Overgeven

Forum voor vragen over overgeven, maagzuur, verstopping, diarree en andere spijvertering- en ontlastingproblemen.
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9334
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Overgeven

Bericht door castratenkoor »

Om nog even in te gaan op het geven van goedkoop, slecht voer.
Goedkoop is ook hier duurkoop. Je denkt te besparen op uitgaven aan eten, maar je geeft het later dubbel uit aan dierenarts kosten omdat de kat(ten) allerlei kwalen ontwikkelen door tekortkomingen.

De reactie op MarjanR haar uitleg vond ik eerlijk gezegd beneden peil - poeh hee wat een verhaal, als het maar helpt. - Oftewel je negeert haar inspanning dingen die ze voor je uit zocht.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
MarjanR
Tijger
Tijger
Berichten: 2101
Lid geworden op: 03 aug 2010 10:57
Locatie: Zaandam

Re: Overgeven

Bericht door MarjanR »

Dank je Dinie ;)

Ik vond het naar mij toe nog niet eens zo erg, de reactie.
Maar "Merk het wel" en "als het maar werkt'' vind ik geen getuigenis van werkelijk interesse.
Ik bedoel, als jij medicijnen krijgt voorgeschreven wil je toch ook weten waarom en wat het doet en waar je op moet letten. Daarbij slik je toch niet maar medicijnen wanneer je denkt dat de klachten voorbij zijn? Je gaat je lichaam toch niet vergiftigen met medicijnen die je niet meer nodig hebt?

Ik zoek altijd op wat ik voor medicijnen krijg.
Voor mezelf EN voor m'n katten.
Als ik namelijk bij een arts ben (huis, dieren of wat voor een arts ook) slaan bij mij m'n hersenen op slot. Maar ik wil wel weten wat ik mee krijg en waar het voor dient en hoe het werkt.

Je opent hier en topic, en dus ga ik er steevast van uit dat jij het beste wilt voor je beestjes.
Ik probeer je helpen met informatie en deel je mijn gedachtes.
En ik zeg; graag gedaan.

Succes hoor met Maya (sorry dat ik eventjes dacht dat het om je andere poezel ging).
Laat ik er even vanuit gaan dat de opmerkingen voortkwamen uit vermoeidheid ;)
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
Gebruikersavatar
Maya-en-Maiky
Huiskat
Huiskat
Berichten: 27
Lid geworden op: 26 jan 2010 10:23

Re: Overgeven

Bericht door Maya-en-Maiky »

castratenkoor schreef: De reactie op MarjanR haar uitleg vond ik eerlijk gezegd beneden peil - poeh hee wat een verhaal, als het maar helpt. - Oftewel je negeert haar inspanning dingen die ze voor je uit zocht.
Met alle respect voor de persoon in kwestie: ik heb er niet om gevraagd. Ze heeft op eigen initiatief gezocht. En aangezien er een aantal dingen (medische termen) instonden, die ik niet bepaald begreep, zei ik het op deze manier.

@ Marjan R
Ik bedoel, als jij medicijnen krijgt voorgeschreven wil je toch ook weten waarom en wat het doet en waar je op moet letten. Ik zoek altijd op wat ik voor medicijnen krijg.
Voor mezelf EN voor m'n katten.


Meestal verteld mijn eigen dokter of DA dit al wel en hoef ik dat niet meer op te zoeken. Als ze je dit niet vertellen, vind ik dat niet professioneel.

Maar "Merk het wel" en "als het maar werkt'' vind ik geen getuigenis van werkelijk interesse.

Dat is jouw mening. Mijn DA zei dat de ene soort pillen tegen de ontsteking waren en de andere heeft hij niet gezegd, maar ik ging er al vanuit dat deze voor haar urine waren.

Maar in ieder geval: Maya houd tot nu toe haar eten weer binnen, en dat is al heel positief.
Maya & Maiky, mijn twee (b)engeltjes
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9334
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Overgeven

Bericht door castratenkoor »

"""Met alle respect voor de persoon in kwestie: ik heb er niet om gevraagd. Ze heeft op eigen initiatief gezocht. En aangezien er een aantal dingen (medische termen) instonden, die ik niet bepaald begreep, zei ik het op deze manier."""

Je hebt er niet om gevraagd???? Waarom plemp je je vraag dan op een forum????
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
MarjanR
Tijger
Tijger
Berichten: 2101
Lid geworden op: 03 aug 2010 10:57
Locatie: Zaandam

Re: Overgeven

Bericht door MarjanR »

Ik heb het opgezocht om jou te laten lezen.
Het is veel om te lezen, en dan ook nog eens die abracadabra van medische termen.

Maar misschien dat je dan ineens wist waarvoor het was, gewoon als hulpje.
Want je weet niet waarom ze de pilletjes krijgt toch?

Zoals ik schreef; mijn hersenen werken niet meer wanneer ik bij een arts ben.
Dat komt wanneer ik bij een arts ben er iets aan de hand is, een soort van paniekeren.
Maar ik ga achteraf wel opzoeken wat ik in m'n handen geduwd heb gekregen.
En aangezien jij niet weet waar het ene medicijn voor is, heb jij misschien een beetje het zelfde als ik heb?
Ennuh, jouw da is waarschijnlijk net zo on-professioneel als in jouw ogen mijn arts.
Hij heeft je niet verteld waarvoor ze waren.

Enfin, ik vind het goed nieuws dat Maya haar eten binnengehouden heeft.
Zullen de medicijnen toch hun werk doen.

Vraag eventjes aan je DA of de beide medicijnen elkaar versterken.
Ik wil dat ZELF graag weten en misschien hebben toekomsten lezers er iets aan.

Zelf geef ik overigens de voorkeur aan iets vriendelijkere communicatie.
Dat is prettiger voor iedereen.

Nogmaals; graag gedaan

(get the hint ;-) )
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
Gebruikersavatar
Maya-en-Maiky
Huiskat
Huiskat
Berichten: 27
Lid geworden op: 26 jan 2010 10:23

Re: Overgeven

Bericht door Maya-en-Maiky »

castratenkoor schreef:"""Met alle respect voor de persoon in kwestie: ik heb er niet om gevraagd. Ze heeft op eigen initiatief gezocht. En aangezien er een aantal dingen (medische termen) instonden, die ik niet bepaald begreep, zei ik het op deze manier."""

Je hebt er niet om gevraagd???? Waarom plemp je je vraag dan op een forum????

Mijn vraag ging niet over de medicijnen. Mijn vraag ging over het feit dat Maya haar voer niet binnenhield..

Vervolgens vertelde ik wat ze kreeg, en zei ik dat ik al vermoedde dat de de andere pillen kreeg voor haar nieren. Nogmaals geen vraag voor een ingewikkelde uitleg van die medicijnen.

Hier kunnen we nu een eeuwige discussie over gaan voeren, en daar heb ik totaal geen zin in. Ik wacht gewoon rustig af hoe Maya het doet met de pillen. Ongeïnteresseerd over mijn huisdier? Nee, gewoon mijn manier van er mee om te gaan.
Maya & Maiky, mijn twee (b)engeltjes
Plaats reactie