aan de moderin.

heeft iemand ervaring met de effecten die pillen voor de darmen op het gedrag van katten hebben?

gr
Tom
paasnini

Re: Mijn poes is al sinds maandagavond aan de spetterpoep.

Bericht door paasnini »

Waar krijgt poes moderin voor?
Tomkoud88
Huiskat
Huiskat
Berichten: 60
Lid geworden op: 13 nov 2011 17:20

Re: Mijn poes is al sinds maandagavond aan de spetterpoep.

Bericht door Tomkoud88 »

Ze heeft al een tijdje dat ze geen zin meer heeft in eten, met een kwartje moderin om de dag was dat opgelost. het ging een maand ontzettend goed, tot dat ze aan de diarree ging.

hierna was het weer afgelopen met de pret.

Gr
Tom
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Mijn poes is al sinds maandagavond aan de spetterpoep.

Bericht door pearlsofpassion »

Dus je kat eet enkel als ze er pillen voor krijgt? Dat lijkt me niet normaal en niet houdbaar!
Wat krijgt ze te eten? Heb je al eens wat anders geprobeerd (zowel blik, brok als vers)? Afwisseling?
Ik zou toch laten onderzoeken waarom ze niets wil eten. Als je al veel verschillende soorten voer geprobeerd hebt.
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Mijn poes is al sinds maandagavond aan de spetterpoep.

Bericht door Anne »

Ik zou teruggaan naar de da want dit is geen houdbare situatie.
Ook vreemd dat ze er diarree van krijgt.

Casper* had soms ook geen tijd zin in eten omdat ze misselijk was ivm een chronische darmontsteking.
Laat het dus goed uitzoeken waarom ze niet wil eten
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
manon3

Re: Mijn poes is al sinds maandagavond aan de spetterpoep.

Bericht door manon3 »

Je moet beslist teruggaan naar de DA om je kat grondig te laten onderzoeken en ik zou ook om een ontlastingsonderzoek vragen.Om uit te sluiten/vast te stellen of er geen parasieten inzitten.
Als katten niet meer willen eten is dat een duidelijk teken dat er iets grondig mis is.
En een beetje diarree veroorzaakt door de slagroom is niet ernstig,maar dagenlang last van spetterpoep en 200 gram gewicht verliezen is wel ernstig.

En waar krijgt je kat de moderin voor?
Veel medicijnen tasten de darmwand aan en hier kan een kat ook van aan de diarree raken.
Ik zie dat Moderin een costicosteroide (methylprednisolon ) is.
Dit is een medicijn wat zeer ernstige bijwerkingen kan hebben.
Cerna

Re: Mijn poes is al sinds maandagavond aan de spetterpoep.

Bericht door Cerna »

Ik heb je vorige berichtjes ook nog weer eens even doorgelezen. Je bent nu al twee maanden aan het modderen met Poes, even ging het weer wat beter en nu eet ze dus alleen dankzij Moderin. Ik vind dit een zeer ongeschikt medicijn (soort Prednison) om als eetluststimulans te geven en ik adviseer je om iets anders aan de dierenarts te vragen wat minder bijwerkingen heeft.

Echter, met Moderin mag je nooit zomaar stoppen, dat moet je langzaam afbouwen! Wanneer ze een pilletje per dag heeft gehad, dan kun je een paar dagen een halve geven en daarna een paar dagen een kwart en dan stoppen.

Eet Poes met Moderin wel normaal? Zo ja, dan is er dus lichamelijk niets aan de hand (je hebt het ook allemaal laten controleren: bloedprikken, foto's) en denk ik nog steeds aan stress. Je zou een Feliway verstuiver in het stopcontact kunnen doen.
Onze Milka at ook een tijdje niets of nauwelijks en sinds de Feliway eet ze weer normaal. Ik dacht altijd een vrij stressloos huis te hebben, maar dat vond Milka dus niet.

En als eetluststimulans evt. Periactin. Daar hoef je maar een kwart tot een half tabletje van te geven per week. Het heeft ook bijwerkingen maar dat is in zo'n kleine dosering te verwaarlozen.
Periactin kan de dierenarts bestellen in Venlo (even bij de zoekfunctie op Periactin zoeken, dan komt het adres voorbij; heb het zo niet paraat)
Tomkoud88
Huiskat
Huiskat
Berichten: 60
Lid geworden op: 13 nov 2011 17:20

Re: Mijn poes is al sinds maandagavond aan de spetterpoep.

Bericht door Tomkoud88 »

Hallo allemaal,

bedankt voor de reacties maar ik zal nog even wat meer uitleg vermelden.

