Kattin verstopt

Forum voor vragen over overgeven, maagzuur, verstopping, diarree en andere spijvertering- en ontlastingproblemen.
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5176
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Kattin verstopt

Bericht door Synemios »

Zolang je nog niets zeker weet spookt er ook van alles door je hoofd.
Nero ging toch steeds terug op de grond liggen, ik had de kussentjes al weg gehaald omdat ik dacht dat ze daardoor misschien niet lekker kon liggen.
Dat haar temp niet goed is maak ik me echt wel zorgen om.
Dus toen heb ik een grote dikke slaapzak gepakt en die voor haar mandje gelegd zodat ze kon liggen zoals ze wilde maar toch niet op de koude vloer lag, en dat werkt.
Ik ga straks warmte kussens neer leggen op een plek waar het niet in de weg ligt dan kan ze zelf kiezen of ze daar wil liggen of niet.
Ze ligt sowieso bij de verwarming in de buurt ook als ze op de slaapzak ligt, het is hier bloed heet maar ja het moet maar even :D
Mijn kater gaat nu snachts in een andere kamer, de deur staat daar open dan kan hij de gang in en ook nog een andere kamer deur, zodat hij ook de ruimte heeft, alles staat erbij, zijn mandje, de kattenbak eten en drinken, en hij lijkt het geen probleem te vinden.
Ik wil toch goed in de gaten houden hoeveel nero eet, drinkt en poept, maar heb helaas slaap nodig en als ik Nero verplaats is ze heel onrustig dus dan maar deze manier.
Maar voel me wel schuldig naar Oscar ( mijn kater toe)
Hebben katten als de anaalklieren uitgeknepen zijn daar last van? ik denk namelijk van wel, maar ik durf nu niet zo goed calendula op haar achterste te smeren.
weet iemand hier een antwoord op?
Ze eet en drinkt goed, lopen doet ze nog steeds vreemd, ze doet niet zwalken.
Maar het is net alsof ze beetje wijdbeens loopt, alsof ze iets aan haar heupen heeft maar dat was de vorige keren over als ze gepoept had, maar misschien dat haar achterste heel erg zeer doet ofzo.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy (8) Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
manoe76
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 14 nov 2011 11:15

Re: Kattin verstopt

Bericht door manoe76 »

Ja, als de anaalklieren zuitgeknepen zijn kan dat wel irriteren. Daar kan je wel calendulua op smeren hoor. Dat werkt verzachtend en ontstekingsremmend, dus dat kan geen kwaad.
Ik kan me voorstellen dat je je erge zorgen maakt. Zeker ook omdat ze de koude vloer opzoekt terwijl haar temp al laag is. Ik hoop dat de da vandaag meer duidelijkheid kan bieden.
Sterkte met Nero.
En niet schuldig voelen over je kater. Als het weer beter gaat met Nero krijgt hij vast weer alle aandacht die hij verdient...
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5176
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Kattin verstopt

Bericht door Synemios »

Ok dan ga ik dat straks even doen.
Mijn plannetje heeft gewerkt, ze wisselt nu van slaapzak met warmte kussen naar haar mandje.
Ze gaat zelf op het kussentje liggen dus ik denk toch dat het een kwestie is van lekker kunnen liggen, en gelijk heeft ze ;)
Dus niet meer de koude grond, we proberen wel zoveel mogelijk ook Oscar aandacht te geven, zeker als mijn partner er ook is dan gaat het wat makkelijker, en zodra wij in de woonkamer zijn mag hij er uiteraard ook bij.
De uitslag hebben we pas vanmiddag, ze ligt nu lekker te slapen.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy (8) Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5176
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Kattin verstopt

Bericht door Synemios »

Helaas bleek Nero een heftige ontsteking en kanker te hebben.
Aangezien ze tegen het eind van de middag amper meer normaal kon lopen, ze alleen nog maar op de grond wilde liggen en niet meer wilde kroelen en we haar verdere onderzoeken/behandelingen wilden besparen hebben we haar net in laten slapen.
Overigens waren schildklier en nieren inderdaad niet goed....
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy (8) Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Kattin verstopt

Bericht door Adriana »

dat is verdrietig nieuws en ik wens je veel sterkte de komende tijd..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Kattin verstopt

Bericht door Chiquita98 »

Hoe verdrietig het ook is, je hebt voor Nero een hele goeie keus gemaakt. Meer leed is haar bespaard gebleven. Het gemis word er niet minder van. Heel veel sterkte gewenst.
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9340
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Kattin verstopt

Bericht door castratenkoor »

Ach wat triest en sneu. Een beslissing hoe moeilijk ook, uit liefde genomen.

