Kitten al bijna 2 weken last van diarree

Forum voor vragen over overgeven, maagzuur, verstopping, diarree en andere spijvertering- en ontlastingproblemen.
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5458
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Kitten al bijna 2 weken last van diarree

Bericht door nellebel »

balou beterschap mannetje. snel opknappen .hoop dat ze snel vinden wat er mankeerd.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Kitten al bijna 2 weken last van diarree

Bericht door Chiquita98 »

Bedankt voor jullie lieve woorden!
@Nemo: ik heb geen idee waar het in duitsland op word gestuurd. Ik woon dichtbij Zwolle. Ik was niet het baasje van zijn broertje hoor. Die zat nog in het asiel, maar triest is het wel.
Heb nu de bench in de woonkamer staan op de vloer,maar hij ziet mij dan zitten op de bank dus ik moet even een ander plekje zien te vinden anders slaapt ie niet en mauwt ie alleen maar. Maarja heb een hele open woning beneden
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Gebruikersavatar
N-E-M-O
Lynx
Lynx
Berichten: 133
Lid geworden op: 04 jun 2011 22:20

Re: Kitten al bijna 2 weken last van diarree

Bericht door N-E-M-O »

Ah gossie :(.
Heb je ook geen rustig hoekje ofzo waar je hem neer kan zetten?
Hoe is het nu met het mannetje?
Ik ben nog steeds voor jullie aan het duimen!

Groetjes Eline en een dikke knuffel van Nemo en Shen
Een kat laat zijn pootafdruk op je hart achter. Shen1. + Nemo
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Kitten al bijna 2 weken last van diarree

Bericht door Adriana »

ik weet dat de hoofdvestiging van VetMed lab, waar heel erg veel huisdierenbloed voor analyse naar toe wordt gestuurd, in Duitsland zit en ik neem aan dat de ontlasting daar naartoe gestuurd is..

http://www.idexx.nl/diergezondheid/tests/
trouwens toch wel handig om eens langs de tests te lopen, er kan dus met simpel bloedonderzoek op heel erg veel getest worden, dus veel meer en sneller dat de meeste dierenartsen zeggen/weten
en mijn ervaring met VetMed is dat uitslag doorgaans met twee/drie etmalen binnen is.
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Kitten al bijna 2 weken last van diarree

Bericht door Chiquita98 »

Ja vetmed lab dat klopt! Ik had samen met de dierenarts gehoopt dat gister eind van de middag de uitslag al binnen zou zijn. Helaas nu even tot maandag wachten.

Heb de bench nu in een hoekje naast de bank staan. Dit gaat goed. Vanmorgen was ie ook iets aan het overgeven. De ontlasting viel me mee. Vanmorgen wel lekker weer even gewassen en hele bench verschoont. Hij eet wel verschrikkelijk weinig. Maar goed beter iets dan niets. Krijgen zijn darmpjes ook hopelijk wat meer rust. Maak het vlees lekker nat aan zodat ie het zo op kan slurpen. Brokjes taalt ie niet naar dus ga die ook maar eens in warm water zachter maken.
@Nemo hoe gaat het met Shen?
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Kitten al bijna 2 weken last van diarree

Bericht door Chiquita98 »

Wow vanmorgen bijna een schone bench en een mooi vlaai in de kattenbak. Ennnn hij heeft de opgeloste brokjes opgegeten en vanmiddag gaf ik hem een 1/4 bakje vlees aangelengd met water en hij ging er meteen op af!! Voorzichtige verbetering dus
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Gebruikersavatar
Mirjam86
Cheetah
Cheetah
Berichten: 862
Lid geworden op: 15 apr 2011 11:08
Locatie: Assen

Re: Kitten al bijna 2 weken last van diarree

Bericht door Mirjam86 »

Oh gelukkig! Hopelijk blijft hij nu opknappen, arme schat!
Groetjes Mirjam en krabbeltjes van Tsuki (april 2011) en Taiyo (april 2011)
Devi*
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5458
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Kitten al bijna 2 weken last van diarree

Bericht door nellebel »

doorzetten nu balou. de duimpjes draaien hier
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Kitten al bijna 2 weken last van diarree

Bericht door Chiquita98 »

