Kattin verstopt

Forum voor vragen over overgeven, maagzuur, verstopping, diarree en andere spijvertering- en ontlastingproblemen.
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5178
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Kattin verstopt

Bericht door Synemios »

Ik zie het somber in.
Ze wil niet meer eten, drinken doet ze wel maar ik moet echt haar bakje komen brengen en in het water bewegen wil ze drinken.
Vannacht over gegeven.
Ik heb ook even nog extra naar de ontlasting van mijn kater gekeken, die poept goed.
Maar ik zie qua hard/zachtheid weinig verschil met mijn kattin.
Vorige week liep er wel een beetje gelig/licht bruinig vies spul uit haar achterkant en ze stonk, maar het rook niet naar ontlasting.
Wat mij ook opvalt is dat mijn kater steeds aan haar kont ruikt en zij veelvuldig likt.
Ook dit heb ik gezegd tegen de DA maar is ook niet echt iets mee gedaan.
Ik twijfel nu of het niet haar anaalklieren zijn, ik heb haar wel in bad gedaan omdat ze vies was en zichzelf niet schoon meer kreeg afgelopen zaterdag en nu heb ik eigenlijk niets meer geroken.
Ik vind ook dat haar anus "uitpuilt" die hoort toch gewoon vlak te zijn?
Ik heb haar ook ingesmeerd met calendula, en hou haar verder schoon met baby billen doekjes met kamille.
Ik heb al een lijstje gemaakt en om 9 uur ga ik bellen.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy (8) Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5464
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Kattin verstopt

Bericht door nellebel »

goed dat je gaat bellen. arm ding is ze zeg. dat het niet goed is is zeer duidelijk.sterkte, hoop dat de DA iets vind. ze voelt zich duidelijk niet lekker. probeer haar wel eten te geven. al is het een soepje van natvoer, flink aanlengen met lauw water. en evt met een spuitje in haar bekje doen.
ik smeerde bij nellie altijd mousse (natvoer) aan de zijkant op haar tandjes. dan hoefde ik alleen het lipje op te tillen ipv het gevecht om iets in haar mond te doen. als ik het tegen haar tanden smeerde begon ze vanzelf het op te eten. (later niet meer, toen spuugde ze het uit)
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5178
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Kattin verstopt

Bericht door Synemios »

Als zij niet meer eet is er echt iets niet goed, ze is namelijk echt een vreetzakje.
Ik ga zo nog even kijken of ze wat ander voer wil en anders ga ik een papje voor haar maken en jou methode even proberen.
Ik snap op zich ook wel dat ze geen trek heeft nu maar toch....
Ik baal echt want ze was dus aan het opknappen en nu is het weer helemaal mis.
Mijn partner is boos op de DA echt woest want zegt hij bij alles wat je zegt krijg je als antwoord tja ze is al 16, over het rare lopen wat ze dus pas is gaan doen sinds ze niet meer kan poepen kregen we als opmerking, ja misschien artrose, maar het is dan wel heel gek dat ze weer normaal gaat lopen als ze geleegt is.
En ik ben vooral verdrietig en moe, ik heb natuurlijk ook niet zoveel geslapen, ga er steeds uit voor haar en blijf zo lang mogelijk wakker.
Ze ligt wel opgerold, nou ja ik laat weten hoe of wat, is ook wel fijn altijd als je weet hoe het afloopt ;)
Bedankt voor alle steun en tips, is toch wel fijn om te weten dat er mensen zijn die mee denken en je steunen.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy (8) Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5464
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Kattin verstopt

