Kitten al bijna 2 weken last van diarree

Forum voor vragen over overgeven, maagzuur, verstopping, diarree en andere spijvertering- en ontlastingproblemen.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11244
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Kitten al bijna 2 weken last van diarree

Bericht door Adriana »

ach, als het zonnig is en hij buiten veilig is dan zie ik niet waarom je het niet een half uurtje zou doen.. kijk wel uit dat hij nergens heftig van kan schrikken..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Glowy
Huiskat
Huiskat
Berichten: 80
Lid geworden op: 03 aug 2009 10:55

Re: Kitten al bijna 2 weken last van diarree

Bericht door Glowy »

Ik heb Armani in de bench even buiten gezet, dan kan hij eerst even wennen aan de geluidjes.
Wel een mooi kitten!
Gebruikersavatar
Mirjam86
Cheetah
Cheetah
Berichten: 862
Lid geworden op: 15 apr 2011 11:08
Locatie: Assen

Re: Kitten al bijna 2 weken last van diarree

Bericht door Mirjam86 »

Wat een prachtvent! Eventjes naar buiten kan denk ik geen kwaad hoor, zolang het niet te lang is en hij naar binnen kan als hij ergens van schrikt...
Groetjes Mirjam en krabbeltjes van Tsuki (april 2011) en Taiyo (april 2011)
Devi*
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Kitten al bijna 2 weken last van diarree

Bericht door Chiquita98 »

Aangezien het "herfst" is heb ik hem nog niet naar buiten gedaan. Hij verliest ook nog steeds haar op zijn pootjes(wrs door diarree en al het wassen). Is al lelijk kaal daar, maar zal t.z.t. wel weer aangroeien. Hopelijk is dit niet vervelend voor hem als hij buiten loopt. Voor schrikken ben ik niet bang want hij is niet angstig aangelegd en hij kan zo weer naar binnen lopen. En geluidjes is hij al wel gewend. Hij kijkt al vaak door de hordeur naar buiten en in het asiel kwam hij ook in de buitenren.
Maar het leggen van de gewone drollen gaat door!!
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Gebruikersavatar
Glowy
Huiskat
Huiskat
Berichten: 80
Lid geworden op: 03 aug 2009 10:55

Re: Kitten al bijna 2 weken last van diarree

Bericht door Glowy »

Ik ben blij dat zijn poepjes nu weer goed zijn.
Armani springt de hele tijd tegen het raam aan hahaha
We hebben een boom voor het zijraam, en nu door de wind tikken de takken tegen het raam.
Hij zit zich er goed mee te vermaken.
Gebruikersavatar
zillahxx
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 sep 2011 12:51
Locatie: Utrecht

Re: Kitten al bijna 2 weken last van diarree

Bericht door zillahxx »

Hoi allemaal, via mijn moeder ben ik hier op dit forum gekomen. Ik heb sinds woensdag 31 augustus een kitten in huis. Hij heet Messi!
De eerste dag ging het allemaal goed, hij was al zinderlijk maar daarna helaas ook aan de diarree gegaan.
Eerst dacht ik dat het stress was of door het nieuwe voedsel kwam maar we zijn toch maar naar de DA gegaan en deze zag gelijk aan zijn ontlasting dat hij last van wormen en Coccidiose had.
De DA wilde eerst even met de leveranciers van het geneesmiddel Toltrazurildrops contact hebben of het ook voor kittens van 850 gram gebruikt mag worden en in welke hoeveelheid. We hebben vrijdag het medicijn opgehaald en gelijk toegediend..
Ik hoop voor Messi dat het veel sneller beter gaat en dat hij niet hetzelfde als Balou hoeft te doorstaan..
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Kitten al bijna 2 weken last van diarree

Bericht door Chiquita98 »

Hoi,
Ik hoop ook voor Messi dat het nu snel beter zal gaan. Balou woog nog maar iets over de 600 gram en heeft ook de toltrazurildrops gehad. De coccidiose is verdwenen dus hopelijk gaat dit bij Messi ook snel werken. Balou is nu even lekker buiten in de tuin aan het ravotten en hij vind het heerlijk! Gister ook al en toen lag ie daarna flink knock out in een mandje te slapen.
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Kitten al bijna 2 weken last van diarree

Bericht door Chiquita98 »

Laatste nieuwtje over Balou: hij groeit nu echt lekker. Hij is 16 weekjes alweer en woog gister 1520 gram dus hij is echt bezig met gewicht inhalen. 2e inenting nu eindelijk gehad en nu gaan we langzamerhand het hypoallergeen voer mengen met kittenvoer en dit gaat al helemaal goed. Naar buiten gaat hij ook steeds meer dus de volgende stap is leren door het kattenluikje te gaan. Dus hij kan nu heerlijk gaan opgroeien naar een mooie grote vent!

gr Thea
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Kitten al bijna 2 weken last van diarree

Bericht door Anne »

Fijn dat het allemaal zo goed gaat :-P
Bedoel je met het kattenluikje naar buiten?
Ik hoop dat ik dat verkeer begrepen heb, hij is daar nog veels te klein voor en naast dat kan hij andere poezen bevruchten, en dan heb ik het nog niet over de gevaren van auto's, kattehaters e.d.
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Kitten al bijna 2 weken last van diarree

Bericht door Chiquita98 »

Nee hoor dat heb je niet verkeerd begrepen. Misschien heb je erover heen gelezen maar ik heb een afgesloten tuin!
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Kitten al bijna 2 weken last van diarree

Bericht door Anne »

In dat geval heb ik niks gezegd ;-)
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Kitten al bijna 2 weken last van diarree

Bericht door Chiquita98 »

Update Balou: Het gaat super met Balou. Hij eet nu gewoon mee met de rest en alle 4 kunnen ze het prima met elkaar vinden. Hij groeit echt flink nu (het gaat mij bijna te snel haha). Het is een echte schootkat, maar ook het spelen heeft hij nu goed uitgevonden. Alleen is zijn ontlasting nog steeds niet helemaal normaal. Het blijft wat breierig en dit kan nog wel maanden zo duren. Gelukkig doet hij het steeds netjes op de bak en hij heeft er verder zelf helemaal geen last van. Hij drinkt ook goed. Ik zal snel eens even weer foto's maken. Hij heeft al echt dikke poten. Het word een mooie grote stevige vent!
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
yentle
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 apr 2012 14:26

Re: Kitten al bijna 2 weken last van diarree

Bericht door yentle »

Hallo,forumleden ik heb me even aangemeld bij jullie forum om een bepaalde reden ik was gisteren aan het Googlen naar Coccidiose omdat ik het daar met een aantal anderen over had en kwam natuurlijk jullie forum hierbij tegen ik heb een aantal bladzijden zitten lezen en misschien heb je er al van gehoord of nog niet maar ik zou de kat/kitten laten testen op Trichomonas Foetus,het geeft diaree,bloed bij de diaree,slijm katten zijn er niet ziek van kan ook weer wat over gaan na een ontwormingskuur of antibiotica het is een eencellig protozoa en leeft buiten het lichaam maar een half uur veel dierenartsen denken er niet aan en denken eerder aan Giauardia,de enigste manier om er vanaf te komen is Ronadizol,ik heb dit zelf vorig jaar gehad dus als iemand er contact overop wil nemen geen probleem mag op forum of prive.

Ik zal een link erbij plaatsen die ik ook al in het nLKV blaadje heb laten plaasten van mijn katten vereniging van het wilhelminapark dus dit is met toestemming,
http://www.dierenkliniekwilhelminapark. ... monas.html

Pamela.
Plaats reactie