Ja het gaat steeds beter. Ontlasting blijft hetzelfde, maar ligt netjes in de bak. Hij eet nu lekker veel steeds. Hij moet de schade inhalen! Uitslag van lab op allerlei parasieten(coccidiose, giardia en nog iets) was negatief. We wachten nu nog op uitslag van eventuele bacterien en schimmels. Hij mag als ik er ben los lopen in huis en dat vind ie ook heerlijk. Hij heeft aandacht voor zijn omgeving, voor de andere katten(stiekem de staart van gizmo willen pakken) en hij speelde net met het speelcircuit. Snel een foto van kunnen maken. Na 2 heftige weken ben ik blij met dat het al veel beter gaat nu. Blijven duimen dat dit zich inderdaad gaat voortzetten en dat ie nu gaat aankomen.
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Kitten al bijna 2 weken last van diarree

Bericht door Adriana »

wij zijn dol op goeie berichten, dus joepie!
en de helft van de uitslag is goed, nu de rest nog. moet op kweek worden gezet en dat duurt even..
hij voelt zich kennelijk stukken beter en wordt ondernemend, hihi! goed dat hij rondloopt, beweging is altijd goed en helpt het herstel..
hoop dat het doorzet en dat jullie er snel achter zijn wat het eventueel is (geweest..)
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Kitten al bijna 2 weken last van diarree

Bericht door Chiquita98 »

De vooruitgang zet voort. Vanmorgen zat ie eerst te mauwen dat ie vlees wilde. Dit gegeven, maar kwam daarna weer bij me dus ik dacht nu wil ie op schoot. Nee hoor hij had nog trek. Dus wat brokjes gemalen in water gegeven. Toen dacht ik nu komt ie vast op schoot, want dat wil hij nog het liefst. Weer mis, want nu was het tijd om te spelen met balletjes en de andere kat(ten). De bench blijft redelijk schoon. Hij poept wel heel vaak nog op een dag en vanmiddag was het ook weer wat dunner dan de vlaaitjes, maar desondanks is hij al veel speelser dan ik hem ooit heb gezien en hij gaat nu zelfs al in mandjes liggen i.p.v. steeds bij mij op schoot willen. Hoewel hij dit ook nog wel regelmatig doet hoor.
Ook zijn anus ziet er al veel beter uit. En de hieltjes van zijn achterpoten waren ook al helemaal kaal. Ik was hem alleen 's ochtends nog omdat er dan nog wat aangekoekt zit, maar de rest van de dag veeg ik soms even zijn kontje na en voor de rest wast hij zichzelf.
Ik ga hem morgen eens even wegen. Hopelijk is hij ietsje aangekomen.

EDIT:
Oops nooit te vroeg juichen. Net had ie weer waterdunne ontlasting en lag het weer overal dus moest hem ook snel ff weer wassen. Maarrr heb hem toch ook snel even gewogen en hij weegt nu bijna 800gr dus hij is in 4 dagen toch 120 gr aangekomen!
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5458
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Kitten al bijna 2 weken last van diarree

Bericht door nellebel »

misschien moet je hem even begrenzen met niet ineens te veel eten. hij heeft nu wel flink honger, maar dat kunnen zijn darmpjes misschien nog even niet aan. langzaam opbouwen en niet teveel afwisselen in voer.
gelukkig is hij wel aangekomen. kleien terugval mag maar nu weer vooruit balou
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Kitten al bijna 2 weken last van diarree

Bericht door Chiquita98 »

Ik bied hem inderdaad een paar x op een dag voer aan. Hij krijgt alleen maar hypo allergeen voer en het sensitivity vlees. Vanmorgen spoot het er weer uit. En hij speelt ook weer iets minder, maar vond het gordijn net wel interessant. Ik dacht ook dat ik iets bloed zag bij de ontlasting maar kon het niet heel goed zien. Dus ik volg hem steeds op de bak:-) Maar hou mijn hart vast.
In hoeverre denken jullie dat ik ook steeds zijn kontje nog moet wassen? Het ziet er wel wat vies uit, maar ik heb het idee dat hoe meer ik was hoe gevoeliger het blijft. Hij wast zichzelf ook wel daar, maar soms is het wat aangekoekt.
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Kitten al bijna 2 weken last van diarree

Bericht door Adriana »

waarmee was je zijn kontje? je kunt wat olijfolie op een wattenschijfje doen en daarmee zacht masseren, dat droogt die tere huid niet uit..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Kitten al bijna 2 weken last van diarree

Bericht door Chiquita98 »

Ik waste zijn kontje met soms alleen water en als het heel vies is met wat babyshampoo. Nu doe ik het met een zacht doekje en warm water deppend schoon maken. Is olijfolie wel verstandig want hij likt het ook weer op?
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Plaats reactie