Bericht door nellebel »

hoe herkenbaar helaas. mijn DA heeft mij dus een jaar lang voor de gek gehouden dat het tussen haar oren zat. zij woog 7 kilo, en na een paar maanden nog 4, uiteindelijk nog geen 3 kilo meer.
geen vertrouwen in je DA zoek meteen een ander (maar dat doe je al). wat een onzin ze is al 16. als ze nou langzaamaan van ouderdom wat slechter werd, maar er duidelijk nu toch iets aan de hand. wat een flapdrol en snap de boosheid van je partner. als dat er iets aan afdoet hoe ze zich nu voelt en dat er duidelijk iets gedaan moet worden.
(mijn nellie heeft me in de laatste weken bij die DA alleen al bijna €600,- gekost, ik had het graag voor haar over, maar bij haar bleek later dat hij door al zijn pillen en slecht onderzoek ons op kosten heeft gejaagd, zij kreeg pillen die ze niet nodig had maar wel andere ziektes veroorzaakten waardoor wij weer meer moesten betalen) ik wil je niet bang maken, want nellie had wat ik voorheen al schreef andere klachten en het niet kunnen poepen kwam bij haar van de med (die ze dus niet nodig had), maar ik heb wel geleerd niet zoamar iets aan te nemen omdat iemand heeft geleerd, je gevoel is belangrijk. het gaat wel om een heel kostbaar bezit van je.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
patricia82
Huiskat
Huiskat
Berichten: 15
Lid geworden op: 08 sep 2011 12:42

Re: Kattin verstopt

Bericht door patricia82 »

ik heb er niet zoveel verstand van maar ik wil jullie heel veel succees wensen dat ze haar kunnen helpen
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5178
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Kattin verstopt

Bericht door Synemios »

Ik heb het verhaal over Nellie gelezen gister.
Ontzettend triest en erg.
Nero ( mijn kattin) heeft echt iets aan haar schildklier het afvallen wat ze deed kwam daar echt vandaan.
Het is ook niet zo dat ze meteen zijn gaan behandelen voordat er bloedonderzoek geweest is en ik heb de resultaten toen daar mee bekeken.
Ze is heel lang stabiel gebleven op de dosering die ze had maar bij de zoveelste half jaarlijkse controle bleek haar schildklier te langzaam werken, ze is toen gaan minderen met medicijnen maar na 6 weken was de uitslag nog niet goed, dus weer een halfje eraf.
Ze heeft toen een maand of 3 op 2.5 mg felimazole gezeten (roze pilletjes) maar toen ging ze toch weer afvallen dus weer een halfje erbij.
Dat gebruikt ze nu een half jaar maar toch was ze weer af gaan vallen en na de laatste test bleek dat hij weer te snel werkte.
Zodra Nero gaat minderen met de felimazole valt ze af gaat ze onophoudelijk miauwen en echt vreten.
Wat dit betreft heb ik er wel vertrouwen in.
De DA die we de laatste keren gehad hebben die hebben wij nooit eerder gehad en aan haar twijfel ik wel.
De nadelige effecten van de felimazole heb ik nog niet eerder bij haar gemerkt maar het zou natuurlijk kunnen, maar als dat zo is dan weet ik niet wat ik moet want haar schildklier werkt echt niet goed en een operatie of radioactief jodium daar komt ze niet voor in aanmerking.

Nero heeft net wel een klein beetje gegeten, ze wordt ook nu iets actiever maar ik trap er mooi niet in, lijkt wel of ze het weet dat ze zo weer naar een DA moet ;)
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy (8) Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5178
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Kattin verstopt

Bericht door Synemios »

13.30 kan ze terecht vandaag en als er eerder een plekje vrij komt bellen ze me op.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy (8) Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5464
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Kattin verstopt

Bericht door nellebel »

wat lief dat je het verhaal van mijn nellie hebt gelezen. ze was ook mijn schatje.
zij had ook niet de klachten van nero, gelukkig voor nero.
hoop dat je vanmiddag meer duidelijkheid krijgt en die lieverd nu stiekum eten, maar goed dat je er niet in trapt.
veel succes vanmiddag
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5178
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Kattin verstopt

Bericht door Synemios »

Ik ben ook geinteresseerd in de verhalen en ervaringen van anderen, hoe triest dan ook.
Het mooie van internet is dat je er zoveel van kunt leren, ervaringen delen.
Ik zeg ook vaak tegen mijn vriend als ik toen de kennis had die ik nu heb met, had ik veel meer voor Mickey kunnen doen.
Aan de andere kant, onze Mickey was er heel slecht aan toe en heeft het toch nog 6 jaar met een heftig nier probleem goed gedaan.
Hij was al "afgeschreven" toen we hem kregen, maar hij is toch nog 10 jaar bij ons geweest, hij was bijna 1 toen hij doodziek bij ons kwam wonen, uiteindelijk hebben we hem toen hij 11 was in moeten laten slapen.

