Kat heeft draad ingeslikt, wat te doen?

Forum voor vragen over overgeven, maagzuur, verstopping, diarree en andere spijvertering- en ontlastingproblemen.
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5462
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Kat heeft draad ingeslikt, wat te doen?

Bericht door nellebel »

wat fijn dat ze weer thuis is. daar kan ze toch het beste opknappen he. krijgt ze een pilletje als pijnstiller? misschien dat we hier nog tips hebben voor het toedienen. I kvraag sowieso altijd of iets ook in druppelvorm te krijgen is. gaat toch net iets makkelijker.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Kat heeft draad ingeslikt, wat te doen?

Bericht door Anne »

Fijn dat ze weer thuis is!! Nu maar alle losse draadjes goed opbergen voor deze draadliefhebber ;-)
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Mario
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 jul 2013 22:10

Re: Kat heeft draad ingeslikt, wat te doen?

Bericht door Mario »

Mijn kitten (Mario) van 7 weken heeft vandaag leuk het bovenste tuutje van zijn speenflesje eraf gebeten en doorgeslikt. Aangezien hij nog zo jong is weet ik niet zeker of het tuutje er via de normale weg uit kan. Tuutje is ongeveer 1 cm lang en een doorsnede van 3 mm... Heeft iemand hier ervaring mee, of goede hoop dat het er de natuurlijke weg uit komt?
Hij heeft er niet veel last van lijkt, slaapt, speelt en eet gewoon!

Alvast bedankt voor het reageren!

Groetjes Baasje en Mini Mario
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: Kat heeft draad ingeslikt, wat te doen?

Bericht door eveline1982 »

Ik zou hiervoor even de dierenarts bellen (dienstdoende avond arts). Vind het nog aardig wat, maar waarom krijgt hij op deze leeftijd nog een fles? Juist omdat ze, des te ouder, des te hardere tandjes krijgen kan je het het beste va 4 weken gaan afbouwen en rond de 6de week stoppen.
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Plaats reactie