Nemo

Forum voor vragen over overgeven, maagzuur, verstopping, diarree en andere spijvertering- en ontlastingproblemen.
Gebruikersavatar
N-E-M-O
Lynx
Lynx
Berichten: 133
Lid geworden op: 04 jun 2011 22:20

Nemo

Bericht door N-E-M-O »

Hallo daar,

Weer eens een keer een post van mij.
Vanavond ben ik met Nemo naar de DA geweest.
Ze hebben haar longentjes nagekeken die maakten een scherp geluid en ze ademde niet door.
Daar willen ze misschien een foto van maken.
Ook heeft hij haar buik nagekeken en die was erg opgezet, zat geen ontlasting maar vol met lucht bij haar anus zat een beetje bloed maar dat wist ik al.
Ik moet ook elke dag de kattenbak helemaal verschonen en uitwassen heb dan wel 2 katten maar dit is extreem.
Ook haar tandvlees was ontstoken.
Nu word ze Vrijdag onder narcose gebracht en helemaal nagekeken want ze liet dit niet echt toe en bleef mauwen van de pijn.
Dan kon die ook gelijk de anaalklieren schoonmaken als dat nodig was etc.
Het is gewoon zo zielig ze heeft echt pijn want bij wijze van kon je Nemo op de kop houden maar nu gromt ze zelfs naar ons en kan ze niks hebben.
Pfft ben heel erg bang.
Misschien stomme vraag maar met haar longetjes kan ze geen longkanker hebben ofzo ?
Een kat laat zijn pootafdruk op je hart achter. Shen1. + Nemo
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5462
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Nemo

Bericht door nellebel »

geen idee, misschien flinke longonsteking ofzo. laten we hopen dat ze vrijdag iets vinden en dat het te behandelen is. wat een zorgekindje.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Nemo

Bericht door Anne »

Sterkte met alles, kan me je ongerustheid goed voorstellen. Mijn duimen draaien, probeer niet gelijk van het ergste uit te gaan want daar heb je toch geen invloed op, word je alleen maar knettergek van :-|
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
N-E-M-O
Lynx
Lynx
Berichten: 133
Lid geworden op: 04 jun 2011 22:20

Re: Nemo

Bericht door N-E-M-O »

Hoihoi,

Dankje voor jullie reacties,
Vanmorgen was Nemo extreem chaggerijnig ze deed alleen maar grommen en ontzettend boos en uithalen naar onze andere kat.
Verder slaapt ze alleen maar. (we zijn wel net verhuisd dus er zal ook nog wel stres bij zitten).
Ik ben gewoon zo boos niet op Nemo hoor we hebben haar sinds FEB/Maart opgehaald bij een gezin want het kind was allergisch in deze tijd hebben we al meer dan 500 euro!! uitgegeven aan de dierenarts.
Het is niet dat we het er niet voor over hebben maar we hebben gewoon weg het geld niet iedere keer.
We gaan voor haar door het vuur maar we worden wel wat wanhopig omdat het iedere keer wat anders is en ze niet precies weten wat :( en het arme beestje lijd alleen maar..
In ieder geval doe ik haar nu nog maar knuffelen deed ik al ontzettend veel.
MAar snappen jullie mij ook??
Ik hoop dat ze alsnog opknapt en niet meer zo depri is en ziek anders weet ik het ook niet meer.
Een kat laat zijn pootafdruk op je hart achter. Shen1. + Nemo
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Nemo

Bericht door Anne »

Kan me je wanhoop goed voorstellen. Sommige dieren hebben elke keer wat. Ik hoop dat je morgen duidelijkheid krijgt en dat het allemaal gaat meevallen.
Anders misschien op zoek naar een goede da die je wel kan vertellen wat het beestje precies mankeert, als je al zo vaak naar de da bent geweest.
Sterkte voor morgen
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Nemo

Bericht door Chiquita98 »

Och wat sneu voor Nemo. Lichamelijk heeft ze wel wat te verduren zeg. Hoe is het vrijdag gegaan?
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Gebruikersavatar
N-E-M-O
Lynx
Lynx
Berichten: 133
Lid geworden op: 04 jun 2011 22:20

Re: Nemo

Bericht door N-E-M-O »

Sorry voor mijn late reactie heb echt veel aan mijn hoofd gehad!
Nemo heeft vermoedelijk een hersentumor en ze heeft epileptie.
Ze doet echt allemaal rare dingen :S.
Vorige week heeft ze een spuit prednison gehad om de tumor niet verder te laten groeien.
Het is eigenlijk niet meer te doen ze gilt op de kattenbak terwijl er niks in haar darmen of urine gevonden is.
Ze vliegt de kleine kat aan en dan vliegen de haren van Shen letterlijk door de lucht heen.
Ze gromt en ze doet allemaal dingen die ze nooit gedaan heeft:(, we zijn nu echt heel hard aan het denken en aan het twijfelen.
Gisteren b.v. ook ze lag op de bank met haar ogen open en ze keek heel angstig maar er was geen contact met haar te krijgen.
Je ziet zo niks aan haar je zou zo niet denken dat ze ziek is, het enigste waar iemand wat aan merkt is dat ze extreem veel gromt :(.
Hebben jullie nog tips of wat zouden jullie doen want de kleine kat heeft geen leven meer ze poept op de trap en het is ook zo ziedlig voor haar of zou ze het niet door hebben?
Een kat laat zijn pootafdruk op je hart achter. Shen1. + Nemo
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5462
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Nemo

