Kitten al bijna 2 weken last van diarree

Forum voor vragen over overgeven, maagzuur, verstopping, diarree en andere spijvertering- en ontlastingproblemen.
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5451
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Kitten al bijna 2 weken last van diarree

Bericht door nellebel »

hoe is het met balou vandaag?
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Kitten al bijna 2 weken last van diarree

Bericht door Chiquita98 »

Hoi Wendy,

Vanmorgen heb ik telefonisch contact gehad met de dierenarts. De verdere uitslag van de ontlasting is verder niks uitgekomen. Alleen dat zijn darmflora uit balans is. Tja dat is niet zo gek als je diarree hebt. Vanmorgen weer waterige ontlasting en die heb ik weer weggebracht voor onderzoek. Stukjes vlees zaten er in dus hij verteerd het gewoon niet. De honger blijft. In overleg met de arts kan hij nu gewoon steeds wel zijn brokjes geven en het vlees wat minder gaan geven. Ik geef hem nu in 24 uur 100gr vlees verdeeld over 3-4x per dag.
Ik hou hem ook wat meer in de bench voor zijn eigen rust en mijn rust. Hij zit nu op de vloer lekker in het zonnetje.
Hij plast nu ook in de kamer op dezelfde plek. Tja ik vind het niet zo raar. Das nog een reden dat ik hem wat meer in de bench hou. Het is weer afwachten. Vanmorgen daar ook weer voer en onderleggers gekocht. Het asiel betaald alles nog steeds ook het voer en de onderleggers. Dit was mijn inziens niet nodig maar vind het wel heel netjes en heb ook dagelijks mailcontact met ze.
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Kitten al bijna 2 weken last van diarree

Bericht door Chiquita98 »

Update: Gister belde de dierenarts. Ze hebben de ontlasting zelf onderzocht en er was geen parasiet of wormeitjes te vinden. Het is nu van belang dat hij goed blijft eten en drinken(en dat doet ie) en dat hij gaat aankomen. Tja met die waterdunne ontlasting was hij toch weer wat afgevallen(740gr). Balou moet het nu zelf gaan doen en ik moet me erop voorbereiden dat de diarree nog heel lang kan aanhouden. De darmpjes moeten weer leren om goed te gaan werken. Zijzelf is nu met vakantie maar ik kan altijd terecht bij haar collega en vertrouw ik de ontlasting niet kan ik het ten allen tijde naar hun brengen voor onderzoek.
Ik hou nu zelf ook even een schema bij van de substantie van de ontlasting en zijn gewicht. Vanmorgen had hij weer iets dikkere ontlasting(zoals een softijsmachine qua dikte en mooie rondjes leggen) En gewogen en dat was 790gr. Ik geef hem vanaf vandaag nog maar 50 gr vlees en dit bied ik 3x aan met opgeloste brokjes en hij heeft een bakje met brokjes waar hij altijd van kan eten. Tja en verder slaapt ie heel veel, maar hij kan wel overal opspringen en rennen. Heel soms wil ie even spelen. Afwachten en heel veel geduld hebben.
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Gebruikersavatar
Mirjam86
Cheetah
Cheetah
Berichten: 862
Lid geworden op: 15 apr 2011 11:08
Locatie: Assen

Re: Kitten al bijna 2 weken last van diarree

Bericht door Mirjam86 »

Wat fijn dat je zoveel tijd steekt in het genezingsproces van Balou, en dat terwijl er in het begin al over inslapen gesproken werd! Hopelijk blijft hij de stijgende lijn voortzetten!
Groetjes Mirjam en krabbeltjes van Tsuki (april 2011) en Taiyo (april 2011)
Devi*
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Kitten al bijna 2 weken last van diarree

Bericht door Chiquita98 »

Jippie het gaat steeds beter met mijn balouke. Hij eet hartstikke goed nog steeds en zijn ontlasting gaat er ook steeds beter uit zien. Het is nog wel brijerig, maar zowaar was het vanmiddag al in een drolvormpje. Hoe blij kan je zijn:-) En hij hoeft niet meer zo vaak op de bak om te poepen dus zijn darmpjes gaan meer werken. Hij speelt meer en meer en vandaag weegt hij alweer 840 gram.
Zijn hele lichaampje ruikt nog wel erg sterk naar ontlasting en hij heeft op zijn pootjes en anusje niet veel haar meer zitten, maar ik doe het ervoor! Ben superblij en ik had dit zelf niet meer verwacht. Hopelijk zet dit verder voort.
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9330
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Kitten al bijna 2 weken last van diarree

Bericht door castratenkoor »

Geweldig dat er positieve vooruitgang is met Balou!
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Mirjam86
Cheetah
Cheetah
Berichten: 862
Lid geworden op: 15 apr 2011 11:08
Locatie: Assen