Terug naar Nero, Ze begon weer te braken maar mevrouw wilde perse bij me liggen, pootjes omhoog en ik moest buikje aaien, als ik stopte ging ze een beetje bozig miauwen :D
Nu heeft ze net toch gepoept, ik Da gebeld en gevraagd of ik het mee moest nemen.
Ik heb het in een zakje gedaan maar ik vind het heel licht dus ben benieuwd, ze is ook meteen weer wat opgeknapt.
Ik kan er weinig van maken, vind dit zo vaag allemaal....
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy (8) Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Kattin verstopt

Bericht door Chiquita98 »

Ben heel benieuwd wat deze DA te zeggen had. Arme Nero.....zoekt wel de liefde op van haar bazinnetje ook al voelt ze zich belabberd.
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5178
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Kattin verstopt

Bericht door Synemios »

Tja ik zit alleen maar te janken nu.
Haar buikje is nu leeg bij haar zitten de problemen qua poepen echt bij het uiteinde maar dat is ook weg omdat ze zelf gepoept heeft.
Het was veel harder dan nu dus wat dat betreft werkt alles wat we geven dus wel.
temp was 37.3 te laag dus.
er is bloed geprikt om te kijken naar ontstekingen, lever, nieren, alvleesklier, suiker etc.
anaalkliertjes zijn na gekeken en geleegd, kwam bij de ene wel iets uit maar niet mega veel.
Ze maakt een hele zieke indruk, maar ze heeft wel gegeten.
Morgen heb ik de uitslag van het bloed.

Nero zoekt mij altijd op, het liefst ligt ze de hele dag bij me.
Ze lebbert me ook meestl helemaal af, maar dat doet ze nu dus sinds ze ziek is niet meer maar knuffelen met me wil ze nog wel.
Loopt ze naar me toe en gaat ze miauwen, dan moet ik haar optillen,
Nero is altijd zo ontzettend lief, ook voor de andere katten die we hadden.

Ik ben toch bang dat dit niet goed afloopt....
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy (8) Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Kattin verstopt

Bericht door Chiquita98 »

Ik weet er alles van om met een hele zieke kat thuis te zitten. Kan me je angst goed voorstellen. Duim voor je dat er iets uit het bloedonderzoek komt zodat er meer duidelijkheid komt.
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Kattin verstopt

Bericht door Anne »

Heel veel sterkte met alles!! Ik heb geen ervaring maar wil je heel veel sterkte toewensen, ik duim ervoor dat alles weer goed komt!
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5178
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Kattin verstopt

Bericht door Synemios »

Dank jullie wel,
Ik moest haar warm houden, dus verwarming hoog, haar mandje staat daar ook altijd, warmte kussentjes erbij en normaal vind ze dat heerlijk, maar nu gaat ze op de koude grond liggen.
Ik heb haar al een paar keer verplaatst, net heeft ze bij me gelegen dat vind ze wel fijn gelukkig.
Ze heeft niet meer gebraakt en eten doet ze nu ook weer goed, nou ja afwachten maar, maar dat valt niet mee.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy (8) Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
manoe76
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 14 nov 2011 11:15

Re: Kattin verstopt

Bericht door manoe76 »

Wat naar dat jullie nog steeds niet weten wat er aan de hand is en dat ze zich zo rot voelt. Ik hoop dat jullie morgen meer duidelijkheid hebben en dat jullie dan ook een juiste therapie in kunnen stellen. Heel veel sterkte met Nero!
Plaats reactie