Bericht door nellebel »

goh wat ee nvreselijk nieuws. heb je een prognose gekregen? tja lastig zo te beoordelen, maar als het alleen maar rekken is van haar leven? zo is het toch ook vreselij kvoor haar, al zou de tumor niet verder groeien, schijnbaar heeft hij al veel schade aangebracht. wat zegt de DA?
heel veel sterkte in ieder geval
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Nemo

Bericht door Chiquita98 »

Ik vind het ook moeilijk te beoordelen hier vanuit mijn stoel. Het gaat erom of jij vind dat je kat nog een fijn leven heeft. Speelt ze nog? Eet en drinkt ze nog goed? Heeft ze pijn?? Vind het echt verschrikkelijk voor Nemo en ook voor jullie! Heel veel sterkte met wat je ook besluit
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Gebruikersavatar
N-E-M-O
Lynx
Lynx
Berichten: 133
Lid geworden op: 04 jun 2011 22:20

Re: Nemo

Bericht door N-E-M-O »

Hoihoi,

Ik heb heel verdrietig nieuws, wij hebben Nemo gisteren helaas in laten slapen.
Het ging echt niet lekker meer met haar en ze was gewoon depri, dan ging ze in het midden van de woonkamer zitten en dan lag ze weer op de bank wezenloos en angstig voor haar uit te staren en kreeg je geen contact meer met haar.
Ook viel ze de hele tijd aan we zagen echt geen uitweg meer we hebben alles voor haar gedaan wat in ons vermogen lag.
Shen die kon nog geen boe of bah meer zeggen want dan werd ook hij aangevallen.
Ik ben erbij geweest en het was heel zwaar ze kwam ook haar reiskoffertje niet meer uit wat ze normaal wel deed.
Toen ze het rustmakende spuitje kreeg begon z eheel erg te kwijlen ze zat helemaal onder tot boven haar neus en zew begon over te geven de brokjes die ze smorgens om 8.00 gegeten had waren savonds blijkbaar nog niet verteerd ze waren heel.
Verder is ze wel rustig ingeslapen binnen een minuut was ze dood.
Heb enorm hard gehuild en huil nog steeds mijn lieve mooie meisje waar we maar even plezier van gehad mogen hebbne.
Heb die mensen nog gebelt die nemo weg gedaan hadden omdat de dochter allergisch was namen niet op maar kreeg het broertje ze blijken dus gewoon nog een kat te hebbne.
Dit geeft mij zoveel woede en nog meer verdriet.
Ben ook erg bang dat ik de verkeerde keuze heb gemaakr maar ze was echt niet gelukkig meer,
Ik hoop dat ze in heel veel vrede rust en ik zal ook altijd aan haar blijven denken.
Mijn lieve kleine meisje :(
Een kat laat zijn pootafdruk op je hart achter. Shen1. + Nemo
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Nemo

Bericht door Chiquita98 »

Ach wat sneu zeg! Maar zo te lezen heb je echt de goede keuze gemaakt. Ik wil je heel veel sterkte wensen met dit grote verdriet. Nemo heeft nu wel eindelijk de rust gevonden. Ze heeft het niet makkelijk gehad in haar jonge leventje.
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Gebruikersavatar
N-E-M-O
Lynx
Lynx
Berichten: 133
Lid geworden op: 04 jun 2011 22:20

Re: Nemo

Bericht door N-E-M-O »

Dankjewel.
Inderdaad 9 is veel te jong, heb gisteren voordat we gingen nog foto's van haar gemaakt net terug gekeken ze zat ook helemaal met haar hoofdje omlaag.
Shen die leeft wel helemaal op maar had liever gehad dat ze samen gelukkig konden zijn.
Ik hoop dat ze het daar boven naar haar zin heeft en poezenvriendjes vind en dat ze niet boos is op ons..
Een kat laat zijn pootafdruk op je hart achter. Shen1. + Nemo
Gebruikersavatar
N-E-M-O
Lynx
Lynx
Berichten: 133
Lid geworden op: 04 jun 2011 22:20

Re: Nemo

Bericht door N-E-M-O »

We hebben wel altijd alles voor haar gedaan en ik weet zeker dat ze bij ons nooit iets tekort gekomen is dat geeft wel een ''goed'' gevoel tussen haakjes
Een kat laat zijn pootafdruk op je hart achter. Shen1. + Nemo
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Nemo

Bericht door Chiquita98 »

Hou je daar dan ook maar aan vast. Ze zal jullie zeer dankbaar zijn geweest voor de goede zorgen en dankbaar dat jullie haar verder lijden hebben bespaard.
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Gebruikersavatar
N-E-M-O
Lynx
Lynx
Berichten: 133
Lid geworden op: 04 jun 2011 22:20

Re: Nemo

Bericht door N-E-M-O »

Ik doe me best, dankje voor je medeleven heel lief.
Een kat laat zijn pootafdruk op je hart achter. Shen1. + Nemo
Plaats reactie