Re: Kitten al bijna 2 weken last van diarree

Bericht door Mirjam86 »

Nu hopen dat hij zich snel weer beter voelt nu hij wat meer kan en niet alleen ellendig in de bench liggen... Geweldig nieuws!
Groetjes Mirjam en krabbeltjes van Tsuki (april 2011) en Taiyo (april 2011)
Devi*
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Kitten al bijna 2 weken last van diarree

Bericht door Adriana »

t gaat de goeie kant op lijkt het wel en wat zul je blij zijn! het heeft altijd even tijd nodig voor de darmen en de darmflora weer beetje op orde zijn maar eer je een week en een heleboel mooie drolletjes verder bent, moet dat toch goedgekomen zijn, duim/duim
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Kitten al bijna 2 weken last van diarree

Bericht door Chiquita98 »

Ben inderdaad blij. Ik had het zelf niet meer durven dromen bijna. Nu kan ik ook eindelijk eens gaan genieten van dit kleine ventje i.p.v. me steeds maar zorgen maken. Hij legt nu heerlijke zachte drolletjes en speelt er wat af. Hij weegt bijna 900gr nu. Hij zou eigenlijk deze week zijn 2e inenting moeten hebben, maar heb vanmorgen de arts gebeld en we hebben overlegt dat hij de 2e inenting krijgt als ie weer goed is aangesterkt en mooie drollen gelegd heeft.
Ik wil iedereen hierbij ook bedanken voor jullie adviezen. Het heeft me er soms goed doorheen geholpen en me net dat steuntje in de rug gegeven die ik nodig had. Bedankt daarvoor!!

gr Thea
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Kitten al bijna 2 weken last van diarree

Bericht door Adriana »

k zag nog een vraag in een eerder bericht: olijfolie is licht ontsmettend en niet schadelijk voor dieren. sommige katzels likken het op en dat kan geen kwaad.
ik masseerde de oortjes van mijn diabetenkat met wat olijfolie, dat trekt snel in en helpt het genezingsproces. (daar kun je ook calendulan voor gebruiken maar dat is veel duurder..) en k gebruik het zelf als ik ruwe handen van het tuinwerk heb, werkt heel snel en trekt makkelijk in. ook goed voo je nagels.

heel verstandig om die tweede enting uit te stellen en met zijn 900 grs wordt het al een hele vent en heerijk genieten van zo'n hummel!
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Mirjam86
Cheetah
Cheetah
Berichten: 862
Lid geworden op: 15 apr 2011 11:08
Locatie: Assen

Re: Kitten al bijna 2 weken last van diarree

Bericht door Mirjam86 »

Geweldig nieuws! Nu even lekker genieten! Misschien kunnen wij binnenkort meegenieten met foto's?
Groetjes Mirjam en krabbeltjes van Tsuki (april 2011) en Taiyo (april 2011)
Devi*
Gebruikersavatar
N-E-M-O
Lynx
Lynx
Berichten: 133
Lid geworden op: 04 jun 2011 22:20

Re: Kitten al bijna 2 weken last van diarree

Bericht door N-E-M-O »

Jaaaa !!!
Wat goed dat zal wel een hele opluchting zijn.
Geniet lekker van het kleine mannetje !
Een kat laat zijn pootafdruk op je hart achter. Shen1. + Nemo
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Kitten al bijna 2 weken last van diarree

Bericht door Chiquita98 »

Balou weegt alweer 1 kilootje en hij is zoals een kitten hoort te zijn. Lekker speels en ondeugend! Hij legt nu mooie drolletjes. Weliswaar nog zachte drolletjes maar ik ben al tevreden.
Hij wil ook graag met de andere katten spelen, maar nu spelen deze vaak buiten in mijn afgesloten tuin. Denken jullie dat het te vroeg is om Balou eens een uurtje mee naar buiten te nemen onder mijn toezich?
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Gebruikersavatar
Glowy
Huiskat
Huiskat
Berichten: 80
Lid geworden op: 03 aug 2009 10:55

Re: Kitten al bijna 2 weken last van diarree

Bericht door Glowy »

Ik ben heel blij dat Balou het weer goed doet.
Jij hebt zo met mij meegeleeft ondanks je eigen verdriet en zorgen.
Ik kon niet eerder reageren, ik heb het wel gelezen steeds.
Gelukkig dat het ventje nu weer lekker vrolijk is.
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Kitten al bijna 2 weken last van diarree

Bericht door Chiquita98 »

Dit is Balou trouwens.

Hier heb ik hem net
Afbeelding

Deze is van vorige week
Afbeelding
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Plaats reactie