Minuten op de bak

Forum voor vragen over overgeven, maagzuur, verstopping, diarree en andere spijvertering- en ontlastingproblemen.
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9328
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Minuten op de bak

Bericht door castratenkoor »

Ik denk dat je er op tijd bij bent. Piemeltje likken is omdat het gruis het piemeltje irriteert. Bij een blaasontsteking gaan ze alsmaar bak op en af.

Succes met het uitdokteren hoe en wat het beste voer voor beide heren is.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5566
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Minuten op de bak

Bericht door Anne »

Beterschap, wat goed dat je hier gelijk bovenop zat.

Even wat anders, Happy heeft vaak een blaasonsteking gehad en dat ging inderdaad bak op en bak af maar tussendoor zat hij ook vaak zijn piemel te likken en dat doet hij soms nog steeds.
Er is nooit gruis gevonden in zijn urine en een foto van de blaas wees ook niks uit.
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
ayla
Tijger
Tijger
Berichten: 1115
Lid geworden op: 11 nov 2009 11:45
Locatie: Leusden

Re: Minuten op de bak

Bericht door ayla »

voer is hills s/d. eten beide heren met smaak gelukkig. Voor het gemak heb ik Garfield ook weer op dit voer gezet, vind hij lekkerer dan sanabelle ( heb ook het idee dat de huidige zak sanabelle niet geheel vers was, maar is off-topic)

Er is gruis gevonden, geen bloed. Type struviet. Lijkt erop dat de heren er aanleg voor hebben.

Omdat hij geen uiting geeft van pijn ( wat hij normaal heel duidelijk aan geeft als er iets) geen pijnstilling. Kan ik altijd nog halen, wat dan geen metacam wordt.

Felix boeft op dit moment gewoon lekker in het rond iets wat hij niet doet als hij pijn heeft is mijn ervaring.

Ben blij dat ik mijn katten goed ken en meteen zie wanneer er iets is. Ook een pluim voor mijn familie die er gisteren waren en mijn zorgen deelden. Hopelijk is dit weer snel voorbij.
Groetjes van Marjoleine,
kopjes van Felix,
en een zoen van Garfield!
margali
Poema
Poema
Berichten: 286
Lid geworden op: 27 feb 2007 19:45

Re: Minuten op de bak

Bericht door margali »

Marjoleine, heb je met je dierenarts overlegd of je Garfield ook op de s/d kunt zetten?? Pas daar mee op hoor. Want Garfield heeft momenteel geen gruis, en is in feite als hij maar op z'n dieetje blijft toch klachtenvrij? Als je hem op de s/d gaat zetten dan gaat z'n pH naar beneden. En katten die daar aanleg voor hebben zouden door een te lage pH weer een ander soort gruis kunnen gaan vormen (namelijk calcium-oxalaat), en dat is niet met een dieet op te lossen. Felix moet momenteel wél op de s/d omdat het struviet opgelost moet worden en zijn pH te hoog is. Wees voorzichtig!
Gebruikersavatar
ayla
Tijger
Tijger
Berichten: 1115
Lid geworden op: 11 nov 2009 11:45
Locatie: Leusden

Re: Minuten op de bak

Bericht door ayla »

Heb ik overlegd met de da inderdaad. Vorige Keer bij gruis garfield lukte het gescheiden eten geven niet, en gaf teveel spanning. Omdat er ook al oud en nieuw en een verhuizing aan zitten te komen willen we de stress zoveel mogelijk beperken. Vandaar deze keuze. Da en ik hebben samen vanavond even gezeten en alles door genomen.n
Groetjes van Marjoleine,
kopjes van Felix,
en een zoen van Garfield!
margali
Poema
Poema
Berichten: 286
Lid geworden op: 27 feb 2007 19:45

Re: Minuten op de bak

Bericht door margali »

Ik snap het. Hopelijk is de s/d maar kort nodig. Beterschap voor Felix!
Gebruikersavatar
ayla
Tijger
Tijger
Berichten: 1115
Lid geworden op: 11 nov 2009 11:45
Locatie: Leusden

Re: Minuten op de bak

Bericht door ayla »

Ik hoop het ook. En dank je voor beterwensen!

Vanochtend wierp hij zich weer vrolijk knuffelend tussen ons in, at lekker wat voer, speelde met zijn tunnel en ging daarna plassen. Kwam weer mooi snel en meneer wilde aan piemeltje likken maar werd afgeleid door garfield dus ging mee spelen :)

Ben echt blij met mijn eigen DA. Die denkt tenminste mee en neemt alle voors en tegens mee.
Groetjes van Marjoleine,
kopjes van Felix,
en een zoen van Garfield!
Plaats reactie