Veel sterkte met het verlies en de leegte die ze achterlaat.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5176
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Kattin verstopt

Bericht door Synemios »

Bedankt allemaal.
Ik ben maar aan het denken of ik niet iets heb gemist.
Een half jaar geleden is er bij haar ook nog gekeken naar bepaalde waardes die oa kanker uit zou kunnen wijzen.
Was voor de zekerheid omdat ze toch al geprikt moest worden voor de rest, zodat we als er wat was er op tijd bij waren.
Gisteren hebben we nog alles door genomen, lijsten met alle uitslagen van het afgelopen anderhalf jaar, met de nieuwe lijsten erbij, ik snap het gewoon niet.
Ik mis haar zo erg, zodra ze me zag kwam ze meteen hard miauwend naar me toe dat is weg, het is zo stil zonder haar gekrijs, ze miauwde heel erg veel, ze wilde altijd bij mij zitten.
Ik mis zelfs het vroeg op staan of op tijd naar huis gaan voor haar pilletje, het zorgen dat ze goed eet en drinkt, gewoon alles.
Mijn vriend is ontroostbaar op sommige momenten, en Oscar is maar aan het zoeken, ik knuffel hem extra veel, maar het is niet zo' n kroelerd eigenlijk ;)
Die blijft nu alleen achter, die is ook al 1 vriendje en 2 vriendinnetjes kwijt ondertussen.
Ik heb over Nero gedroomd, in mijn droom was het ok, maar dit voelt zo rot ook al weet ik wel dat ik haar niet meer moest laten lijden.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy (8) Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Kattin verstopt

Bericht door Anne »

Heel erg gecondoleerd met het verlies :cry: Zo te zien hebben jullie er alles aan gedaan om haar een liefdevol warm leven te geven.
Hier baren we de overleden katten op zodat iedereen kan ruiken dat ze dood zijn en dat ze het zelf ook kunnen afsluiten.

Heel veel sterkte met het verlies
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5176
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Kattin verstopt

Bericht door Synemios »

Dat was misschien achteraf wel beter geweest.
Nero en Oscar hebben wel gister nog samen op de slaapzak gelegen, terwijl ze daarvoor nooit samen ergens lagen, als die bij elkaar in de buurt waren dan was er altijd wel 1 die de ander ff pootje haakte, van beiden kanten hoor :)
Oscar liet haar de laatste week ook met rust, nu is hij aanhankelijker dan anders.
Ik heb net nog even met hem gespeeld.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy (8) Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
manoe76
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 14 nov 2011 11:15

Re: Kattin verstopt

Bericht door manoe76 »

Heel veel sterkte met je verlies. Kan me voorstellen dat het erg stil is nu in huis zonder haar. Het is ontzettend verdrietig, maar helaas was er niks meer wat je voor haar kon doen....
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5176
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Kattin verstopt

Bericht door Synemios »

Dank je wel Manoe,
Ik ben nu maar gestopt met na denken over wat ik over het hoofd heb gezien.
Tot de dag dat ze zo aan het miauwen was op de bak leek alles goed te gaan, ( op die schildklier na dan)
Uit eerdere uitslagen is ook niets gekomen dus tja....
Konden ze maar praten.
Ik heb gister een mooie foto van haar uitgezocht, die komt naast haar zusje te staan.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy (8) Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Kattin verstopt

Bericht door Chiquita98 »

Inderdaad niet gaan piekeren over wat je anders had kunnen doen of wat je eventueel vergeten bent. Soms is het gewoon zo dat iets er ook ineens is en zeker bij kanker ben je dan al vaak te laat. Mijn manier van rouwen is ook altijd veel foto's bekijken en te denken aan de mooie en gekke momenten. Ik heb mijn katten in poezenurntjes met foto's erbij. Zo horen en blijven ze erbij.
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9340
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Kattin verstopt

Bericht door castratenkoor »

Ik schrijf mijn verdriet van me af, ik maak dan een afscheidsgedicht en een verslag over de kat in kwestie.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5176
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Kattin verstopt

Bericht door Synemios »

Ja ik kan straks wel wat gaan schrijven.
Gister heb ik lekker gewandeld dat was ook wel even fijn.
Ik heb ook wel geluk dat ik er goed over kan praten met mijn partner, ook over de leuke streken van Nero :)
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy (8) Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Plaats reactie