Ze krijgt inderdaad moderin omdat er iets tussen haar oren zit. (lichamelijk is ze in goede conditie)

die moderin was ik ook al af aan het bouwen en de diarree had volgens de DA geen verband met de vorige problemen.

Nu heeft ze sinds gister geen diarree meer gehad, en moet ik om de boel even op te starten evengoed de komende 2 weken om de dag een kwartje moderin toedienen.

Gisteren ben ik terug geweest voor een nacontrole waar haar uitwerpselen en andere functies nog een zijn na gelopen, hier kwam niets uit naar voren ( 100% gezond dus)

verder heeft ze van de moderin geen bijwerkingen die ik kan zien, plast 3 keer per dag en poept weer lekker hard.

de diarree was volgens de dierenarts veroorzaakt door een of ander virus wat momenteel veel rond gaat.

ze ligt nu op mijn schoot met uitbundig te spellen dus ben in ieder geval weer een beetje opgelucht.

Merci
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Mijn poes is al sinds maandagavond aan de spetterpoep.

Bericht door Anne »

Heeft er een bloedonderzoek plaats gevonden gisteren waar de da aan kon zien dat alles binnen in de kat goed functioneert en goed is?
heeft de da kunnen uitsluiten met goed onderzoek ( fotos, bloedonderzoek e.d.)
dat wat er tussen haar oren zit psychisch is en niet medisch?\

IK zou voor een second opinion naar een andere da gaan als ik jou was., Jouw da had toch ondertussen moeten uitzoeken waarom de kat niet wil eten....Dat is echt niet normaal hoor
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
manon3

Re: Mijn poes is al sinds maandagavond aan de spetterpoep.

Bericht door manon3 »

Ik heb dit hele topic nog 'ns doorgelezen en er is iets wat ik niet begrijp.

Annet( Cerna) vroeg:"Eet poes met Moderin wel normaal ?Zo ja,dan is er lichamelijk niets aan de hand".
Maar wat als poes wel iets mankeert maar deze symptomen worden onderdrukt door de costicosteroiden? Prednison/Prednisolon onderdrukt natuurlijk ook ontstekingsreacties .
Dus hoe weten we dan zeker of de poes echt niets mankeert??

ps. Dit is niet bedoeld als kritiek ,ik begrijp het gewoon niet helemaal.
En is het normaal dat een costicosteroide wordt voorgeschreven bij stress of is dit middel alleen voorgeschreven om de eetlust op te wekken?
Want als poes niet wil eten zonder de Moderin dan denk ik toch echt dat er meer aan de hand is dan alleen maar stress.
Cerna

Re: Mijn poes is al sinds maandagavond aan de spetterpoep.

Bericht door Cerna »

Ik baseer mijn "diagnose" op het volgende topic: http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=24896. Daarin schrijft Tomkoud88 dat er bloed is geprikt en dat er foto's zijn gemaakt en daar is niets uitgekomen. Dit slechte eten speelt al vanaf half november en is begonnen toen zijn zus op zichzelf ging wonen.

Ik vrees dat Moderin inderdaad alleen wordt gegeven als eetluststimulans en wanneer dat niet zo is (Tomkoud??) dan moet hij maar eens informeren bij de da waarom de kat die pillen dan wel krijgt.
En wanneer de kat dus gezond is volgens de da en toch niet eet, dan kan ik alleen maar concluderen dat het stress is.
manon3

Re: Mijn poes is al sinds maandagavond aan de spetterpoep.

Bericht door manon3 »

Annet, je hebt inderdaad volkomen gelijk.
Ik heb dat andere topic helemaal doorgelezen en lees nu ook dat de problemen inderdaad pas zijn begonnen toen Tomkoud zijn zus uit huis is gegaan.
Het was me helemaal ontgaan dat er al een topic bestond over deze poes.

En ja, als de poes erg gehecht was aan de zus van Tomkoud dan zal het inderdaad wel stress zijn.Kan me voorstellen dat het arme beestje daardoor van streek is geraakt.
Bedankt voor de uitleg Annet.
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Mijn poes is al sinds maandagavond aan de spetterpoep.

Bericht door Anne »

Ik heb er over heen gelezen dat er al bloedonderzoek is gedaan e.d. en wist ook niet meer dat zus weg is gegaan. Wat jammer dat het dan zolang duurt.
Zou je misschien kunnen overwegen om iets homeopatisch te gaan geven, als het stress is?
Zoals telizen, dat is onschuldig maar het moet wel een week of drie inwerken, misschien tegelijk met moderin geven en dan na drie weken afbouwen? Poes moet wel goed blijven eten natuurlijk.
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Plaats reactie